Wie kan mij helpen met Dragster!!!!????Help!

Remy

Well-Known Member
Hallo forummensen/scooterfreaks/dragsterfanaten,

8april heb ik via marktplaats een Dragster kunnen kopen voor een leuke prijs,omdat ik dit gewoon één van de bruutste scooters vond/vind die er waren.
Aangekomen,kwamen we een Dragster tegen die er echt beroerd uitzag!
Overal stukken eruit,ontzettend veel gebroken delen,draden los en kapot,overal dikke krassen,scheuren en miste een hoop dingen.
Ik was van plan heel deze scooter uit elkaar te halen,en aangezien ik 5 september pas 16 word,(waar ik al ongeveer 4jaar op wacht)had ik dus genoeg tijd om deze scooter op te knappen,vóórdat ik 16 werd.
Alles heb ik uit elkaar gehaald,schoon gemaakt,vele uren geschuurd,geplamuurd,en gespoten.
Nu de scooter weer bijna in elkaar zit,Krijg ik mijn remmen niet ontlucht,wat we ook hebben geprobeerd.(erdoorheen pompen met injectie spuit,alles al afgelezen op internet,maar geen resultaat:'()
De voorlamp,dashboard verlichting,en achterlicht(zitten allemaal samen op één schakelaar,die wél goed is)werken niet,en de rechtervoetplank(van achter gezien) mis ik.
Ook slaat de scooter niet af wanneer ik de sleutel uit me contact slot haal:S
(starten kan dus,zónder sleutel:S)
Ik heb pas geleden een complete slotenset van Italjet kunnen kopen..
Starten doet ie prima,geeft een lekker geluid,clacson,remlicht,kilometer teller,en verdere dingen werken wel goed.
Mijn vraag is nu,
Wie weet,wat ik nu moet doen?
Zijn er mensen die misschien plaatjes hebben van de stekkers van hun dragster,of plaatjes van het gerij dat onder de scooter zit(bobine,gelijkrichter,relais)?
Wie heeft er voor mij een voetenplankje? Misschien heeft iemand nog een achterzitje¿
Mensen met een elektrisch schema van hun Dragster,of exploded vieuw?
Please! Wie kan mij helpen? Ik kom er echt niet meer uit.
Het heeft even gewerkt,maar daarna niet meer:'(.. en waar het nu aan ligt weten we niet:(¿¿

Mvgrt Remy van Wijk,op de hoop dat jullie me kunnen helpen!
 
Advertisement - register to remove this

-voor voeten plankje het beste een topic aanmaken in vraag en aanbod bij minarelli marktplaats
-voor remleiding gewoon op je gemak niet gehaast het nog eens proberen... lukt dit niet iemand anders laten proberen ... lukt dit ook weer niet kunt je best ff langs dealer gaan
-en van elektrischiteit weet ik bijna niks
 
ontluchten:

tankje open en tot randje vullen

hendel inknijpen (en houden)
iemand nippel op klauw ff open (spuit olie uit) (doe ff doorsichtig benzineslang op die nippel kan je de luchtbellen zien)
nippel dicht
rem trug
rem inknijpen
nippel open
nippel dicht
rem trug
tankje vullen
rem inknijpen
nippel open
nippel dicht
enz...

