win xp probs

Jasper

SM.. it's an attitude!
ik heb net mijn comp van win98se naar xp pro geupgrade, maar ik krijg het netwerk niet aan de gang (de andere comp is nog een win98se machine)........
mijn netwerk heeft 2 comps, aangesloten door hub op internet (dus via uplink, geen ics gedoe ofzow)
ik kan op beide compu's de andere pingen, maar wanneer ik op comp zoek in windows vinden ze niks........

ik heb gastaccount op xp machine aanstaan, en heb ook een nieuwe account gemaakt met de naam + pass van win98 comp.....
allebei de comps hebben iets gedeeld

heeft een van de xp kenners hier een oplossing voor, dit zuigt, ik wil niet terug naar win98, xp heeft mooie kleurtjes 8)
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon bij beide PC's zelf ip aangeven

1- 192.168.100.1
2- 192.168.100.2

Subnetmask bij beiden op
255.255.255.0

Nog even zelfde werkgroep invoeren en dan moet het werken
 
kijk dat je bij je xp alles hebt geinstalleerd: ipx, netbios, tcp-ip, client voor microsoft netwerken, bestand - en printerdeling, en dan gewoon, ip-adres: 192.168.0.1 op de eerste pc met subnetmasker 255.255.255.0, op je xp: 192.168.0.2 subnet: 255.255.255.0.

ik wou mijn internet delen met 2 pc's, maar ik moest daarvoor wel 2 netwerkkaarten in de serverpc indoen. 1 voor internet zelf en de 2de om mijn internet met de 2de pc te kunnen delen. Hopelijk heb je hier wat aan.
 
Win xp sux big time voor netwerken . je past iets aan start opnieuwe op en ja je hebt weer zelfde instellingen dus weer aan passen maar nee hij pakt hem niet win xp zuigt voor netwerken dusssssss..

GRtss
 
Originally posted by twatboy
Win xp sux big time.....win xp zuigt voor netwerken

Nou, Windows Xp is over het algemeen wel gebruikers simpler (ik zeg express niet vrendelijker) dan win 98. je douwt er een apparaat in en hij werkt gewoon. Ik draai een paar maanden Xp, maar het ziet er al naar uit dat ik weer terug schakel naar 98SE.

Hmzz netwerk instellen zoals hierboven beschreven met de standaard ip nummers, op je computer met 98 Computers in netwerk met windows XP voert hij zelf ip nummers in zoals 192.168.0.202. Zorg ook dat je in de zelfde werkgroep aanmeld...

Nu moet bestands deling gewoon werken, internetten lukt niet, probeer dan ens voor de gein de wizard: "verbinden (internet) via een LAN) in 98.

Greetzz DAW
 
Last edited:
internet werkt bij allebei de comps gewoon, het gaat via de HUB, dus niet met 2 netwerkkaarten in de host zoals ik eerst had....... nahja, ik switch wel terug :eek:
 
Kun je met de XP computer wel in de Win98 computer kijken??
Doe eens start --> run --> cmd --> chkdsk en kijk wat je bestandsindeling is (NTFS of FAT32). Als je mazzel hebt kom ik nog een keer op dit forum terug om je verder te helpen...
 
Back
Top