Wie helpt me uit de brand: welke pijp onder MHR

Makker

MHR testrijder
Goeidag. }:O

Heren het volgende:
Ik ben nu bezig met een TKR klaar te maken voor de scooter race.
(ik wil gaan racen in Belg en France)
Ik wil de scoot zo licht mogelijk maken, ik heb het frame helemaal
onderhanden genomen. Het kroon stuk van de voorvork is normaal van ijzer, ik heb hem na gemaakt van Alu.

Dit wordt ongeveer de setup. *D
-MHR 70 Lc (van Mina)
-Doppler Kruk-as
-Zelf gemaakt Spruitstuk + Membraam
-Carb. 19mm (voor belg) 24mm voor France (cart carb)
-Overange Malossi (van mina)
-V-snaar komt van een Morini

Maar ik moet een uitlaat hebben !
Ik dacht aan deze, of ik laat er één maken.

-C20
-MHR team
-Galassetti
-Hebo 2/3

Help me uit de brand ! ]:)
 
Advertisement - register to remove this

hmm ik neem aan dat je van plan was om een van die uitlaten die je noemt, te verbouwen zodat ze passen op peusjo?
Het ligt er natuurlijk maar net aan, hoe de uitlaat zich gedraagt nadat hij verlast is. Cilinder ook getuned?
 
Mja, waarom zou je al die moeite doen als je beter dan meteen een minarelli scooter kan nemen? Scheelt veel tijd, geld enz...
 
Last edited:
Nou ik wil een keer wat anders, het is altijd Piag of Mina.
Ik heb mijn MHR Speedake (50cc) heel goed aan het lopen, dus !
Het kost veel tijd een geld maar dat maakt het leuker en vooral
als mensen aan je vragen: Heb je een MHR 70 onder je Speedake hangen !
Ik was met de Speedy op Carole (parijs) en daar had ik heel veel
bekijks.

Nieuwe radiateur.
 
Originally posted by Makker
Nou ik wil een keer wat anders, het is altijd Piag of Mina.
Ik heb mijn MHR Speedake (50cc) heel goed aan het lopen, dus !
Het kost veel tijd een geld maar dat maakt het leuker en vooral
als mensen aan je vragen: Heb je een MHR 70 onder je Speedake hangen !
Ik was met de Speedy op Carole (parijs) en daar had ik heel veel
bekijks.

Nieuwe radiateur.

Doed ik heb je gezien in Parijs.. Dat ding is van Gijs Ligtenberg toch?? Of ben jij dat (weer)? Of heb je hem gekocht van hem?
 
Die is hier al vaker geweest zoals sommige zich kunnen herinneren.. Maaruh Gijs heb jij ervaring met die galasetti pijpen dan aangezien ze in je lijstje staan? Ik zou denk ik vor de c20 gaan trouwens:p
 
Originally posted by Enrico@nrg
Die is hier al vaker geweest zoals sommige zich kunnen herinneren..

Inderdaad, en hij gedraagt zich nu beter dan eerst, complimenten... Ik zou persoonlijk ook voor C20 gaan, deze is het kortst...

Greetz.
 
Jaja,

Die Galassetti pijp heb ik een keer zien een horen lopen, maar het is me een nog een beetje te onbekent.
Ik zat al zwaar te denken aan een C20, ik heb er goede ervaringen mee.

Ik bestel wel een C20 !
 
Vertel trouwens eens wat meer over die 24mm kart carburateur? Je moet dan wel een restrictor gebruiken he....dat ie toch 19mm is.
 
In Franse scooterrace mag je met een 24mm Carb rijden.
De meeste Minarelli's rijden met een Daimond Carb (kart carb)
Deze carb zit zonder spruitstuk op het carter gemonteerd.
In Belg mag je maar met een 19mm rijden, ik ga dus 2 verschillende carb's gebruiken.
 
Originally posted by Makker
In Franse scooterrace mag je met een 24mm Carb rijden.
De meeste Minarelli's rijden met een Daimond Carb (kart carb)
Deze carb zit zonder spruitstuk op het carter gemonteerd.
In Belg mag je maar met een 19mm rijden, ik ga dus 2 verschillende carb's gebruiken.

Weet ik....maar je mag maar 19mm hebben...Verschil is alleen dat je in Frankrijk wel een restrictor mag gebruiken, daarom gebruiken ze idd 24mm Diamonds. Heb je er al een gemonteerd?
 
Nee nog niet, ik moet er nog één bestellen.(Ze zijn wel heel duur)
In France kost die carb 2500 fank.
Ik had op Carole een jongen gesproken die met een blauwe SR racete.
Hij heeft me toen zoon carb laten zien en hoe die op het carter zit.
 
Je hoeft niet perse met een Diamond te rijden natuurlijk...

Er is genoeg ander spul gewoon in Nederland verkrijgbaar.

De rest moet je zelf maar uitzoeken :)
 
Back
Top