Wie weet waar mijn scooter is

Status
Not open for further replies.

bosma

Well-Known Member
Ik heb mijn scooter aan een iemand meegeven voor reparatie dat is nu 5 jaar geleden
Ik kan geen contact meer krijgen met die gene die mijn scooter heeft meegenomen
Ik weet alleen dat zijn scooterxaak in den Haag zit
Het kenteken van mijn scooter is
34-DGL-1
Dit is een Yamaha neos 2 takt
In de kleur donker blauw
Kunnen jullie uitkijken naar me scooter
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Ik heb mijn scooter aan een iemand meegeven voor reparatie dat is nu 5 jaar geleden
Ik kan geen contact meer krijgen met die gene die mijn scooter heeft meegenomen
Ik weet alleen dat zijn scooterxaak in den Haag zit
Het kenteken van mijn scooter is
34-DGL-1
Dit is een Yamaha neos 2 takt
In de kleur donker blauw
Kunnen jullie uitkijken naar me scooter

Dit is wel een heel bijzonder verhaal! wacht je al 5 jaar lang voordat ie terugkomt van de reparatie? Nooit aangifte gedaan? Hier kunnen wij absoluut niks mee! Misschien bestaat je scooter niet eens meer, is ie omgespoten, etc..etc.. Je had 5 jaar geleden al meteen actie moeten ondernemen. Vervelende is wel dat ie nog op jouw naam staat. Je kan tegenwoordig online bij het RDW je scooter nietig laten verklaren dmv een eigenverklaring,kentekenbewijs,wat ermee gebeurd is etc..etc.. Dan hoef je hem niet meer elk jaar of om de 3 jaar te schorsen.

Ik geef je echt weinig kans man, hoe lullig het ook voor je is. Triest
 
Ik heb mijn scooter aan een iemand meegeven voor reparatie dat is nu 5 jaar geleden
Ik kan geen contact meer krijgen met die gene die mijn scooter heeft meegenomen
Ik weet alleen dat zijn scooterxaak in den Haag zit
Het kenteken van mijn scooter is
34-DGL-1
Dit is een Yamaha neos 2 takt
In de kleur donker blauw
Kunnen jullie uitkijken naar me scooter
Al 5 jaar aan het wachten op een reparatie ?
Je bent wel een geduldig persoon zeg...:p
Maar alle gekheid op een stokkie...
Een paar vragen:
- Je weet toch aan wie je de scooter meegeeft ?
- Je wacht toch geen 5 jaar voordat je actie onderneemt ?
- Heb je geen aangifte gedaan van diefstal/ontvreemding van de scooter ?
- Waarom laat je het kenteken niet schorsen en betaal je nog steeds de verzekering ?
- Besef je wel dat je, als kentekenhouder, aansprakelijk bent i.v.m. overtredingen/schade's en eventuele ongelukken die veroorzaakt zijn met JOUW kenteken ?
Vooral het laatste kan je de rest van je leven achtervolgen....
Ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die dit niet begrijpen en/of willen inzien...
 
Schorsen? Ik zou hem inmiddels nietig laten verklaren. En inderdaad, een aangifte formulier ondertekend door de politie maakt je bewijs alleen harder voor het RDW.
 
Schorsen? Ik zou hem inmiddels nietig laten verklaren. En inderdaad, een aangifte formulier ondertekend door de politie maakt je bewijs alleen harder voor het RDW.
Heb de politie al gebeld
Omdat ik vrijwillig de scooter aan iemand mee geef kan ik de scooter niet als gestolen aan geven
 
Dan is je keus toch snel gemaakt? Of schorsen of nietig verklaren. Zeg dat je hem gewoon gesloopt hebt in je verklaring en onderteken dat ie nooit meer aan het verkeer zal deelnemen. Zeg in je verklaring ook dat je het frame door stukken hebt geslepen en alle onderdelen los hebt verkocht. Dan vragen ze je weer een verklaring, deze moet kloppen aan je eerste verklaring en dan pas gaan ze over tot besluit. RDW wilt het namelijk dubbel bevestigd hebben om te kijken of jij bij jouw verhaal blijft.

Schorsen, komt toch elk jaar of elke 3 jaar terug en blijft je hele leven lang achtervolgen.

Ik heb dit zelf ook jaren geleden op deze manier gedaan bij mijn Tomos, die gewoon na jaren niet meer traceerbaar was (had hem toendertijd bij een maat helemaal uitelkaar gehaald en vriendschap beëindigd door ruzie)

Kortom, verklaring van de Politie is niet perse nodig. Tis maar hoe je het brengt in je schrijven.

Als er afgelopen 5 jaren geen meldingen of bekeuringen van het voertuig zijn geweest, zit je helemaal goed bij het RDW. Maar als de politie toch iemand staande heeft gehouden op jouw voertuig in de afgelopen 5 jaren, dan wordt het heel moeilijk. Vooral als diegene bijvoorbeeld (ik noem maar wat) gezegd heeft dat ie hem van je geleend heeft. Dat ziet het RDW dan ook, dus dan klopt je verklaring weer niet.

Maar goed, leugentje om bestwil, wil soms wel eens werken.
 
Last edited:
Heb de politie al gebeld
Omdat ik vrijwillig de scooter aan iemand mee geef kan ik de scooter niet als gestolen aan geven
Echt, serieus, jij geeft als verklaring dat je m in feite cadeau hebt weggeven?
Ow mijn god.
Jij komt niet uit de stad.

Maar na 5 jaar denk jij dat je ineens je scooter op kan eisen? Hij is verzekerd en al.
Ik weet niet. Ik kan dit gewoon niet geloven.
Wat mij dwars zit, hoe ik het ook bekijk is de 5 jaar dat tvduurt voordat je actie onderneemt.
In feite heb je m achter gelaten, ben blij dat je geen 5 jaar stallingskosten hoeft te betalen.
Ik ga hier verder ook geen energie in steken.
5 jaar.,.? Unbelievable
 
Last edited by a moderator:
Ik krijg ook het idee dat ie niet het hele verhaal verteld, of het is gewoon een goedzak die totaal geen moer gaf om ze scooter en te goed is van vertrouwen en zeer geduldig is met alles (goed bedoeld overigens, maar te vaag)

Ik doe met je mee en laat het hier ook bij... We hebben inmiddels genoeg adviezen gegeven. Of hij verteld het hele verhaal vanaf begin tot eind hoe het gegaan is, of niet dan ga ik er in iedergeval er niet meer op in.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top