Yamaha mbk booster start niet meer (plofte)

ilyestheboy

New Member
Hey iedereen
Ik heb een Mbk booster spirit 2006 heb 150km geleden een nieuwe cilinder en piston en de krukas erop gezet maar die moest nog goed afgestelt worden.
dus tijdens het afstellen had ik ook aan de luchtschroef gezeten heb een 0,25 draai gedaan naar buiten en toen ik die starte starte die en ontplofte die en daarna starte die niet meer.
toen dat was gebeurt had ik mn carter geopent en vond ik dat de startkoppeling kapot was gegaan nu heb ik een nieuwe erop gezet maar die wilt starten maar dat doet die niet. die krijgy benzine en vacuum. wat zou het probleem zijn? die reed goed na de afstelling moest gewoon afgestelt worden. stotterde als je gas gaf en heb de carbu meerdere keeren schoon gemaakt.
Setup:
Alu 50cc motorforce
krukas motorforce
72 sproeier
17,5 Carb
En de rest is volledig origineel
bedankt om het volledige text te lezen
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

dan moet hij in theorie gewoon starten. heb je de kickstart al geprobeerd?
Yess heb de kickstart geprobeerd meerdere keren ook en start nog steeds niet
Post automatically merged:

Hoeveel compressie heeft hij ? En wordt de bougie nat met starten ? membraam ook goed dicht ?
Geen idee hoeveel compressie maar is net als altijd en heb het membraan ook gecheckt en ook vaster gezet en nog steeds start die niet, de bougie word niet heeeel nat maar genoeg om te starten nat. had mijn onkel gebeld en zei dat het misschien aan de pare huile kan liggen de kickstart is ook zachter geworden sinds die is ontploft.
 
hoe bedoel je kickstart is zachter geworden? minder moeite om hem te kicken dus? want dat is compressieverlies.
als dat het geval is, is waarschijnlijk je cilinder of cilinderkop aan gort. kan ook kwestie van een kapotte koppakking zijn.
 
had mijn onkel gebeld en zei dat het misschien aan de pare huile kan liggen
Als jouw onkel met zo'n terminologie gooit, is je onkel waarschijnlijk "un oncle".

Wat bedoelt hij daar precies mee want als ik dit aan de "beëdigde vertaler van Google" vraag, komt hij met de vertaling in het Vlaams met "olie bewaker" !

Ik vermoed dat dit een oliesensor zou kunnen betekenen, echter bij jouw scooter laat deze alleen een lampje in je dashboard branden als het oliepeil in het tankje te laag komt.
 
Als jouw onkel met zo'n terminologie gooit, is je onkel waarschijnlijk "un oncle".

Wat bedoelt hij daar precies mee want als ik dit aan de "beëdigde vertaler van Google" vraag, komt hij met de vertaling in het Vlaams met "olie bewaker" !

Ik vermoed dat dit een oliesensor zou kunnen betekenen, echter bij jouw scooter laat deze alleen een lampje in je dashboard branden als het oliepeil in het tankje te laag komt.
Mijn onkel is zelf een auto mechanieker die geen nederlands praat maar frans een pare huille is een keerring was de vertaling vergeten daarom dat ik pare huille schreef.
Post automatically merged:

hoe bedoel je kickstart is zachter geworden? minder moeite om hem te kicken dus? want dat is compressieverlies.
als dat het geval is, is waarschijnlijk je cilinder of cilinderkop aan gort. kan ook kwestie van een kapotte koppakking zijn.
het heeft zelfde moeite maar als ik kick voelt het zachter aan, het heeft genoeg compressie net als daarvoor maar als ik kick begint het hard maar alsje de kick helemaal beneden hebt voel je het minder hard.
De cilinder heb ik vervangen en de kop ook en de koppakkign heb ik ook vervangen 1 augustus.
Post automatically merged:

Als jouw onkel met zo'n terminologie gooit, is je onkel waarschijnlijk "un oncle".

Wat bedoelt hij daar precies mee want als ik dit aan de "beëdigde vertaler van Google" vraag, komt hij met de vertaling in het Vlaams met "olie bewaker" !

Ik vermoed dat dit een oliesensor zou kunnen betekenen, echter bij jouw scooter laat deze alleen een lampje in je dashboard branden als het oliepeil in het tankje te laag komt.
Post automatically merged:

hoe bedoel je kickstart is zachter geworden? minder moeite om hem te kicken dus? want dat is compressieverlies.
als dat het geval is, is waarschijnlijk je cilinder of cilinderkop aan gort. kan ook kwestie van een kapotte koppakking zijn.
 

Attachments

  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-22 om 19.43.39_fc754db2.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-22 om 19.43.39_fc754db2.jpg
    102.9 KB · Views: 4
  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-22 om 19.43.39_fc754db2.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-22 om 19.43.39_fc754db2.jpg
    102.9 KB · Views: 4
Last edited:
Mijn onkel is zelf een auto mechanieker die geen nederlands praat maar frans een pare huille is een keerring was de vertaling vergeten daarom dat ik pare huille schreef.
Daar zou je onkel wel eens gelijk in kunnen hebben.
Vooral omdat je schreef:
en toen ik die starte starte die en ontplofte die en daarna starte die niet meer.
Misschien was dat het geluid waarmee de keeringen eruit geblazen werden.

Heb jezelf de keerringen al eens bekeken?
Geen leksporen van 2-takt olie?
Zitten ze nog goed op hun plaats en sluiten ze goed om de krukas?
 
Daar zou je onkel wel eens gelijk in kunnen hebben.
Vooral omdat je schreef:

Misschien was dat het geluid waarmee de keeringen eruit geblazen werden.

Heb jezelf de keerringen al eens bekeken?
Geen leksporen van 2-takt olie?
Zitten ze nog goed op hun plaats en sluiten ze goed om de krukas?
De keerring was het probleem bedankt voor je hulp heb wel nog een vraagje hoe kan ik mijn booster het best afstellen? ben daar namenlijk niet zo goed in
 
Back
Top