Wie heeft ervaring met Malossi Multivar?

fendo

SYM Symphony ST 50
Ik heb een Kymco Dink 50 4-takt. Deze is standaard en heeft alleen 5,7 gr rolletjes en sproeier 90. Met 5 gr rolletjes leek het of hij op topsnelheid teveel toeren bleef maken.Zonder wind en op een heel lang stuk rijd ik 66 km/u op de teller. Dit is 55 km op de GPS.
Als ik tegenwind heb of de Beneluxtunnel naar boven ga verlies ik veel toeren en snelheid. Bv. de Benelux als ik beneden ben rijd ik ong. 66 km/u op de teller.
Als ik dan naar boven rijd is de snelheid boven gezakt naar 52 km/u op de teller en de toeren gedaald van 8.200 naar 7.000.
Ik vind dit best veel en vraag mij af of een Malossi Multivar met witte drukveer kan helpen de toeren vast te houden.
Een compleet setje kost rond € 70 dus dat valt mee.
Weet iemand of dit enig nut zal hebben?
Ik wil niet te veel veranderen dus geen 70 cc cylinder, uitlaat, carb enzo.
 
Advertisement - register to remove this

ik (goedkope gy6 liefhebber) vind dat die multivar bullshit is...(70 euro voor de set.... 25 euro voor de snaar!!).en zal niet t vermogen van je 50cc omhoog halen,,
maar dat is geheel mijn eigen menig.
je hebt t over de tunnel omhoog... ik woon in het Rijk van Nijmegen met veel bergjes en dalletjes...
ik heb er een 60cc opgezet anders kwam ik gewoon niet fatsoenlijk omhoog van Beek naar Berg en Dal.
60 cc is ook niet hoorbaar ten opzichte van een 72 cc.

ik rij met 60cc en alleen maar goedkope onderdelen.
top is 75 op de teller maar rij altijd begrensd op 58.
 
Ik zou eerst een witte drukveer er in zetten, een Malossi Multivar is leuk , echter verwacht er geen wonderen van op een standaard 50 CC.
Als de Scooter hobbel op inkakt, ligt dat vaak aan de drukveer die te licht is .
 
Ik zou eerst eens iets zwaardere rollen proberen. 6,5 gram is standaard.
Zwaardere rollen trekt ie nog minder maar verhoogd de topsnelheid. Hij hoeft niet sneller te rijden.
Post automatically merged:

Ik zou eerst een witte drukveer er in zetten, een Malossi Multivar is leuk , echter verwacht er geen wonderen van op een standaard 50 CC.
Als de Scooter hobbel op inkakt, ligt dat vaak aan de drukveer die te licht is .
Ok. Ga ik proberen. Dank je
 
Eerlijk gezegd is de originele drukveer van kymco al redelijk sterk. In mijn ervaring maakt een witte drukveer niet veel verschil. Maar testen kan altijd.
 
sproeier 90 is best hoog vind ik. Zou eerder denken aan 82 oid voor een 4 takt.
voor een std 50 cc zeker. in mijn Euro4 (die "valse" lucht krijgt toegediend, zit standaard 84 en nu 86. (op een Agility)
ik heb een goedkopere "sport" vario en ben daarin nog aan het zoeken naar het juiste gewicht.
je zou ook half om half die 5,7 en 6,5 kunnen proberen in je std vario.
ik zit nu met mijn Power1 vario op 6,7 en 7,5 met nog net te veel toeren op top, maar hij trekt vooral met passagier en helling op/wind tegen beter door en kakt minder in.
 
Last edited:
Ik heb een Kymco Dink 50 4-takt. Deze is standaard en heeft alleen 5,7 gr rolletjes en sproeier 90. Met 5 gr rolletjes leek het of hij op topsnelheid teveel toeren bleef maken.Zonder wind en op een heel lang stuk rijd ik 66 km/u op de teller. Dit is 55 km op de GPS.
Als ik tegenwind heb of de Beneluxtunnel naar boven ga verlies ik veel toeren en snelheid. Bv. de Benelux als ik beneden ben rijd ik ong. 66 km/u op de teller.
Als ik dan naar boven rijd is de snelheid boven gezakt naar 52 km/u op de teller en de toeren gedaald van 8.200 naar 7.000.
Ik vind dit best veel en vraag mij af of een Malossi Multivar met witte drukveer kan helpen de toeren vast te houden.
Een compleet setje kost rond € 70 dus dat valt mee.
Weet iemand of dit enig nut zal hebben?
Ik wil niet te veel veranderen dus geen 70 cc cylinder, uitlaat, carb enzo.


