Welke voorvork is dit??

Neutsche

Harakiri Rox
Heey peeps,

Ik heb een project phantom gekocht, en nu vind ik de voorvork wel erg raar uitzien, het gaat hierbij om een paioli voorvork(dat weet k al:p) omdat er een tekentje van paioli opstaat, dus ik opzoeken op de paioli-site welke vork dit is, omdat er een soort verstelmechanisme opzit, en op de site staat wel een F12 Racing Fork, maar ik heb die draaiknopjes niet bovenop mn poten zitten.welke vork heb ik dan, is deze origineel, want iedere phantom wat ik zie heeft dat niet. waar dient dit voor?

Alvast bedankt,
Greetz, Clyde
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet alleen dat sommige oude types Phantom een vork met paarse vorkpoten had.
Of dit een standaard speciale vork is weet ik niet.
Voor de rest is het zoals Wieger ook vermeld.
 
klopt , de allereerste types zaten andere vorken in , er zijn er iig al 3 verschillnde van , ik dacht dat 2 van paioli waren en 1 van marzocci , maar kan ook zijn dat de Marzocci alleen op firefox heeft gezeten (allereerste types, op f15 zaten ze iig al op)
 
@ Mikkel: ze zijn indd paars, jah:p..

maar aangezien jullie zeggen dat dit het "oudere" type is , zou hier dus niet mijn originele rox remklauw op passen?want opt forum heb ik gelezen dat die alleen paste bij nieuwere vorken op phantom.

En kzou na een paar jaar op dit forum nog steeds geen benul hebben hoe ik un foto moet poste:p.. haha..
 
Zijn het er zoals deze?
DSCF0038k.jpg
 
dat mag ik niet hopen :X

wel voot TS natuurlijk..


de std oude type poten passen idd geen brembo (rox) remklauwen op , alleen oude type malaguti klauwen , Grimeca's.

maar je kunt natuurlijk gewoon andere onderpootjes kopen (volgens mij is de binnenpoot gelijk) , ik heb bij mijn vriendin haar phantom ook gewoon oude type buitenpootjes omgezet naar nieuwe type , zo past een aerox/nrg brembo wel.

let wel op dat de schijf van malaguti 200mm is ipv 190 , schijf is dus niet echt uitwisselbaar.
 
@ Sprinter : Daar lijken ze enorm veel op, maar de binnenpoten zijn nie goudkleurig.. maar kun je die dan instellen of waar is dat mechanisme voor daar benede?? ik ben dan wel monteur, ma dit is de raarste voorvork wat ik in men leve heb gezien:p haha
 
Mechanisme is om de demping te verstellen.
Je moet het een keer op * zetten en een keer op **** en telkens die poot induwen en laten uitveren, je zal het verschil dan wel merken.
 
ik heb ook die originele paarse Paioli dempers (niet van die foto hier op het forum) . Helemaal aan de onderkant in de poot kun je met een inbus bout je druk verstellen van de dempers.


Draai jij ma lekker die bouten los:p ligt binnekort al je voorvorkolie op de weg.. die bouten zitte er om je buitenste poten aan je binnenste te bouten.
 
Back
Top