Wokken met conimex

Rimovanax

Active Member
Hi there, how are you

domste opening ooit, Mocht wel een keertje. Mijn vraag wat betreft Mijn WOK. Had dus exact een week geleden een WOK gehad. Niet Mijn eerste (kan ik uitleggen) maar wel de eerste WOK voor snelheid met deze brommer (pia 2t).

eerste WOK was terecht en daar heb ik van geleerd, het is wel handig om een korte uitleg te geven aangezien ik de verhalen vergelijk en het niet snap.

eerste WOK GY6 blok, ik reed en werd staande gehouden door vriendelijke agenten. De reden voor WOK: gebroken remhevel, Snelheid, ontbrekende kappen, geen luchtfilter, geen werkende verlichting door defected stator en MODS. daarbij klaagde ik ook niet over de WOK aangezien het terecht was, zo werd ik geïnformeerd dat ik wel naar huis mocht rijden (gedaan) en dat de WOK er morgen om 10:00 erop zou staan. Dat was ook gebeurd.


Heden WOK Runner:
Staande gehouden door flicker en hoge rang motor Wouten. Aanzienlijk was de flicker pas op de motor aangezien hij begeleiden werd door de oude agent. De oude agent was zeer vriendelijk en had een paar vragen betreft het voertuig. Ik zie dat je een andere remklauw hebt gemonteerd? "voor betere rem prectaties" wat voor remhevel is dit? " als ik val klapt hij in dan kan hij niet afbreken en kan ik geen WOK krijgen voor de remhevel"

flicker: volgen.......
De rollerbank gaf al snel uitslag, WOK.
Die had ik dus ook gehad, min de vragen van de relaxte agent. Was er geen mankement te vinden aan mijn Brommer. Eerlijk mening: die k flicker jong weet niet hoe je om moet gaan met een 2T op de rollerbank, mag dankzij hem mijn membraan plaatjes vervangen.
ben naar huis gegaan met mijn Brommer en had gelijk een afspraak gemaakt bij het RDW. Tot de dag erna, *mmm conimex check wat zou het zijn* appart geen wok, zo heb ik iedere dag gekeken of de WOK erop stond, niks.

5 crack sites naast het RDW geen WOK.


Aangezien ik een voorbeeld had gegeven van mijn eerder WOK die ook al een jaar terug was en ik deze recentelijk kreeg, weet ik niet of de regels veranderd zijn.

Afbeelding van het RDW als bijlage

wel of geen WOK
 

Attachments

  • Screenshot_20220513-222815_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220513-222815_Samsung Internet.jpg
    108.2 KB · Views: 26
  • Screenshot_20220416-132615_Video Player.jpg
    Screenshot_20220416-132615_Video Player.jpg
    271.9 KB · Views: 26
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Let een beetje op je taalgebruik.. Vind dit nogal aso overkomen zo.. Ben ook geen fan van alle agenten, maar om dan iemand een flick(er) te noemen.. Stja dat laat waarschijnlijk zien wat voor niveau je zelf bent.

En dat je scooter 81 km/u op de teller gaat is het risico wat je zelf neemt. En als je in een buurt woont of regio wat veel controlles a agenten heeft, moet je je scooters ook niet zo ver opdrijven.. Daarnaast zou ik zelf geen externe andere sites vertrouwen dan wat de rdw zegt.
 
Let een beetje op je taalgebruik.. Vind dit nogal aso overkomen zo.. Ben ook geen fan van alle agenten, maar om dan iemand een flick(er) te noemen.. Stja dat laat waarschijnlijk zien wat voor niveau je zelf bent.
Ik had er 2, oude meneer die sprak met all het fatsoen en die jonge gooide er met de per naar, die behandelde alsof ik een crimineel zou zijn.
Die probeerde mij ook nog te naaien met de snelheid terwijl ik mee keek.
Daarnaast zou ik zelf geen externe andere sites vertrouwen dan wat de rdw zegt.
Duidelijk, er staat niks bij het RDW. Kan ik dan eigenlijk nog een boete verwachten, als de WOK er niet meer op staat.
 
Heb deze verhalen vaker langs zien komen. Soms komen ze er ook zo vanaf. Wel kut dat je dan een tijd zit te wachten erop. Maar als hij er na een paar weken nog niet op staat heb je geluk gehad.

Heb ook geen idee hoe dit kan komen. Misschien documenten kwijt of vergeten op te slaan ofz
 
Wellicht is het je methode om frustratie te uiten, maar het gaat er idd om wat voor (politie)vlees je in de kuip hebt.

Misschien heb je idd geluk gehad, dus is het in dat geval verstandig om vooral geen slapende honden wakker te maken.

De ene agent laat je zonder rollenbank gewoon door (serieus meegemaakt met Tomos twee/drie jaar terug), om dan de volgende bestuurder achter je wel met een zure kop in het rijtje te zetten.
Terwijl de andere agent iedere brommer uitknijpt met een mentaliteit van een onweerswolk. (Bijv. Rij je net van huis weg voor een testrit na montage van nieuwe uitlaat. wil zo'n knuppel je nog koude blok gelijk maximaal uitknijpen....)

Sometimes, life sucks
Maar (gelukkig) is niet iedere agent een klootzak
 
Waar begint het probleem?
Er is maar 1 antwoord mogelijk: bij jezelf...

Lees dat je al eerder een WOK gekregen hebt en dat je hiervan geleerd hebt.
Nu pak je de tweede...
Dan ben je nogal hardleers!

