Yasuni R of Gianelli Reverse?

Status
Not open for further replies.

joshuakemper60

Well-Known Member
eey,,

ik zit te twijfelen welke uitlaat (Yasuni R of Gianelli Reverse) ik zal nemen op mn speedfight 2?
Setup:

17,5 mm carb
std 50 cc
malossi sport vario

bedankt,,,,
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

gianelli reverse vind ik er mooier uitzien en je bent iets unieker, iedereen rijdt yasuni r volgens mij.
volgens mij scheelt het ook niet apart veel qua prestaties
 
Volgens mij ook niet, wat je wel kunt doen is kijken naar welke bocht vloeiender is. En anders zou je je uitlaat zo omkunnen lassen dat de uitlaat bocht een stuk korter is en je demper komt zo onderlangs te hangen ipv van bovenlangs. Dit moet je prestatie toch flink omhoog gooien, ik heb het namelijk niet zo op de bochtjes van de peugeot uitlaten voordat deze de pot bereikt
 
JBB said:
Volgens mij ook niet, wat je wel kunt doen is kijken naar welke bocht vloeiender is. En anders zou je je uitlaat zo omkunnen lassen dat de uitlaat bocht een stuk korter is en je demper komt zo onderlangs te hangen ipv van bovenlangs. Dit moet je prestatie toch flink omhoog gooien, ik heb het namelijk niet zo op de bochtjes van de peugeot uitlaten voordat deze de pot bereikt


dit is gewoon onzin wat je nu zegt , ook al leg je de uitlaat in de knup dan gaat ie nog dezelfe prestaties leveren , de uitlaat is gewoon netjes berekend voor peugeot.

ik denk dat je beter nog even kunt gaan zoeken naar de werking van een uitlaat ipv zomaar wat te zeggen.
 
AeroXJunkii said:
gegarendeert yasuni R , per prestaties dan. Gianelli shot is overigens ook een goeie uitlaat maar van deze 2 zou ik ook echt voor de R gaan.

Shot is er niet voor peug.

Maar is het verschil beduidend tussen de 2 uitlaatjes op een verder standaard setup... heb ook wel is met dit probleempje gezeten welk uitlaatje nu beter presteerd.
 
ik persoonlijk vind een reverse ook mooi om te zien.

het ligt er maar net aan wat je wilt.
ben je van plan later 70 cc erop te zetten? dan raad ik een yasuni r aan.
zo niet en weet je zeker dat je gewoon met je 50tje blijft rijden. sjah dan blijft het een keuze wat jij mooi vind. (en wat je bespaard)

oke de yasuni r rijd iets harder dan de reverse (ligt ook aan je afstelkunsten!!) maar voor 60 euro minder heb je een reverse en die rijd ook wel mooi/snel
 
prestaties liggen aardig bij elkaar.
mijn ervaring met de reverse was dat ie snel herrie begon te maken en er begonnen na een paar weekjes rare rameltjes uit te komen bij een bepaald aantal toeren.
Geen zin gehad om het te uit te zoeken/repareren.
Op 70cc gietijzer werkt de reverse ook netjes :)

Ik weet niet of de Yas R hier ook last van heeft ( de rammels). Tot nu toe niemand over gehoord :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top