Zekering probleem speedfight 3 4t 2012

matthijs.jlvd

New Member
Hoi allen,
Ik had vandaag een nieuw luchtfilterhuis en slang gemonteerd en had de accu er een aantal dagen uitgehaald want ja scooter liep niet (misschien niet handig) was leeg dus opgeladen, ik wil hem er in zetten en deed de + erop niks aan de hand en deed de - erop en opeens vonken. Ik denk Naja misschien door de regen is er een druppeltje opgekomen. Dus droog gemaakt en toen opnieuw geprobeerd, en weer vonken en toen een vonk van waar de zekering zit uit mijn hoofd. Dus ik van kut zekering doorgebrand dacht ik. Alleen wilt ook niet meer kicken (wellicht omdat ie 2 weekjes stilstond) Dus mijn vraag is; kan mijn verhaal kloppen dat het mijn zekering is of een elders probleem.

Het is voor de rest een standaard speedfight met het standaard blok erop en 28k km op de teller.

Heb laatst nog de rollen, bobine en vario veranderd.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Dat kan alleen jijzelf zien , heb je al naar de zekering gekeken ? En voordat je er een nieuwe aan waagt eerst meten of je een kortsluiting hebt , met deze methode : https://scooterforum.net/resources/meetmethode-voor-het-opsporen-van-kortsluiting-en-lekstroom.257/
Dankuwel voor de reactie, ik ga morgen in de middag kijken of het m'n zekering is. Heb al nieuwe thuis liggen dus hopelijk is dat het. En anders verder zoeken. Denk zelf sowieso dat het niet m'n spanningsregelaar is heb die vd week nog vervangen.
 
Denk zelf sowieso dat het niet m'n spanningsregelaar is heb die vd week nog vervangen.
Waarom heb je die vervangen , en heb je al eens de laadstroom van de accu gemeten , bij versneld stationair draaien .
Als de ontsteking via een ecu loopt , heb je de accu nodig om een vonk te genereren , liefst behoorlijk vol .
En voordat je de zekering erin zet , doe dan eerst de truc met de lamp , of je kortsluiting hebt .
 
Misschien een rare vraag maar had je de plus en min goed om aangesloten op de accu?

Had je de scooter op contact staan op het moment dat je de kabels aansloot en vonkjes zag?
Zo ja, is het normaal dat het een heel klein beetje vonkt echter mag de zekering daardoor niet kapot gaan.
 
Back
Top