Jij rijdt op een opgevoerde scooter en dat is geheel jouw keuze.
Als je gepakt wordt en een (flinke) douw krijgt, dan moet je niet zeuren en de consequenties dragen...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
On topic: de enige officiële site om te zien of er een WOK op de scooter staat is deze:
 
On topic: de enige officiële site om te zien of er een WOK op de scooter staat is deze:
Daar staat hij dus niet op.
Wellicht is het je methode om frustratie te uiten, maar het gaat er idd om wat voor (politie)vlees je in de kuip hebt.
Eigenlijk niet, mijn frustratie raak ik kwijt als ik naar de schietbaan ga en daar word ik vanzelf beloont door prestaties. Heb geen hekel aan agenten. Ben zelf talloze keren staande gehouden, wat ook resulteerde in met een preventieve fouleer sessie. Dat maakt mij geen zak uit, omdat ik weet wat er in de buurt gebeurd.

Voor derest weet ik ook niet of de regels veranderd zijn, bij het RDW. weet wel dat ze het nu druk hebben en misschien heeft dat invloed op het intrekken van het kenteken.
 
Het maakt ook helemaal niks uit!
Net zoals in Ned. als Belgie is er een constructie snelheid van kracht qua max km/u.

In Ned. met wok is het vrij duidelijk toch?

Misschien hebben ze ook wel geconstateerd dat het voortuig teveel lawaai maakt!
In dat geval kan het ook nog zijn dat dit als een milieu delict gezien word.
 
Eigenlijk niet, mijn frustratie raak ik kwijt als ik naar de schietbaan ga en daar word ik vanzelf beloont door prestaties. Heb geen hekel aan agenten. Ben zelf talloze keren staande gehouden, wat ook resulteerde in met een preventieve fouleer sessie. Dat maakt mij geen zak uit, omdat ik weet wat er in de buurt gebeurd.
Dus jij hebt een (wapen) vergunning en kan hulzen maken op de lokale 25 meter baan ?
Is talloze malen staande gehouden met ook een preventieve fouillering. Of dat door de wijk komt of je vergunning is mij een raadsel....
Maar dit spreekt in mijn ogen niet in je voordeel.

Desalniettemin is de kans aanwezig dat je mazzel hebt vwb de tweede wok aanzegging.
De situatie die je schets met 2 agenten welke een soort good cop, bad cop spelen resulteert wel eens in de mazzeltje.
De tijd zal dit uitwijzen.

Gebruik voor dit soort zaken de website van de RDW. Die is accuraat en up-to-date.
Andere, derde, websites kun je echt achterwege laten. Sommige kosten je nog knaken ook (onnodig).
 
Luitster goed, ik heb ook een wapenvergunning maar mijn wapens verblijven sowieso altijd in de geriefelijke kluis van de schietvereniging!
Wat dit dan weer te maken heeft met jouw weerbarstige gemoedstoestand i.c.m. de scooter is mij vooralsnog een raadsel!

Voor de rest: Zie de reactie van broeder @5erveD hierboven....
 
Dus jij hebt een (wapen) vergunning en kan hulzen maken op de lokale 25 meter baan ?
Is talloze malen staande gehouden met ook een preventieve fouillering. Of dat door de wijk komt of je vergunning is mij een raadsel....
Maar dit spreekt in mijn ogen niet in je voordeel.
Nee als sport, schiet met een wapen maar geen vuurwapen. Heb er wel een vergunning voor. Bij mij in de buurt worden vaak mensen met: keuken messen, koevoet, of iets dergelijks gevonden. Ook worden talloze brommers van piaggio gestolen en dan vind ik een blok of kappen set tekoop op marktplaats.

Hoop dat je er dan een beter beeld van krijgt,
 
Nee als sport, schiet met een wapen maar geen vuurwapen. Heb er wel een vergunning voor. Bij mij in de buurt worden vaak mensen met: keuken messen, koevoet, of iets dergelijks gevonden. Ook worden talloze brommers van piaggio gestolen en dan vind ik een blok of kappen set tekoop op marktplaats.

Hoop dat je er dan een beter beeld van krijgt,
Schietsport is een prachtige sport.
Heb de lokale 25m baan ook 1 of 2 keer bezocht.
Ook 100 tot 400m banen in binnen en buitenland maar dan als Jan Kaas.

Aan zo'n vergunning zit een VOG gekoppeld.
Weet niet precies of andere gedragingen daarin mee genomen kunnen worden.
Niet om bang te maken maar het kan wel eens nadelig werken als je moet verlengen.

De buurt is gewoon .... Ja, dat heb je soms.
Beste is om daar uit te groeien maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
 
Ik denk dat zolang je niks illegaals bij je hebt het niet nadelig gaat werken.
Een vriend van me was een keer gepakt met een airsoftpistool in zn auto. Dat staat nu voor de rest van zn leven in het systeem van de politie dus elke keer als ze zijn plaat nalopen wordt hij staande gehouden voor een controle. En dat allemaal om een balletjes pistool:rolleyes:

Nu ben ik wel benieuwd met wat voor wapens je schiet die geen wapens zijn. Of heb je het over luchtdruk en (kruis)bogen?
 
Nu ben ik wel benieuwd met wat voor wapens je schiet die geen wapens zijn. Of heb je het over luchtdruk en (kruis)bogen?
Een redelijk zware barebow, 70 inch door mijn langespanwijdte. Je hebt er wel een vergunning voor nodig, vooral als je in het buitenland gaat jagen.
Post automatically merged:

Aan zo'n vergunning zit een VOG gekoppeld.
Weet niet precies of andere gedragingen daarin mee genomen kunnen worden.
Heb mijn VOG binnen gehad, nog optijd ook. Hangt van het stradbaar feit af.
 
Last edited:
Back
Top