Yamaha booster spirit raar geluid

mzdavid

Well-Known Member
Ik heb gezocht en gezocht en ik vind het probleem niet.

Ik heb een kit op men booster gestoken

En als ik langzaam rijd, gaat het goed , maar wanneer ik volgas geef maakt hij een klakend geluid. Van zodra hij eigenlijk in toeren schiet en wilt vooruit gaan begint er iets te klapperen. Precies door te ratelen.

Hij gaat wel vooruit maar maakt een vies geluid. Echt hard klappend geluid.

Ik denk dat er iets met de krukas is. Wat denken jullie hiervan?

Advertisement - register to remove this

schroef carterkap er eens af en start hem even elektrisch als hij dan nog rateld kan het zijn dat 1 van je geleider blokjes van de vario is afgebroken (die 3hoekjes die de gradenplaat op je vario houd).

Daar scheelt niets mee, er staat een nieuwe vario op van polini, en met de oude heb ik het ook geprobeerd het blijft hetzelfde.

Maar op da krukas waar je je vario opschuift, achter de vario zit nog een ring voor je elektrische starter volgens mij, die is rondgedraaid op de krukas, dus op de plaats waar die moet komen staan er geen tandjes meer op . Kan dit de oorzaak zijn?

mvg

achter je vario zit je startkoppeling. ja dit kan de oorzaak zijn ja als er geen tandjes meer daar op je krukas zitten blijft deze uiteraard niet netjes meer op zen plek. hoe je dit kan oplossen ik zou het niet weten. een andere startkoppeling gaat niet echt helpen omdat die ook niet gaat blijven zitten. ik vrees ervoor dat enkel je krukas vervangen gaat helpen. al zou ik even wachten misschien zijn er wel mensen die hier een oplossing voor weten.

hoe krijg je het trouwens voor elkaar om net op die plek je krukas glad te krijgen?

Ik denk gewoon omdat hij zoveel kilometers heeft, hij heeft er minimum 12000.

Ik heb het achterste deel ook al is nagekeken (waar je vertandingen steken aan je wiel vanachter) Olie ververst enzo, was allemaal oke.

Mijn elektrische starter werkt ook niet meer, ik kan wel demareren maar ik hoor gewoon het wieltje draaien op mijn krukas denk ik. Ik wil gewoon zeker zijn moest ik een andere krukas steken dat het probleem is opgelost.

Zijn er toevallig foto's waar ik kan zien hoe de elektrische starter erop steekt? Want het kan zijn dat daar misschien enkele onderdelen in ontbreken.

12k is niet veel voor een krukas hoor dat je elec starter nu niet werkt en je die hoort draaien is normaal je startkoppeling kan nu denk ik niet meer bij de bendix.

minarellicompleet9ae.jpg

[edit] en als die de startkoppeling wel kan raken dan ben je nog niks verder wand hij krijgt je krukas toch nooit rond gedraaid :)

Last edited:
Back