Wie weet me te helpe met het probleem dat me Walaroo niet start????hier meer info

OrangeWallaroo

Well-Known Member
Ik heb een Wallaroo, ik had een 12 mm carbu, maar ik heb een 17,5mm gekocht. Ik heb alles vervangen(gasnaald, shoke, sproeier enz), maar nu start hij niet meer, ook niet met de 12mm. Ook wordt de bougie niet nat, maar blijft kurkdroog! Hij heeft wel gewoon genoeg compressie. Zou ik een andere bougie moeten proberen, of weet iemand waar t anders aan ligt of kan liggen????

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

waarschijnlijk vacum.. probleem.. zoals ik hoor dat er geen bezine.. komt..
heb je de slangen wel terug.. juist aangeslote..? hij start nu omdat die geen benzine.. krijgt.. probleem moet je bij de slangen vinden.. van de carb mischien heb je ze andersom gedaan..:)
 
Monster-Sr said:
waarschijnlijk vacum.. probleem.. zoals ik hoor dat er geen bezine.. komt..
heb je de slangen wel terug.. juist aangeslote..? hij start nu omdat die geen benzine.. krijgt.. probleem moet je bij de slangen vinden.. van de carb mischien heb je ze andersom gedaan..:)

Ik heb deze jongen hiermee geholpen, en we komen er niet uit.

De brommer heeft geen vacuum. We hebben de vacuum afgesloten dmv een benzine slangetje en daar vervolgens een schroef ingedraaid.

De Bougie word niet nat. Verder weet ik eigenlijk niet waar we het moeten zoeken. Membraan hebben we nagekeken, spruitstuk nagekeken en vervolgens de carb aangesloten.

Iemand verder raad?
 
Wat benzine in het blok gegoten. Kicken... nog niks.

De bougie kabel nagekeken en ja, er zat een kabeltje los. Vervolgens vastgemaakt en na 1 keer kicken draaide de brommer :)

Meteen uitgezet omdat de brommer op een hoog toerental draaide en er eigenlijk van door wilde.

Vervolgens hebben we de 17,5mm carberateur weer geplaats, 1x gekickt en hij liep een paar seconden en viel weer uit. Daarna was die niet meer aan de praat te krijgen.

Helaas hebben we alleen niet geprobeerd of de brommer op de 12mm carberateur wel goed bleef rijden.

De vacuum hebben we afgesloten dmv een benzine slangetje en vervolgens 15cm verderop bij het slangetje een schroef erin gedraaid. Kan dit zo? Of moet de vacuum eigenlijk meteen vanaf het spruitstuk worden afgesloten?

Alvast bedankt weer :)
 
Monster-Sr said:
valse lucht...? zit er pakkingen tussen?

Ja, we hebben het met en zonder pakkingen geprobeerd. Beide starte die nog niet.

Ook hebben we benzine in het blok gegooid, ervolgens gaf de brommer eindelijk een teken van leven :)
Hij bleef alleen heel hard draaien en moesten we hem met ze 2e vast houden. Hij heeft ongeveer 5min gedraaid, dus de benzine die erin was gegoten moet op zijn en inmiddels nieuwe benzine die aangevoerd is door de carb.

Daarna hebben we de carb weer losgehaald, en gekeken naar de gasnaald. Die was krom... gasnaald weer recht gemaakt en vervolgens weer gemonteerd. Vervolgens start de brommer weer niet.

Bougie eruit, en deze was nu niet nat.

Daarna hebben we de bougie in benzine gedoopt, erin gedraaid en vervolgens starte die in 1x. Viel alleen uit en daarna kregen we hem niet meer aan.

Want is dit probleem? Want we hebben nu bijna alles geprobeerd en onze ideeen raken nu op :(
 
Aan het begin toen ik die 17,5 carbu kocht zat er een sproeier 82 in (veel te groot), want in die 12mm zat er een sproeier 66 in. Dus heb ik er nu een sproeier 70 in zitten (in die 17,5). Ik heb een standaard 50cc in. Ik heb een Gianelli Pro Race uitlaat.

kan j me nu helpe?:p
 
met die 17.5 carbu moet je een dikkere gasschuif want heb dat ook eens meegemaakt toen je hem aankickte dat hij er meteen vandoorwouw en dat is dan omdat die speling tussen de gasschuif en de " wand " van de carbu heeft.
 
Het is wel een Dellorto ja, en de gasschijf werd bij de carbu bijgeleverd (een grotere natuurlijk), maar ik vraag het wel even aan een gozer, of die t voor mij kan make, en wie wat anders nog weet mag t zegge...

Mzzls
 
Back
Top