dit tot er geen luchtbelletjes meer in het slangetje komen

en zorg dat tankje vol blijft
 
Het grappige is,dat ik dat al meerdere keren hier op internet heb gelezen,meerdere keren hebt geprobeerd(staat ook in me 1ste post),en dat dat niet werkt.. Als ik mijn losse remhendel pak,me vinger voor het gat waar de olie uit loopt,dicht houd,en een mini kiertje open laat,spuit de olie eruit.Dus spuiten doet de olie alléén als er een tegendruk is. Sluit ik deze aan op de remleiding,spuit er helemaal niks,maar is het 20x pompen voordat de olie 1 cmetertje in de slang beweegt.
Het heeft perfect gewerkt!! En nu dus niet. Het heeft geen zin met het ontluchten en hebben alles al geprobeerd. Een kennis hebben we geraadpleegd,bij hem werkte dat ook niet,uiteindelijk heeft hij olie in zijn remleiding gezogen:| Nu werkt het perfect..
Waarom ik een voetenplank van dragster hierzo vraag is omdat;
Ontzettend veel mensen komen in deze topic Scooters algemeen.
Ze zien mijn regel,denken misschien"kennis en daar weer kenni van die ik ken heeft een dragster"en die gaan kijken.. mayby kunnen zei mij helpen.
zet ik het in een specifiek rubriek,komen daar alleen de dragstergeintersseerden,en nieuwschierigen misschien,maar heb ik dus voor mijn gevoel minder kans.
Snaps?
Elektriciteit weet ik niet dondersveel van(heb wel eigen ladertjes(internet schema)en gerei in elkaar gesoldeert;)) En heb inmiddels alle draden doorgemeten,alles is goed.
Contact slot is net nieuw,dus kan het niet aan liggen.
het heeft even gewerkt(de lampen) maar nu dus niet meer:(..
Het probleem is ook,ik heb nog één stekkertje over:S.. misschien dient dit dus bij een andere stekker erin geschoven te worden,of bij een ander samen te komen(meeraderig schoentje).
als iemand foto wil zien,kan ik die even maken morgen.
 
Hey man, gefeliciteerd met je Italjet =)

Voor het voetenplankje moet je toch echt in V&A zijn. Hier komen misschien wel meer mensen, maar dit fora is niet bedoeld om dingen aan te bieden en/of te vragen. In V&A komen de mensen die iets te koop hebben, dus daar heb je sowieso meer kans iemand te vinden die je kan helpen.

Rem ontluchten heb ik ook problemen mee gehad. Ik had het dekseltje eraf gehaald, remolie erin, dekseltje dicht, en gepompt tot ik een lamme arm had, met nippel @ klauw open en dicht.
Toen bleek dat het het rubberen bakje wat in je reservoir zit er ook uit moet, en de remolie er dan pas in moet :P Misschien dat jij dezelfde fout maakt?
En anders. Als je alles wat uit je reservoir kan eruit hebt, en er olie indoet. Wat gebeurd er dan als je de remhendle inknijpt? Spruit het er in het reservoir uit, of kan je zonder probleem je hendel indrukken?
Als het er uit je reservoir uitspuit is je reservoir/handle stuk. Het hoort er naar mijn weten alleen uit te kunnen spuiten als je genoeg druk in je slang hebt; als hij ontlucht is.
Toen ik geen lucht meer uit mn slang kreeg, en nog steeds niet goed kon remmen, snapte ik er helemaal niets meer van. Tot dat bleek dat mijn schijf dusdanig vettig was, dat de remblokken geen grip hadden. Afgenomen met Glorix/Glassex en het ging een stuk beter :)

Je electriciteitsprobleem klinkt als een massa probleem, maar dat kan op veel plekken zitten. Als je al je kappen er nog af hebt, schiet dan eens wat fotos van de diverse onderdelen met de bedradingen.
Zit er een stroomdraadje tussen je blok en je frame? En zit deze draad ook op de - van je accu?
Loopt er vanaf je bobine (kastje waar je bougiekabel uitkomt) een draad richting je contactslot?
Maakt je contactslot goed contact met je frame?
 
Dat je je scooter niet uit kan zetten met contact en aan kan zetten zonder sleutel ligt waarschijnlijk aan een zwart kabeltje met een stekkertje halverwege die los zit. Het is een dun kabeltje en zit eigenlijk waar de meeste kabels zitten, meestal valt het stekkertje wel meteen op.
 
ga anders gewoon een keer na je plaatselijke dealer toe die heeft daar vast wel een oplossing voor! ik weet het verder ook niet heb geen kont verstand van elektrisiteit. verder voetenplankje ja die zijn vrij zeldzaam mischien dat je geluk heb op een 2dehands site als marktplaats of een veilingsite maar anders zit er denk ik weinig anders op dan een nwe te bestellen of zonder rijden!
 
