ZEER Urgent! Vraagje of je een cilinder met wat schade kan monteren?

Vincent-Aerox

Scooterloos
Hoi,

Vanochtend nog even een pakking vervangen en ik was klaar voor SBO, maar toen brak een boutje af van de uitlaatophanging in de uitlaatpoort.

Kan het kwaad om een andere cilinder(mn oude) te monteren, die wel wat krassen heeft? Of verneuk ik gewoon mn huidige zuiger er ook mee?

Ik hoor graag wat,

Vincent
 
Advertisement - register to remove this

Even met wat scotchbrite erdoor en knallen. Vraag is alleen of de zuiger(veren) wel mooi afsluiten maar dat merk je snel genoeg. Als de krassen in je cilinder maar glad zijn, dus IN de cilinder zitten (opstaande randjes weg). Is met wat poetsen met sb zo gebeurd. Vaak genoeg cilinders met krassen of groeven gemonteerd, mijn ervaring is: als het loopt dan loopt het.
 
Controleer wel ff de zuigermaat. Een C zuiger in een A cilinder gaat fout.

Als de zuiger gewoon past kan het geen kwaad. Ff laten poetsen voor een tientje, of zelf licht de oneffenheden weghalen en dan kan je weer knallen.
 
Haha, jongens harstikke bedankt voor jullie reacties maar ik had het al opgelost.

Had als de gesmeerde bliksem de kappen eraf gehaald, cilinder eronder weg, en toen stukje erop gelast en toen draaide ik hem er zo uit :) Had het boutje met olie ingevet voor het vastdraaien dus ging hij prima los. Helaas wel te laat bij sbo, maarja, nog maar even een mooi dagje van gemaakt.
 
Om enkel de cilinder te vervangen kan je gewoon de kappen erop laten zitten bij een Aerox hoor. :)
Mocht je de zuiger willen vervangen is het wel aan te raden om je kappen te demonteren.
Mijn ervaring is overigens wel met te diepe krassen dat het zooitje gaat stotteren op top, ook al start het perfect.
 
Back
Top