Wie kent de forza gasveer?

CraneDog

Well-Known Member
Ey mense,

Wie kent deze veer en wat kun je er ongeveer mee?

Ik heb hem gekregen dus weet er nix van, hij zit in een vaag wit doosje met italiaanse tekst erop.

Ook wil ik wel es weten hoe duur hij is en ik kon nergens info vinden.

Hij fel rode/oranje kleur!


Bedankt~!
 
Advertisement - register to remove this

Me vader had nog gezegd NIET aan dat dingetje draaien, mjah ik ben eigenwijs ja :)

Dus zelf kan ik dit niet herstellen?

edit: zit er btw wel stom kan je iemand op school toch gewoon mee neuke?
 
Als je een keertje op dat ventieltje drukt en er gaat wat gas uit is geen probleem hoor. Heb ik ook wel eens gedaan toen ik nog zo een ding had. Daarna nog gewoon duizenden km's mee gereden en nix aan de hand.
 
Ik heb zo'n betorveer en reedt best lekker, stukje hoger dan std veer ook.
Hij was idd ook gaan lekken, en was niks meer aan te doen.
Dealer zei ook dat er alleen gas in kon.
 
damned opzicht baal ik wel, ik kan t ventieltje er helemaal afdraaien zonder dat er gas ontsnapt.

Kan ik hiermee wel gewoon rijden en dan naar de dealer? (Ik snap eigenlijk niet hoe hij dit zou moeten bijvullen...)
 
Als je dat ventielDOPJE eraf draait gebeurt er nix, je fietsband loopt dan toch ook niet leeg? Net als bij een fietsband moet je op dat nippeltje drukken en dan komt er gas uit.
 
Ja maar ik draaide t eraf en toen hoorde ik duidelijk wat gas ontsnappen, is dit dan gewoon maar een beetje geweest en als het echt leeg is merk ik dit dan wel direct in de prestaties?
 
Hmm er is dus gewoon een beetje ontsnapt.

Ik leg em vrijdagmiddag onder en dan zien we wel. En ik laat em voor de zekerheid bijvullen bij de dealer als dit kan. Of kan ik gewoon zelf zo'n flesje met gas kopen? Zo ja waar kan dit?
 
Last edited:
Bij mijn dealer kon je het laten bijvullen. Hij had het toen erover dat dat met stikstof moest. Verder weet ik het ook niet want ik heb em nooit laten bijvullen. Ik zie alleen het hele probleem niet, als je em vrijdag monteert weet je toch snel genoeg of ie goed is of niet. Als je bij het eerste heuveltje in de weg je veer helemaal inveert weet je genoeg :rolleyes:
 
Jah, geloof ook stikstof.

En je kan nog prima rijden als je reservoir leeg is...

Maat van me met runner heeft half jaar gereden met standaard veer, maar daarvan was een scheur ontstaan in de ACHTERkant van de schokdemper zelf, in dat drukvat zeg maar en dat zag je heel niet.

Merkte je bar weinig van...
 
Originally posted by DvO
oude koe..
maar heeft er iemand nog wat meer info over t veertje..
lengte?
verstelbaar?
prijs?
waar te koop?

thnx

Motoport --> oranje kleur
Ja verstelbaar met zo'n sleutel (aan onderste ring klote)
Lengte.. mjah gewoon voor aerox, zou ik moeten opmeten (neem aan dat het in meerdere lengtes verkrijgbaar is

Prijs zou je ff voor naar motoport moete belle, heb em ook maar gekrege, ben er btw wel benieuwd naar. (nog iemand op het forum heeft em btw gekocht)
 
dat is niet de gene die DvO dus bedoeld :) maja lengte is te verstellen prijs hangt rond de 80 euro als ik het niet fout heb en waar te koop tsja bij de dealer is hij wel te vinden zelfs hier in Dronten dus dat zegt al veel :p
 
Back
Top