This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

x8r begrensing!?!? nou weet ik het ook niet meer..

dave

Well-Known Member
op een of andere vage site staat dit:

Prop in de uitlaat
-andere vario nodig
-te korte vertanding
-CDI-begrensd maar daar heb je pas last van als je hem meer toeren wil laten draaien met andere uitlaat/cilinder.


cdi?? daar weet ik niets vanaf , hij is toch alleen met prop en vario begrenst ( en de vertanding zuigt!)??
 
Reactie op dave
Een x8r heeft een korte vertanding daarom trekken die dingen zo.Je hebt een andere cdi nodig

55-8627 TC Unit Malossi

CDI, RPM Control
Past op oa: Honda SFX, Scoopy na '96, X8R, X8S.
Deze heb je gewoon nodig om een X8R goed aan het lopen te krijgen!


FL. 269,95

Dit is verkrijgbaar bij scootparts.nl
 
ik heb mallosie 70 cc giet en ik heb nog geen last van de cdi.
dus koop nou toch niet zo'n ding het helpt niks?
 
Ik heb ook een X8R-s met een NR-X en die CDI-unit van Malossi. Ook van scootparts.nl
Toen ik die CDI nog niet had en ik reed op m'n top, ong. 70 á 71km/u, kwam er een pruttelend geluid uit. Dit vooral bij heuveltje af. Hij wou gewoon niet sneller.
Nu met die CDI gaat m'n X8R-s op rechte wegen naar de 75km/u zonder te pruttelen op de top en heuveltje af ong. 77 á 78km/u. Om
ongeveer 15km/u sneller te gaan kan je een secundaire vertanding van Polini eronder zetten. Verhouding 15/49. Kost op scootparts.nl f 150,-. Met een andere vario ga je ook wat harder. Met voorkeur die van Polini. Nog de oude Hebo Gara eronder en een 70cc Malossi MHR-Replica, die tunen en je hebt zoiets van 10 á 11 PK op je achterwiel!
Dit heb ik trouwens ook maar gehoord en diegene had het in een of ander scooterblad gelezen. Weet niet welke?
MzzL!
 
Nou die malossi CDI maakt dus maar 499 toeren extra(op de 9500 std). een langere vertanding en een andere vario helpen wel.
En die 11 pk FORGET IT! X8rs is gewoon moeilijk echt vet vooruit te branden. Geloof me ik heb ze zat gezien en aan gerommelt (op werk) Een 70 giet getuned, met ander pijpje en pol vario + 17.5 is wheeliemonster en 80 teller op top. Met zo'n malossi CDI haal je er misschien net 85 uit. Met langere vertanding krijg je nog de meeste snelheidswinst.

Geloof me, its the truth
 
he flying runner
ik heb mallosie 70 giet
race vario
andere vertanding
17.5mm carb
en die van mij gaat dik over de 100 echte km/h zonder andere cdi.
dus dat van die 80 ben ik het niet mee eens.
 
Flying Runner: Je moet in plaats van een giet een alu70 MHR-Replica eronder zetten. Met alu cilinders ga je zeker harder als een giet. Volgens mij is het blok van de X8R-s het nieuwe blok van Honda. Ik vind 'm echt wel goed! Beter als die Morini!
Maar ja, meningen verschillen.
 
heej flying fuck, wat weet jij nou van honda's man droeloe!
80 met een 70 cc????
sukkel, er moet natuurlijk wel een zwaardere vertanding in he einstein.
smijt maar gewoon je cdi in de plomp want dat boeit geen flikker, alleen die vertanding zorgt voor die overtoeren!
en een onbergensd honda blok geeft al 5,7 pk, dus met een mhr rep getund red je echt wel een kleine 10 pk!!!!
is het noe echt zo moeilijk, heb je een 70, kom je er bij de x8r-s echt niet onder uit, je moet gewoon een zwaardere vertanding halen want anders is gewoon niet aan de grond te houden.
dat van die cdi is gewoon een standaard kreet die iedereen (behalve een aantal intelligente gasten) heeft overgenomen.
mazels.
henk
80 kmpu met een 70cc, randdebiel.
 
CDI-unit vervangen is alleen nodig bij hoogtoerige blokken (Polini Evo/Malossi MHR etc.), maar de meningen verschillen hierover.
Ik ken iemand met een X8R-S en een Polini 70cc gietijzer, en hij heeft helemaal geen last van zn begrenste CDI, maar ik lees ook verhalen van anderen die er wel last van hebben.
Misschien ligt het aan de afstelling, de een heeft lichte rollen en de ander zwaar... (meer/minder toeren)
 
Bij mijn x8r-s scheelde het 5km/u.
Als ik op mijn top kwam ging ie pruttelen en nu met Malossi CDI-unit heb ik daar helemaal geen last meer van. Rijdt gewoon door zonder te pruttelen naar zijn huidige top: 77km/h.
Je kan beter eerst vertanding (sec. 15/49) vervangen (is best wel kort, dus trekt hard, maar lage top) en een andere vario (originele is heel klein) en ook een bijpassende v-snaar.
Je kan beter een CDI van Malossi eronder zetten als je een 70cc eronder zet.
MzzL!
 
neehheeeeejjj, je moet helemaal nooit een andere cdi halen, das gelul.
andere vertanding, en je hebt helemaal geen last van overtoeren.
en ik rij dik 90 met een standaard vertanding, dus het is wel degelijk goed te doen.
mazzels henk.
 
Wacht ff ,ik snap er niet veel meer van maar wat ik er nu (volgens mij) van snap is: met "andere" onderdelen ga ik ook sneller rond de 90????) alleen een nieuwe cdi scheelt dan nog 5/10 km/h , ben ik nu aan het rechte eind?
 
Wat nou, ik zeg toch dat je de meeste winst uit een andere vertanding haalt. Jullie zijn een stelletje eikels!
Maar met std-vert gaat ie niet harder dan 85-90 (als je een nieuwe V-snaar hebt)
En ik weet echt wel dat die vertanding alles verziekt..
Bek houwe dus.
 
conculsie: ik MOET een nieuwe cdi-unit aanschaffen om boven nde 75 km/h uit te komen??, want met iets anders kom ik er niet?
 
als je nou een andere vertanding koopt heb je niks geen last meer van die cdi.
dus dan ga je niet 5/10km sneller.
dus koop een andere vertanding als je sneller wilt en geen cdi.