wie kent hier iets van wisknudde???

Originally posted by -=PIN=-


Halloooooow, doe eens een wat hoger niveau. Inhoud berekening via integralen ofzo of functieonderzoek, dit is echt té easy...
Zin in differentiaalvergelijkingen?? Fourier transformatie misschien?
 
Ik kan de uitwerking van PIN ook maar met moeite volgen. Heb het idee dat het iets duidelijker had gekund :) (maar ik heb er geen zin in 0? )
 
Originally posted by mhr#27

Zin in differentiaalvergelijkingen?? Fourier transformatie misschien?

Mjah, ken wel Fourierreeksen... Da's inderdaad vaag, over hoe een bloksignaal is opgebouwd...

Mjah, ik heb dit semester ook weer wiskunde, zijn nu bezig met matixen, matrixinversie, eliminatiemethode van Gaus en conditionering van stelsels... Ook al vaag :P

PIN; dat was een simpele :P
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2


Mjah, ken wel Fourierreeksen... Da's inderdaad vaag, over hoe een bloksignaal is opgebouwd...

Mjah, ik heb dit semester ook weer wiskunde, zijn nu bezig met matixen, matrixinversie, eliminatiemethode van Gaus en conditionering van stelsels... Ook al vaag :P

PIN; dat was een simpele :P
Het vak Fourieranalyse moet ik nog steeds halen, aan een 3,5 heb ik genoeg. :) Signalen analyseer ik toch met Matlab ofzo, dat ga ik echt niet met de hand doen.
Matrixen zijn wel makkelijk, dat is eerste jaars stof bij ons.

Bij werktuigbouw heb je toch ook regeltechniek en Laplace transformaties?
 
Jah, we krijgen wel een beetje meet- en regeltechniek, Matlab/Simulink is trouwens niet bepaald mijn hobby 8P

Wij zijn nu bezig met Ansys, berekeningen van EEM [Eindige Elementen Methode, sterkteberekeningen]...

Matrixen zijn bij ons echt geen 1e jaars stof, wij hebben er ook minder mee te maken dan jou [jij doet Electrotechniek?]...
 
Ok misschien is dit een wat grotere uitdaging voor de wiz-kids hier :)

1. Vind alle paren van HELE gtallen (x, y) waar:

x^2 + x = y^4 + y^3 + y^2 + y


2. Wat is de grootst mogelijke waarde van x waar
4^27 + 4^1000 + 4x
gelijk is aan de wortel van een heel getal


3. Laat zien dat voor elkenatuurlijke waarde van n

|sin(1)| + |sin(2)| + ... + |sin(3n - 1)| + |sin(3n)| > 8n/5
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Jah, we krijgen wel een beetje meet- en regeltechniek, Matlab/Simulink is trouwens niet bepaald mijn hobby 8P

Wij zijn nu bezig met Ansys, berekeningen van EEM [Eindige Elementen Methode, sterkteberekeningen]...

Matrixen zijn bij ons echt geen 1e jaars stof, wij hebben er ook minder mee te maken dan jou [jij doet Electrotechniek?]...
Jep, Elektrotechniek.

Maar bij de regeltechniek krijg je dus ook de polen en nulpunten van een systeem en het s-domein?

Als je Matlab maar genoeg gebruikt kom je er uiteindelijk wel achter dat dat programma nog niet eens zo verkeerd is.
Wist je trouwens dat je krachten e.d. om kunt zetten naar een elektrisch systeem, waarna je er relatief eenvoudig aan kunt rekenen en dan weer terugzetten. Een leraar heeft dat een keer voorgedaan en dat zag er nog niet eens zo moeilijk uit. Was natuurlijk wel een eenvoudig voorbeeld.
 
Originally posted by SRally
Ok misschien is dit een wat grotere uitdaging voor de wiz-kids hier :)

1. Vind alle paren van HELE gtallen (x, y) waar:

x^2 + x = y^4 + y^3 + y^2 + y


2. Wat is de grootst mogelijke waarde van x waar
4^27 + 4^1000 + 4x
gelijk is aan de wortel van een heel getal


3. Laat zien dat voor elkenatuurlijke waarde van n

|sin(1)| + |sin(2)| + ... + |sin(3n - 1)| + |sin(3n)| > 8n/5
Grapjas...

