Zin in differentiaalvergelijkingen?? Fourier transformatie misschien?Originally posted by -=PIN=-
Halloooooow, doe eens een wat hoger niveau. Inhoud berekening via integralen ofzo of functieonderzoek, dit is echt té easy...
Originally posted by mhr#27
Zin in differentiaalvergelijkingen?? Fourier transformatie misschien?
Het vak Fourieranalyse moet ik nog steeds halen, aan een 3,5 heb ik genoeg.Originally posted by Bart Nrg Mc2
Mjah, ken wel Fourierreeksen... Da's inderdaad vaag, over hoe een bloksignaal is opgebouwd...
Mjah, ik heb dit semester ook weer wiskunde, zijn nu bezig met matixen, matrixinversie, eliminatiemethode van Gaus en conditionering van stelsels... Ook al vaag
PIN; dat was een simpele
Jep, Elektrotechniek.Originally posted by Bart Nrg Mc2
Jah, we krijgen wel een beetje meet- en regeltechniek, Matlab/Simulink is trouwens niet bepaald mijn hobby 8P
Wij zijn nu bezig met Ansys, berekeningen van EEM [Eindige Elementen Methode, sterkteberekeningen]...
Matrixen zijn bij ons echt geen 1e jaars stof, wij hebben er ook minder mee te maken dan jou [jij doet Electrotechniek?]...
Grapjas...Originally posted by SRally
Ok misschien is dit een wat grotere uitdaging voor de wiz-kids hier
1. Vind alle paren van HELE gtallen (x, y) waar:
x^2 + x = y^4 + y^3 + y^2 + y
2. Wat is de grootst mogelijke waarde van x waar
4^27 + 4^1000 + 4x
gelijk is aan de wortel van een heel getal
3. Laat zien dat voor elkenatuurlijke waarde van n
|sin(1)| + |sin(2)| + ... + |sin(3n - 1)| + |sin(3n)| > 8n/5
Originally posted by SRally
Ok misschien is dit een wat grotere uitdaging voor de wiz-kids hier
1. Vind alle paren van HELE gtallen (x, y) waar:
x^2 + x = y^4 + y^3 + y^2 + y
2. Wat is de grootst mogelijke waarde van x waar
4^27 + 4^1000 + 4x
gelijk is aan de wortel van een heel getal
3. Laat zien dat voor elkenatuurlijke waarde van n
|sin(1)| + |sin(2)| + ... + |sin(3n - 1)| + |sin(3n)| > 8n/5
Originally posted by -=PIN=-
Dit krijg je niet op het VWO? Kan ik niet dusEerlijk van mij hè
Originally posted by SRally
VWO van nu stelt ook niks meer voor 8)
Originally posted by SRally
Ok misschien is dit een wat grotere uitdaging voor de wiz-kids hier
1. Vind alle paren van HELE gtallen (x, y) waar:
x^2 + x = y^4 + y^3 + y^2 + y
2. Wat is de grootst mogelijke waarde van x waar
4^27 + 4^1000 + 4x
gelijk is aan de wortel van een heel getal
3. Laat zien dat voor elkenatuurlijke waarde van n
|sin(1)| + |sin(2)| + ... + |sin(3n - 1)| + |sin(3n)| > 8n/5
Originally posted by -=PIN=-
Klopt, 2e fase is voor lamers
Ik heb tenminste nog oude stijl gedaan met alles-uit-het-blote-hoofd ipv grafische rekenmachine :|
En al die gasten maar klagen dat school zo moeilijk is door de 2e fase...pff, prijs je gelukkig dat je geen oude stijl hebt!
Ik ken iemand die oude stijl en 2e fase heeft gedaan. Hij is in de V5 blijven hangen omdat het te moeilijk was maar nu doet ie 2e fase (V6) en slaagt met 2 vingers in z'n neus... |(