Heej mensen,

Dankjewel voor de veel snelle reactie's.
Als ik mijn remhendel indruk spuit er geen olie uit naar boven toe,en ik pomp nooit met dat rubbertje erin.
Precies zoals wij het doen,staat op internet beschreven,alleen bij ons spuit onderaan bij de remklauw geen olie eruit,maar na ongeveer 20x pompen,nippel open,zal de olie ongeveer 3 cm verschuiven. laat ik(voor de zekerheid om te kijken) de nippel open staan,en ik ga pompen,krijgen ik mijn olie steeds maar ongeveer een halce centimeter vooruit(in mijn slanagetje zie je dat). Nu draai ik hem dicht,ga ik weer paar keer pompen,doe ik de nippel open. Zal de olie ongeveer 3cm vooruit schieten,nippel dicht,en weer pompen..
na dat ongeveer een half uur gedaan te hebben,zal de remkracht nog hetzelfde zijn als voorheen,en remt mijn remklauw alsnog niet:S.. dus,ik kan pompen wat ik wil,er bouwt zig gewoon geen druk op in de slang zelf,om de cilinders van mijn remklauw te kunnen laten schuiven:(.
het heeft allemaal perfect gewerkt toen ik hem kocht(heb wel de remklauw uit elkaar gehad,de 2 helften,omdat ik anders de verf naast de boutkoppen er moeilijk af kreeg(soort plastic verf).
Als ik nu de losse remhendel pak,dus zonder slang,maar wel met resevoir,en ik had me vinger op de uitgaan,zal er flink druk opgebouwt worden,en wil de olie er met een noodgang uitspuiten,en is me bakje naar 4keer knijpen leeg.
nergens lekt het,maar het werkt gewoon niet:( het gekke is,dat het dus wel heeft gewerkt:S..
V&N wat betekend dat? Op marktplaats zal ik eens gaan vragen naar een voetenplank ja.
Verder het contact slot,we hebben onder de scooter nog één setkkertje over,een zwart witte draad,Ik zal zometeen even foto's maken.
het contact slot is gloedje nieuw,de binine werkt,gelijkrichter weet ik niet zeker,maar heb alle punten doorgeten,n dat was nog goed,maar zou het hieraan kunnen liggen?
Een relais heb ik net nieuw gekocht.
(precies de goeie in een elektronica zaak,4.50 inplaats van 14:S Tip dus)
Ik zal zometeen even foto's posten.

Mvgrt Remy van Wijk
 
Weet je zeker dat je de remklauw weer goed in elkaar hebt gezet? Is het vochtig op of rondom je klauw (lekkende remvloeistof?)

Als ik je verhaal zo lees ben je prima aan het ontluchten, maar heb je te weinig geduld. Als je remleiding vol lucht zit ben je wel even bezig met ontluchten. Hoeveel vloeistof heb je er al bij kunnen gooien?
Donderdag heb ik een nieuwe leiding voor mn achterrem, en mag dan ook weer vullen en ontluchten. Zal even goed opletten hoe ik het precies doe ;)

Als je je contact uitzet is eigenlijk het enigste dat gebeurd dat je bobine met de massa (je frame, je blok, en de min van je accu) wordt verbonden. De stroom welke normaal wordt gebruikt voor een vonk lekt zo weg, waardoor je bougie niet vonkt, en je motor uitvalt.
Als de verbinding tussen bobine->contact->massa niet goed is, kan je hem dus ook niet uitzetten.
Vermoedelijk hoort het zwarte draadje waar je het over hebt op je massa, bobine, of CDI. Helaas weet ik niets van Mina blokken, dus kan je daar niet mee helpen

V&A staat voor Vraag&Aanbod, en is een onderdeel van scooterforum.net. Als je op de index pagina kijkt en een stuk naar beneden scrollt vind je het vanzelf.
 
