Yamaha Neo's Kuurtjes

s4ckmy

Chocolade met Ui
Beste iedereen,
ik heb m'n vriendin een 2ehands scooter voor haar verjaardag gegeven.
een Yamaha Neo's uit 2001 voor een leuk prijsje.
Alles orgineel, niet echt veel kilometers (was van een oude man, die er op reed om naar de markt en zijn kleinkinderen te gaan +ralf+)

Maar hij krijgt steeds meer elecktronische "kuurtjes":
  • Elecktrisch starten doet het vaak niet (maak niet uit wat voor weer het is, of hij binnen staat, o.i.d) ik hoor hem wel klikken, en de accu is goed vol. Kickstarten loopt hij na 1 keertje trappen.
  • "Stadslicht" hield er opeens mee op(voor en achterlicht), groot licht doet het nog prima.
  • Olie en benzinelampje doen het niet meer (leuk, als je vriendin je belt omdat ze in "the middle of nowhere" stil staat :x)
Kan het zijn dat deze allemaal dezelfde oorzaak hebben?
Accu is doorgemeten, opgeladen en is verder prima.
Alleen mijn vader zegt dat zo'n accu met accuzuur, beter is dan die gelaccu die er nu in zit, is dat zo?

Ben technisch zeker geen beunhaas, maar als iemand me een beetje een richting op zou kunnen sturen zou dat perfect zijn!

Alvast heel erg bedankt allemaal!
 
Advertisement - register to remove this

kijk even naar de spannings regelaar. heb je de accu ook door gemeten op het moment dat je de start motor gebruikt of de pinkers aan zet? ls deze dan heel ver daalt is hij kapot
GEL accu is juist beter. heeft geen onderhoud nodig.

chek dus even de spanningregelaar
 
Een loodaccu heeft ook amper onderhoud nodig, en loodaccu's gaan vaker langer mee. En zijn beter bestand tegen kou. Zo is dus ook mijn gelaccu deze winter overleden.

Een loodaccu van mij die meer dan een jaar buiten heeft gestaand, onder de sneeuw, bevroren geweest en alles was weer springlevend na een keertje goed opladen.

Verder kun je de voor en nadelen zelf ook vinden op google :)

Voor je andere problemen zou ik toch eens kijken of je massa wel goed zit, desnoods trek je even een extra massa voor de zekerheid.
Een redelijk dikke kabel van je blok (onder een carterboutje bijvoorbeeld) naar een kaal stuk frame, of naar de minpool van je accu.
 
kijk even naar de spannings regelaar. heb je de accu ook door gemeten op het moment dat je de start motor gebruikt of de pinkers aan zet? ls deze dan heel ver daalt is hij kapot
GEL accu is juist beter. heeft geen onderhoud nodig.

chek dus even de spanningregelaar

Ik zal het van het weekend even proberen, laat het nog weten.
Alvast bedankt ;)
 
Back
Top