Yamaha neos start niet

Rinaldo073

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Yamaha neos uit 2001 maar hij start niet meer, pas weg gebracht om de krukas lagers te vervangen maar sinds hij terug is en weer gemonteerd is start hij niet meer, de bougie vonkt, genoeg tegendruk bij het kicken en pas een nieuwe carb op gezet, ik zou niet weten waar ik het nog moet zoeken,

Iemand een idee ?
 
Advertisement - register to remove this

Zit alles wel correct gemonteerd? Heb je dit zelf gedaan of garage? Indien garage terug gaan

Het blok is door een maat van mij gerepareerd dus de krukaslagers etc vervangen, heb hem er zelf onder gezet
Zou eerlijk gezegd niet weten wat ik fout zou hebben gedaan alles zit zoals het eerst ook zat toen hij het nog deed
 
Zo direct zou ik het niet kunnen zeggen, zitten de leidingen correct op je carburator? Is je bougie nat of droog? Staat carbgoed afgesteld?
 
Er zit een splinter nieuwe carb op dus verder niet afgesteld zou niet weten hoe of wat. De bougie word vochtig maar niet extreem nat ofzo, zit volgens mij in die nieuwe carb sproeier 90 in, reed altijd op sproeier 76 maar dat was afgesteld op gare krukaslagers dus weet zo niet of ik daar mee moet gaan spelen ? Ik dacht in de eerste instantie dat met zo'n grote sproeier m'n neos zou verzuipen maar dat is niet het geval, zou hem wel willen controleren op valse lucht maar weet niet waar en waar ik op moet letten iemand ideeën ?
En heb de kabels en slangen overgenomen van de carb die er al op zal dus ga er vanuit dat die allemaal goed zitten, vlotterbakje loopt ook gewoon goed vol.
 
Wat is je set up? Als hij standaard Is met various ring eruit en uitlaat ontgrensd mag je niet te hoog gaan in je sproeier. 2 maten bv is voldoende. Een 90 Is al voor een 72 cc bv
 
Wat is je set up? Als hij standaard Is met various ring eruit en uitlaat ontgrensd mag je niet te hoog gaan in je sproeier. 2 maten bv is voldoende. Een 90 Is al voor een 72 cc bv

Dat snap ik maar is het dan niet raar dat m'n bougie wel vochtig word maar niet overdreven nat ?

En kan het dan zo zijn dat m'n spruitstuk lekt en zoja hoe test ik dat ?
 
Back
Top