This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wordt gek van Veren en rolletjes

piwi491

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb al tig sites en forums door gelezen over rolletjes drukveer en trekveertje en nu weet ik het helemaal niet meer.....
Ik heb een benelli 491GT minarelli hor..met standaard cylinder en proppen en begensers eraf, arrow uitlaat terugloop en 4,3 gram rolletjes.

Top is geen probleem .... het probleem is het optrekken, de arrow uitlaat die ik heb komt pas tot z'n recht bij hoog toeren tal dus is bij het wegtrekken naatje. nu wil ik de druk veer gaan vervangen en de trekveertje maar welk passen een beetje bij 4,3 gram rolletjes ??? Help Help ..

Je kan gewoon niet zeggen wat er bij hoort, het is een kwestie van proberen tot wneer jij um goed vind rijden... We kunnen je wel een eindje in de goede richting helpen:

Ik weet bijna zeker dat een Malossi witte drukveer voldoet bij jouw setup (mede doordat je aangeeeft dattie eenmaal in toeren wel goed trekt; denk ik dattie vjou versleten is... kijk ook even naar je v-snaar!)

Rolletjes en trekveren is proberen....

ligt eraan wat voor arrow , de std uitlaat of een snelle pijp..

het beste koop je een Hebo vario op je scooter , in die set zit ook een drukveer die vaak direct goed is (mits verder alles in goede staat is) , de vario geeft je van onderuit meer koppel op een laag toerental , wat de std vario niet kan leveren.
een andere vario is vaak ook minder afstelgevoelig..

wil je geen andere vario zou ik eens proberen met een gele malossi drukveer en ongeveer 4,7 / 5gr gewichten. trekveren moet je alleen aanpassen wanneer hij de eerste paar meters geen toeren wil draaien..

Het zou best wel eens kunnen dat m'n drukveer versleten is... teller staat al op 46000 km, ik heb al een hoop vervangen maar dat nog niet.
Is het niet verstandig om voor een gele malossi te gaan ??

Hij maakt wel toeren in het begin... alleen heb ik het idee dat de snaar in het begin slipt.. hij trek een beetje schokkerrig op in het begin... motor geluid is goed die stottert niet..

denk dat je wel beter uit bent met een een gele malossi veer , dat ie schokt is meestal als de koppeling niet goed aanpakt , meestal te lichte trekveren maar kan ook aan de drukveer liggen als deze te licht is..

Okee ik ga een gele malossi drukveer proberen... dan iemand aangeven ( die ongeveer de zelfde setup heeft ) welke trekveertjes er meestal gebruikt worden in combi met een gele malossi drukveer ??