Wilt wheelies kunne maken..

Yellow Aerox

Well-Known Member
Hallo mensen ik heb een vraagje...

Ik zou graag met mijn aerox wheelie's KUNNEN maken..
Wat zou ik allemaal nodig hebben?Kheb nu al technigas next chrome, 4.3 loodjes,malossi geel drukveer en binnekort terug een hebo verstelbaar koppeling.Omdat mijn schoentjes even op waren van men hebo verstelbaar koppeling zit er tijdelijk mijn standaard koppeling terug in..
EN ik wil geen 70cc vervange(wegens het niet mogen van ouders en ook geld niet voor!)

Ik ben niet een COMPLETE noob dat ik denk dat ik autowheelies kan maken met een standaard 50cc maar gewoon dat ik (al moet ik hard trekken aan stuur) toch vanvoor wat van de grond ga... PLZ geen reacties van hard genoeg trekke aan stuur enz..

Khoop dat jullie me kunnen helpen!!

ALvast bedankt! Groete yellow aerox
 
Advertisement - register to remove this

koppeling laat zetten, beetje strakke drukveer... En flink achterop zitten en dan flink aan et stuur rukken, als hij eenmaal in de lucht is en je kan balanceren dan kan je rusitg af en toe gas geven... Zelfs met een std citta lukt het ;)
 
Met koppeling laat zetten bedoel je dat hij pas vertrekt wanneer hij op redelijk hoge toere al is? IS er ook een mogelijkheid waardoor ik men aerox meer in een schokje ofzo kan laten trekken? bedankt al voor de reatcies.. Vario is een mogelijkheid maar dan mag ik geen variorondel meer steken eh.. en dan problemen met ouders en politie(woon in belgie:(:( )
 
Een 17.5 carb is wel een goede oplossing dan ja.. maar ik hoop dat ik het echt wel merk want carb is niet HEEL goedkoop als het niet veel zou afdoen dan... Want eigenlijk toen ik reed met die koppeling die volgens mij heel laat was afgesteld ging wheelies ook totaal NIET
ik mocht zo hard trekken als ik wou... is dit wel normaal dan?? bedankt eh jongens
 
Yellow Aerox said:
Een 17.5 carb is wel een goede oplossing dan ja.. maar ik hoop dat ik het echt wel merk want carb is niet HEEL goedkoop als het niet veel zou afdoen dan... Want eigenlijk toen ik reed met die koppeling die volgens mij heel laat was afgesteld ging wheelies ook totaal NIET
ik mocht zo hard trekken als ik wou... is dit wel normaal dan?? bedankt eh jongens

Met wat afstellen kun je meestal wel beter resultaat boeken. Als hij niet helemaal fijn optrekt.
 
Yellow Aerox said:
ik trok wel leuk op.. niet heftig maar ook niet slecht.. maar wat bedoel je dan precies met afstellen? zit ik dan vb niet goed qua loodjes/drukveer enz ofhoe?

Ja, je kan met sterkte van trekveertjes bijvoorbeeld afstellen wanneer hij oppakt etc. Dus als dat voor je gevoel nog niet optimaal is kun je nog eens ff proberen met andere veertjes.
 
Dan denk ik dat er iets scheelt met mijn aerox:S want dit is echt NIET mogelijk! kheb wel variorondel zitten ma die maakt niks qua trekkracht zover ik weet... en jah spreekt voor zich da uitlaat ontrgenst is...
Ik trek wel een vriend van me met speedfight en zx enz voorbij niptjes dus het is niet dat ik ENORM slecht optrek maar wheelies maken gaat TOTAAL niet.. zelfs niet als ik men voeten op de grond heb en men wiel echt omhoog TREK maar dan zakt hij direct terug de grond op.. dus totaal nix wheelie.. tis echt gewoon late valle dan:)..
 
Kerel relax... met menig standaard 50cc scooter kan je bijna geen wheelies maken tenzij je heel erg randdebielo gaat zitten trekken op het moment dat de koppeling aangrijpt. Dan moet die koppeling aangrijpen op het moment dat je motor koppel gaat maken, dus vaak is dat een beetje later dan normaal met uitlaten als een Next.

Beter bespaar je je de ellende :)
 
Met een DR70 en een 17,5mm met powerfilter, lukte het bij mij bij een neo's al door helemaal achterop het zadel te gaan zitten.
Deze Neo's had verder wel een Hebo-vario en een deltaclutch ook reed hij met een Technigas Next.
 
maar de TS wil geen 70...

voor wheelies zou ik eerlijk gezegd geen andere carb nemen (met een grote carb is je power onderin minder).
of je moet je koppeling afstellen op de powerband van de tecnigas(sterkere trekveertjes) of je moet gewoon std uitlaat er weer op gooien.

ik neem aan dat je scooter nu goed rijdt, anders kan je ook wat lichtere rollen proberen. zorg er alleen voor dat hij geen overtoeren gaat maken !
 
zelfs met alles standaard kreeg ik me kreng nog de lucht in.. gewoon op het juiste moment omhoog gooien, en goed in balans blijven zitten. Het mooiste is ook om je benen normaal te houden!

gr. Juul
 
ja is mooi kut dat je geen 70 wil... tog raad ik een andere cil aan dan want een cil van een rox IS ZOW FUCKING HARD BEGRENST!!! met een DR50 kom je al een heel end en is niet duur... goeie pijp eronder... let ook op of de pijp koppel of top geeft... jij wil koppel.... dus ff racekoppelingen.... strakke snaar mooie pijp... afstellen en dan niet te hard aan het stuur trekken want dan heb je kapschade :p
Suc6 ermee ';)
 
mmm wheelies is wel mogelijk met standaar denk ik, met mijn sonic lc met alleen ma malossi vario en koppeling en gianneli pro 5 lukt het me zonder veel te hoeven, balanceren of trekken aan het stuur, heeft gewoon te maken met wa combinatie ge maakt, begin al niet met hoogtoerige uitlaat--> voor veel koppel want da spreekt voor zichzelf, een carb geeft veel trekvermogen en een goed afgestelde koppeling zal er veel aan veranderen... dus gewoon wa afstellingen zoeken
 
Back
Top