welke yasuni r is het beste 50 cc??

jeremy88

Well-Known Member
hallo,

ik had een vraagje
welke Yasuni R is het best eigelijk voor de 50 cc?
want je hebt verschillende soorten yasuni R
ben vanplan om er eentje te gaan halen
maar ik vroeg me af welke het beste presteerd qua optrekkracht en topsnelheid!

yasuni r black editon?
yasuni r kevlar?
yasuni r carbon ???
yasuni Z ???

thnxx..
 
Advertisement - register to remove this

yasuni r black/kevlar alu zijn gewoon dezelfde maar met een andere soort demper (of gewoon folie =p)

z is gewoon het mindere broertje van de r, een beetje in de lijn van technigas next r / leovince tt & zx // gianelli reverse..gewoon goed op 50cc, meestal prut op 70cc (of je moet toch wel goed kunnen afstellen.
 
Yasuni Z zitten schotten in de uitlaat.
Ik raad ook zeer af deze te kopen, met je standaard uitlaat ga je harder!
Op 70cc valt het niet af te stellen, dus je hebt er ook niks aan als je ooit een 70cc wilt.

Een Yasuni R daarintegen is een erg fijne uitlaat!

Deze heeft een prop in de uitlaat bocht, en een begrenzer in de demper.
Als je deze eruit haalt heb je een zeer goede uitlaat voor 50cc, en ook laag toerige 70cc, zoals een DR70 of Malossi Sport 70.

Het verschil tussen de black, kevlar, en alu is simpelweg de demper.

Black is zwart, spreekt voor zich.
Kevlar is een beetje de geel achtige demper.
Alu spreekt ook voor zich, gewoon alu.
 
jah op me ouder runner had ik gianelli reverse :( ( is gestolen me oude runner) daar haalde ik de 85/90 top op teller.
en met de yasuni r valt er tog meer uit te halen ? rond de 100 km/h op 50 cc ??


thnxx
 
Nee fabeltjes.

Met een Yasuni zal je 80-85-90 gaan, 90 word erg moeilijk!

Verder hangt het ook af van de rest van je setup, denk aan carburateur grote, welke cillinder, koppeling, variateur, vertanding, etc, etc.
Ik ga hier uit van alles standaard ontgrensd.

Met een Yasuni R zal je dus net zo snel lopen als een Reverse. (kan 5 km schelen, maar dat vind ik niet noemenswaardig)
 
ligt aan het type runner hoe snel het zal lopen ongeveer..

een reverse zal kwa topsnelheid niks schelen met een R , alleen vind ik een R minder storend kwa geluid en zal ook iets mooier lopen gewoon.

welke demper erop zit boeit verder niet..

in een Z zit 1 schot met daarin een buisje , het achterste deel van de uitlaat werkt als een demper , een Z loopt redelijk op een std cilinder , maar ik vind een als je een Z wilt kopen kun je net zo goed een R kopen , een R kun je alle kanten mee op (zoals met 70cc) en loopt ook net wat sneller dan een Z ,
 
nou , niet helemaal ,een Z loopt opzich niet gek en zal ook iets sneller lopen dan de std uitlaat , echter als je toch bezig bent koop je beter een R omdat deze net wat mooier loopt en iets sneller. EN je kunt deze later altijd nog op 70cc gebruiken..
 
Back
Top