yamaha booster wil niet bewegen bij minder dan kwart/halfgas

DC_1702

New Member
Hallo
Ik ben eigenaar van een yamaha booster oud model ( bouwjaar weet ik niet maar ik gok voor 1996).
De scooter heeft een sito plus uitlaat en voor de rest is alles standaard.
Nu heb ik nieuwe rollen gekocht want de vorige waren versleten, daarnaast heb ik ook nieuw setje (standaard) trekveren gekocht want 1 van mijn trekveren was gesprongen.(zo heb ik gezien dat de rolletjes niet meer in orde waren)
Ik heb er nu rollen van 6.5 g in gedaan ( er zaten rollen van 6.5g in) hiermee heb ik een enorme dip uit stilstand.

Kan iemand mij hiermee helpen ?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Welke "standaard" trekveren heb je gekocht? En welke zaten er in?
Waarschijnlijk zijn deze trekveren slapper dan de trekveren die er in zaten. Vandaar een dip vanuit stilstand.
 
Dit zijn de standaard veren van polini
Wat betreft de vorige veren weet ik het niet zeker, de ori koppeling zit er nog in dus ik denk dat dit gewoon de ori trekveren waren.
Deze kunnen niet strakker zijn dan die van polini toch ?
 
Maar ik zit eigenlijk ook met een ander probleem namelijk mijn koppelingsegmenten lijken redelijk versleten en hier heb ik nu een nieuwe koppeling voor gekocht. Maar deze koppeling is 107mm en de ori koppeling is 105mm.
Mijn vraag is nu maakt dit uit als ik gewoon een 107mm koppelingshuis er bij koop ? Of is het bter van bij die ori afmetingen te blijven?
 
Maar ik zit eigenlijk ook met een ander probleem namelijk mijn koppelingsegmenten lijken redelijk versleten en hier heb ik nu een nieuwe koppeling voor gekocht. Maar deze koppeling is 107mm en de ori koppeling is 105mm.
Mijn vraag is nu maakt dit uit als ik gewoon een 107mm koppelingshuis er bij koop ? Of is het bter van bij die ori afmetingen te blijven?

2mm lijkt niet veel maar groter in diameter t.o.v de originele koppeling zou, het kunnen schaven aan de binnen kant van het koppelingshuis kunnen veroorzaken.

Wat weer mee kan wegen in wrijving tussen het huis en de koppeling.

Ikzelf hou van origineel. Als origineel 105mm is zou ik die aanhouden.

Door de toe genomen omvang zou de brommer rare dingen kunnen veroorzaken.
 
Back
Top