4626.jpg

2522.jpg

2523.jpg

2524.jpg

2525.jpg

2526.jpg

2527.jpg

Zo moet het lukken denk ik(a)
Commentaar zet ik er nog maar niet bij,foto's spreken voorzich denk ik.
Bij het getekende onderdeel(weet de naam er niet van,heef blauwe onderkant) zit er één stekker los,er staat ook "los"bij.
Deze heb ik dus over.
 
Last edited:
DUDE! Maak die dingen ff kleiner gek :D

Okeej.. over n Italjet met Morini blokje kan ik je vanalles vertellen. Maar dit is een Mina.. maar denk dat ik er wel uitkom;

Het boxje wat je hebt getekend lijkt mij de CDI.
Je CDI bepaald wanneer je bougie vonkt, aan de hand van de pick-up op je ontsteking.
Er gaan een aantal draden je CDI in (pickup, ontstekingsspoel), en er komen er een aantal uit (naar contact, naar massa, naar bobine).

Aangezien je scooter niet uitgaat, lijkt het me dat de verbinding naar de massa niet goed is. Ik zou er dus op gokken dat het zwart-witte draadje dat je over hebt op de massa hoort. Toch zou ik voor de zekerheid even nazoeken naar een aansluitschema voor de CDI van een Mina blok.

Voor de rest moet ik zeggen dat je monoarm en velgen en mooi uitzien. Is dit gezandstraalt of iets dergelijks??
 
Last edited:
Ja nu heb ik dus geen zin,om alwéér al die foto's kleiner te maken:P.. Ik heb het nu dus opnieuw geprobeerd,met de helft aantal pixels,maar krijg je deze grootte.. sorry!
Ik ga morgen eens kijken anar dat zwarte draadje(als ik tijd kan vrijmaken:$)..
Ik heb even gezocht naar een aansluitschema,maar ik kan echt niks vinden:( misschien hebben andere mensen een link?
Dankjewel! leuk,reactie's op me scooter(a)(is me eerste scooter dus tsjah)
,Na heel,heeel veel uren schuren en plamuren,heb ik me careterkap mooi glad kunnen maken(zaten wel 30 deukjes in) en zo ook al me kappen,monoarm,waterpompdeksel,ect..
De monoarm heb ik zelf gespoten(net als alle andere dingen) maar de kappen laat ik spuiten.
iemand ideeen voor een super kleur bij een Dragster?
Ik zie weleens foto's van mensen die hun scooter"inkleuren" is er een programma dat ik daarvoor kan downloaden?
Morgen ga ik verder met de scoot,en tocg nog even kijken,maar meer op/aanmerkingen... Graag!

Bedankt,

Mvgrt Remy van Wijk
 
over 8 minuten moet ik weg,maar ik ben er achter gekomen dat,zodra ik dat zwarte witte draadje verbind met de massa,me scooter afslaat!!:)
OOk ben ike rachter gekomen dat de blauwe draad en de rood witte draad van mijn contact slot,zorgen dat mijn scooter uit kan gaan(schakeldraadje).
De rood/witte draad gaat mijn draadbom in,maar komt onder de scooter niet meer voor:S...
vanavond ná het voetbal nog maar is even kijken.
Licht doet het helaas nog steeds niet:(...dat moet ik dus nog even goed uitzoeken..
is er bijv één zwarte draad,die belangrijk is voor mijn lichten?(welke zwarte draad?)

Alvast bedankt!
 
als het goed is zit er gewoon een ander zwart wit stekkertje die draad loopt dan naar je contact als je je contact uit draait schakelt die die draad op je frame en schakelt ie af
dus zoek een andere zwart witte draad bij je contact op
 
Back
Top