Dan is je keus toch snel gemaakt? Of schorsen of nietig verklaren. Zeg dat je hem gewoon gesloopt hebt in je verklaring en onderteken dat ie nooit meer aan het verkeer zal deelnemen. Zeg in je verklaring ook dat je het frame door stukken hebt geslepen en alle onderdelen los hebt verkocht. Dan vragen ze je weer een verklaring, deze moet kloppen aan je eerste verklaring en dan pas gaan ze over tot besluit. RDW wilt het namelijk dubbel bevestigd hebben om te kijken of jij bij jouw verhaal blijft.
Schorsen, komt toch elk jaar of elke 3 jaar terug en blijft je hele leven lang achtervolgen.
Ik heb dit zelf ook jaren geleden op deze manier gedaan bij mijn Tomos, die gewoon na jaren niet meer traceerbaar was (had hem toendertijd bij een maat helemaal uitelkaar gehaald en vriendschap beëindigd door ruzie)
Kortom, verklaring van de Politie is niet perse nodig. Tis maar hoe je het brengt in je schrijven.
Als er afgelopen 5 jaren geen meldingen of bekeuringen van het voertuig zijn geweest, zit je helemaal goed bij het RDW. Maar als de politie toch iemand staande heeft gehouden op jouw voertuig in de afgelopen 5 jaren, dan wordt het heel moeilijk. Vooral als diegene bijvoorbeeld (ik noem maar wat) gezegd heeft dat ie hem van je geleend heeft. Dat ziet het RDW dan ook, dus dan klopt je verklaring weer niet.
Maar goed, leugentje om bestwil, wil soms wel eens werken.