XSH blok gekocht op rommelmarkt

Thijs S.

Active Member
Ik heb zojuist op de rommelmarkt een xsh minarelli horizontaal blok gekocht voor €15. Maar ik heb geen idee voor welke cillinder dit blok is aangepast. Als iemand mij hiermee kan helpen zou dat top zijn.
 

Attachments

  • IMG_2805.jpeg
    IMG_2805.jpeg
    345.4 KB · Views: 51
  • IMG_2806.jpeg
    IMG_2806.jpeg
    278.6 KB · Views: 52
Advertisement - register to remove this

Ik herken de vorm van het carter, maar het is al zo lang geleden. Vermoed voor een Polini EVO cilinder.

@Brute-Force of @bartj weten het vast wel.
zou dat dan een krukas met een 85mm drijfstang zijn die daar in zit heb zojuist blok gesplitst en het is een stage6 krukas. En is het mogelijk om die krukas weer te ontroesten en dan te gebruiken was namenlijk van plan om binnenkort een aerox te bouwen met een cillinder die een 85mm slag nodig heeft. De krukas is niet doorgeroest.
 
dat is mogelijk, mits er geen diepe putten inzitten, hier heb je schuurpapier voor van 3M met 30 micron korrel. als je het met 30 micron niet weg krijgt zou ik het laten zitten.
Het roest valt opzich wel mee maar ik krijg het niet weg met schuurpapier zou ik deze krukas nog kunnen gebruiken of zit er dan een risico aan
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    248.8 KB · Views: 26
  • image.jpg
    image.jpg
    231.4 KB · Views: 24
  • image.jpg
    image.jpg
    204.1 KB · Views: 28
Om er nog even iets verder op in te gaan... Dit is echt vrij diep. Drijfstang lijkt op de foto ook niet helemaal recht meer.

Zal iets uit balans zijn, daar zou ik me dan weer niet zo'n gigantische zorgen om maken. Maar als de krukas er zo uit ziet, hoe is het lager er dan aan toe? Waarschijnlijk vrij slecht. Dat kan je ook nooit goed zien.

Risico gewoon niet waard.
 
Lijkt mij dat beide Carter helfden niet bij elkaar horen , ( Not Matching ) kan je aanpassen ... geen Probleem .. die Krukas (en Lagers ) beter vervangen .
 
die kruk wangen zou je zover moeten afschuren dat die uit balans raakt. dat gaat echt niet meer.
Dat die drijfstang zo roestig is zou mij niet zoveel uitgemaakt hebben.
 
Dames ik zal jullie wat vertellen, ik spreek Marco (xsh) nog bijna degelijks en die ging niet door die rechthoek heen met zn handtekening. Kreeg pas nog een xsh big evo aangeboden. Cil kwam 10 jaar nadat Marco was gestopt....

Krukas kan je wel wegflikkeren trouwens
 
Dat is een koopje Carter Flow 123 weet ik niet waar deze is voor aangepast .
Misschien dat @Diether van essen daar een antwoord op kan geven ,
Ja ik ben weer online. Is voor Metrakit pro race. ik heb zelf me Carter ten der tijd gescheurd. Staat allemaal op dit forum. Nu ligt me cillinder in de kast te slapen en te wachten om weer te brullen. Heb ze zelf ook beeerkt voor deze cillinder was best een pittige klus vond ik. Krukas moet je weg donderen. Nieuwe lagers in en zooitje goed schoon poetsen en aankijken!
 
Back
Top