Yamaha aerox komt niet op toeren

BorisNL

Well-Known Member
Ik zit met een probleempje, ik ben namelijk al een aantal weken bezig met het in elkaar zetten van een aerox. Een vriend van me heeft hem hier van het forum gekocht maar om de een of andere reden wil het maar niet lukken.

Het probleem is dat als ik de scooter start hij blijft lopen, maar niet lekker. Het klinkt gewoon niet zoals het zou moeten, je zou kunnen zeggen te hol en hij lijkt ook helemaal niet fel te willen reageren. Nou is dit al de tweede scooter die ik in elkaar heb gezet, ik heb alles nagelopen en ik weet redelijk wat van die dingen af, maar ik kom er maar niet achter wat het probleem is.

Ik heb onderdelen waarvan ik dacht dat ze mischien oorzaak van het probleem kunnen zijn vervangen met de werkende onderdelen van mijn eigen neo's (deze onderdelen heb ik dus van een "100% werkende" scooter gehaald). De onderdelen die ik heb vervangen zijn de carburateur de generator/ontsteking (niet cdi en bobine) membraan, uitlaat. De cilinder is eraf geweest, om te controleren hoe die eruit zag en is weer goed erop gemonteerd.

Eerst leek het alsof het gewoon een kwestie van verzuipen was daarom ben ik terug gegaan van sproeier 80 naar 76, omdat ik toen niks kleiners had liggen, omdat er toen nog steeds (wel te verachten natuurlijk) een behoorlijke hoeveelheid rook uit de uitlaat kwam heb ik er een sproeier 62 in gezet.

Het is nu zo dat als ik de scooter start blijft hij lopen maar klinkt hij niet echt lekker, wanneer ik gas bij geef lijkt hij te willen (niet erg fel overigens) maar dan hoor je een soort terugval en als je het gas dan niet loslaat slaat hij gewoon af, het lijkt dus behoorlijk op verzuipen.

Mijn laatste ideeën zijn het vervangen van de cdi en bobine om te controleren of die mischien niet meer goed zijn voordat ik het hele blok moet splitten om de krukas en dergelijke te controleren. Het lijkt mij niet dat het echt een probleem in het blok zelf is vandaar dat ik dit nog niet gedaan heb en liever ook niet doe.

Suggesties graag...

Advertisement - register to remove this

Back