Daar hebben we dus Matlab voor.
 
Originally posted by SRally
Ok misschien is dit een wat grotere uitdaging voor de wiz-kids hier :)

1. Vind alle paren van HELE gtallen (x, y) waar:

x^2 + x = y^4 + y^3 + y^2 + y


2. Wat is de grootst mogelijke waarde van x waar
4^27 + 4^1000 + 4x
gelijk is aan de wortel van een heel getal


3. Laat zien dat voor elkenatuurlijke waarde van n

|sin(1)| + |sin(2)| + ... + |sin(3n - 1)| + |sin(3n)| > 8n/5

Dit krijg je niet op het VWO? Kan ik niet dus :P Eerlijk van mij hè :)
 
Originally posted by SRally


VWO van nu stelt ook niks meer voor 8)

Klopt, 2e fase is voor lamers :)

Ik heb tenminste nog oude stijl gedaan met alles-uit-het-blote-hoofd ipv grafische rekenmachine :|

En al die gasten maar klagen dat school zo moeilijk is door de 2e fase...pff, prijs je gelukkig dat je geen oude stijl hebt!
Ik ken iemand die oude stijl en 2e fase heeft gedaan. Hij is in de V5 blijven hangen omdat het te moeilijk was maar nu doet ie 2e fase (V6) en slaagt met 2 vingers in z'n neus... |(
 
Originally posted by SRally
Ok misschien is dit een wat grotere uitdaging voor de wiz-kids hier :)

1. Vind alle paren van HELE gtallen (x, y) waar:

x^2 + x = y^4 + y^3 + y^2 + y


2. Wat is de grootst mogelijke waarde van x waar
4^27 + 4^1000 + 4x
gelijk is aan de wortel van een heel getal


3. Laat zien dat voor elkenatuurlijke waarde van n

|sin(1)| + |sin(2)| + ... + |sin(3n - 1)| + |sin(3n)| > 8n/5

Hoe kom je hierbij, bij deze som, zelf bedacht? Dit gaat mij ook niet lukken denk ik. Jah, misschien vraag 1 nog met me GR, maar de 2e en 3e niet. Eens aan me pa voorleggen morgen... Eens kijken wat die er van maakt, is hier wel goed in. Ik ben geen :W in wiskunde iig...

greetz
 
Ik doet ook elektrotechniek (MBO), vind besturingstechniek wel lachuh met PLC`s enzo....
Wil later op HBO niveau iets van Robotica gaan doen als dat er is....
Wiskunde en natuurkunde zijn echt te makkelijk op MBO, ik sta resp. een 9,8 en 10,0.... :)
 
Originally posted by -=PIN=-


Klopt, 2e fase is voor lamers :)

Ik heb tenminste nog oude stijl gedaan met alles-uit-het-blote-hoofd ipv grafische rekenmachine :|

En al die gasten maar klagen dat school zo moeilijk is door de 2e fase...pff, prijs je gelukkig dat je geen oude stijl hebt!
Ik ken iemand die oude stijl en 2e fase heeft gedaan. Hij is in de V5 blijven hangen omdat het te moeilijk was maar nu doet ie 2e fase (V6) en slaagt met 2 vingers in z'n neus... |(

klopt oude stijl was moeilijker qua stof. vind je het heel gek, 2e fase vwo bestaat uit VEERTIEN!!! vakken. oude stijl uit maar 8 dacht ik.

mag het dat de stof iets minder uitgebreid is. 2e fase leerlingen moeten bijna 2x zoveel doen in 2x zo weinig tijd.

De formules die vroeger uit het blote hoofd moesten krijgen we NOGSTEEDS uit het blote hoofd alleen krijgen we nu ANDERE vergelijkingen die alleen (= snel) met de GR zijn te plotten, omdat we voorbereidend onderwijs zijn. op de universiteit werken ze ook allemaal met zo'n ding dus...
 
Ik had ook VWO 5 oude stijl, wiskunde B zonder garfische rekenmachine shit enzo...
Waar ik met heel veel moeite een 6 kon halen, haalde iemand anders steeds een 9,5.... :?
 


Write your reply...
Back
Top