Dat is ook niet raar, omdat er in een 50cc 4takt cilinder geen vermogen zit, noch eruit te halen is. Alleen als het ding in toeren wat gejaagd zal je beetje meer merken, maar is zo weinig dat 50cc je gewoon niet meer vermogen geeft en bij een klim helemaal weg zakt of inkakt.
Post automatically merged:

ik (goedkope gy6 liefhebber) vind dat die multivar bullshit is...(70 euro voor de set.... 25 euro voor de snaar!!).en zal niet t vermogen van je 50cc omhoog halen,,
maar dat is geheel mijn eigen menig.
je hebt t over de tunnel omhoog... ik woon in het Rijk van Nijmegen met veel bergjes en dalletjes...
ik heb er een 60cc opgezet anders kwam ik gewoon niet fatsoenlijk omhoog van Beek naar Berg en Dal.
60 cc is ook niet hoorbaar ten opzichte van een 72 cc.

ik rij met 60cc en alleen maar goedkope onderdelen.
top is 75 op de teller maar rij altijd begrensd op 58.


Multivar is geen bullshit, maar niet veel beter dan wat een goedkopere vario van ongeveer 30 euro ook wel zou kunnen..
Dus waarom je dan 70 euro voor een multivar gaat uitgeven is beyond me.
Denk overigens dat de powerone die ik momenteel gebruik beter is dan de malossi..

Zo ver ik gezien heb, ziet de powerone er nog zo goed als nieuw er nog eruit.. Terwijl de malossi waarschijnlijk al slijtage zou hebben op het loop vlak.
 
Geen wonder dat ze zo zuipen dan ondanks dat ze vrij zwaar zijn. Mijne wil elke week naar de pomp. Word daarom ook niet elke dag meer gebruikt ahahaa
 
Geen wonder dat ze zo zuipen dan ondanks dat ze vrij zwaar zijn. Mijne wil elke week naar de pomp. Word daarom ook niet elke dag meer gebruikt ahahaa
Ik rijd met de sproeier 90 en bijna altijd volgas 1:29 - 1:34. Gemeten op polderwegen en ritten van ca 30 km
 
ik rij per dag 10 heen en 10 terug met veel stoplichten. Hij zuipt behoorlijk. 1 op 20 haal ik er niet mee. Hoeveel heeft u op de teller staan?
 
ik rij per dag 10 heen en 10 terug met veel stoplichten. Hij zuipt behoorlijk. 1 op 20 haal ik er niet mee. Hoeveel heeft u op de teller staan?
Ik heb hem in mei vorig jaar gekocht met 32.800 km op de teller.
Nu, een jaar later staat er 39.400 km op. De laatste tijd rijd ik iets minder, ong. 120 km per maand.
Bouwjaar is 2017. Het laatste jaar dat ze in Nederland verkocht werden.
 
Ik heb vorig jaar een Multivar in een Zip iget gezet en vrijdag heb ik een Multivar in een Honda Vision gemonteerd. Je pakt circa 6 km/h wist en de acceleratie wordt iets beter. Kortom, het is een goede vario.

De originele vario van Kymco laat de motor veel toeren maken tot ca. 30 km/h en daarna vlakt het toerental af. Een sportvario zorgt voor een constanter toerenverloop is mijn ervaring. Aangezien je heel veel keuze hebt voor GY6, hoef je dus niet perse voor een dure Multivar te gaan. Voor mijn Agility heb ik een Koso gekocht van Ali Express. Kostte maar 18 euro inclusief een setje rollen, en doet ongeveer hetzelfde als een dure Multivar. Als het je te hard gaat, koop je een kunststof varioring die je afschuurt totdat je de gewenste snelheid hebt behaald.

Die Koso vario kost nu zelfs maar € 14,49!:eek: Kan je geen buil aan vallen!
 
Die Koso vario kost nu zelfs maar € 14,49!:eek: Kan je geen buil aan vallen!

Die mofo vario heb ik ook prima ding, alleen nadat ik hem gemonteerd had begon hij als een gek te vibreren. De bus was te smal ik kon hem zo wiggelen in de vario, standaardbus erin en het was prima.
Dan merk je wel dat kwaliteitscontrole in China wat minder is.
 
Back
Top