win xp en win98 :S

Status
Not open for further replies.
D

Deleted member 682

Guest
Ik draai al een tijdje win xp, en nou had ik er een extra hardeschijf ingezet. Daar heb ik toen windows 98 opgeinstalleerd, maar nu elke keer als ik de pc aanzet, start ie automatisch windows 98 op, terwijl ik liever heb dat ie win xp opstart..

wat kan i ker aan doen, ik wil best win 98 eraf gooien ofsow, maar ben bang dat hij dan winxp ook niet opstart omdat hij eigenlijk 98 wil opstarten

help ..
 
Advertisement - register to remove this

volgens mij kan je gewoon je boot.ini ff aanpassen zodat'ie weer naar je xp verwijst.... correct me if i'm wrong

mijn boot.ini:


[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect


als je xp op je c staat kan je partition(1) laten staan, staat'ie op je d dan partition(2). en ff op disk letten, verwijst dus naar je hd.
 
ik kan niet in xp komen...

en heb het nu zo verneukt dat ik ook niet meer in win98 kom,

gvd zeg :D
 
als ik nou is xp installeer op die nieuwe schijf, dan lijkt het me opgelost, dan kan ik het bootmenu instellen... toch ?!?
 
je bootmenu instellen in xp doet niets meer dan je boot.ini aanpassen wat je dus zelf ook kunt doen. heb je dit goed gedaan en xp start nog niet op is er meer aan de hand.... ff foutmelding posten, maar je had al geprobeerd zei je? wat gebeurde er?
 
Probeer anders als je opstart F8 drukken..
Dan kiezen voor DOS modus..

Dan ga je naar de HD waar XP staat, probeer dan zo ff op te starten..
 
het is al gefixt :)

Heb de schijf waar 98 op stond geformateerd, en daar xp opgezet.... Toen de bootlog verenderd... Toen werkt het weer, en daarna de schijf weer geformateerd :?

Maar het werkt :)
 
Originally posted by Hugo
het is al gefixt :)

Heb de schijf waar 98 op stond geformateerd, en daar xp opgezet.... Toen de bootlog verenderd... Toen werkt het weer, en daarna de schijf weer geformateerd :?

Maar het werkt :)

Zozo BootLOG verandert? ;)
 
Originally posted by JeroenRs50
Goedzo! Hugo, jij komt er wel in deze bikkelharde maatschappij..

Dat dacht ik ook ja :p


Originally posted by Xander2000
Zozo BootLOG verandert? ;)

Haast hebben met het typen van een reply veroorzaakt spelfouten :p

Maar zit je verder nog iets dwars ?

Deze mag eigenlijk best wel dicht :)
 
Originally posted by Hugo
Dat dacht ik ook ja :p




Haast hebben met het typen van een reply veroorzaakt spelfouten :p

Maar zit je verder nog iets dwars ?

Deze mag eigenlijk best wel dicht :)

Ach laten we consequent blijven :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top