daanopdeaerox
New Member
Hoi iedereen, ik heb hulp nodig bij het afstellen van mijn yamaha aerox uit 2008. Toen ik hem kocht was hij volledig standaard en was de top rond de 75. Ik heb sindsdien alles netjes vervangen met nieuwe onderdelen. Ik heb er nu een ontgrensde Yasuni R onder zitten en een standaard carburateur (12,5mm dellorto) met een kleine powerfilter. Normaal gesproken rij ik met varioringen ivm vervelende politie in de omgeving. Ik ging dit weekend mijn scooter uittesten zonder varioringen (ik had er eerst 9mm in zitten) alleen merkte ik dat mijn top van 52 naar 63 is gegaan. Hij gebruikt nu iets meer van mijn poulie (gemeten met een streep erop te tekenen) maar zit nog onder driekwart denk ik. Ik ben er achter gekomen dat ik mijn sproeier iets moet vergroten sinds hij erg arm loopt, die gaat waarschijnlijk van een 100 naar een 108. Ook heb ik momenteel 4 gram rolletjes er in zitten. Wat zou ik qua afstelling meer moeten aanpassen om een hogere topsnelheid te krijgen? Ik ben er namelijk van overtuigd dat ik minimaal de 75-80 top die hij eerst liep zou moeten verbeteren, ik zou alleen eventjes niet helemaal weten wat ik er precies in moet doen (gr rolletjes, sproeier, trekveer?) Alvast heel erg bedankt!met variozonder vario