Bedankt boor je bericht wat bedoel je precies met RF sorry heb niet veel verstand van de vertanding de rest wel maar alleen dat niet hahaIets langer nemen dan de standaard speedfight LC vertanding. MHR replica is ook geen hoog vlieger op dat blok. Maar kan wel begrijpen dat die uit de vertanding wilt gaan lopen en je alleen maar veel toeren van hebt en dan meer weinig echt in de aandrijving beland.
Weet alleen de verhoudingen niet naar die speedfight lc standaard vertanding.
Standaard zit je volgens mij ongeveer op 12RF.. Dus je zou het eens rond de 10RF kunnen proberen.
Oke helemaal goed ja ik heb 3 vivacitys gehad en kwamen allemaal standaard 9 gr rollen uit haha maar ik ga gele drukveer proberen met lichte rollen heb nog 5.5, 6.3, 7, 8, 8.5, 9 maar de yasuni z kan die toeren dan wel kwijt toch?Standaard zijn de rollen al rond de 6.5 en de Mhr replica cilinder heeft wat meer toeren dan de standaard cilinder,
dus ik zou verwachten dat met de gele drukveer het rond de 5 of 5.5 zal komen.
Even testen, naar mijn ervaring zal bovenstaand advies wel goed werken .
Sowiezo op nr1 de gele drukveer en daarna de rollen afstellen , sommigen gaan daar wel eens de mist in
als ze eerst de rollen af stellen en daarna pas de drukveer.
Een Yasuni R geeft de toeren wel beter af dan een Z maar als je de Z al hebt zou ik het zo houden en eerst de afstelling goed maken,Oke helemaal goed ja ik heb 3 vivacitys gehad en kwamen allemaal standaard 9 gr rollen uit haha maar ik ga gele drukveer proberen met lichte rollen heb nog 5.5, 6.3, 7, 8, 8.5, 9 maar de yasuni z kan die toeren dan wel kwijt toch?
Oke top ja het is dat ik die uitlaat gratis kreeg anders had ik een r gehaald maar ja idd ik heb nu wat ik heb dus eerst maar ff een beetje klooien. En qua vertanding zou ik die std laten of toch kijken voor een wat langere want een stapje langer is de dopler vertanding maar ja ik hoor veel mensen dat ze echt best veel optrek verliezen ( ook na afstellen) en dat wil ik nietEen Yasuni R geeft de toeren wel beter af dan een Z maar als je de Z al hebt zou ik het zo houden en eerst de afstelling goed maken,
en als dat gaat vervelen later dan ergens een R versie kopen.
De Z versie is eigenlijk meer voor standaard 50cc , maar als het werkt dan werkt het denk ik zelf altijd.
Ik denk dat de vertanding die er nu in zit ( de LC versie die langer is dan de AC versie vanuit de fabriek )Oke top ja het is dat ik die uitlaat gratis kreeg anders had ik een r gehaald maar ja idd ik heb nu wat ik heb dus eerst maar ff een beetje klooien. En qua vertanding zou ik die std laten of toch kijken voor een wat langere want een stapje langer is de dopler vertanding maar ja ik hoor veel mensen dat ze echt best veel optrek verliezen ( ook na afstellen) en dat wil ik niet
Je hebt geen c16 voor peugeot verticaal alleen de z en de r en ik hou de temp meter goed in de gatenPas maar op met die Yasuni Z , straks is je zuiger weggebrand , Spul word te heet in de verbrandingskamer .
Op een Replica (met ovale uitlaatpoort ) hoort een Yasuni C-16
Oke thanks voor de info!Ik denk dat de vertanding die er nu in zit ( de LC versie die langer is dan de AC versie vanuit de fabriek )
goed genoeg is voor de Mhr replica . Deze blokjes zijn al niet echt snel op te voeren dus een langere vertanding zal idd optrek
verminderen en veel snelheid zal je er niet mee winnen.
Misschien zelfs wel helemaal geen snelheid meer maar minder als de vertanding het niet aan kan,
niet vol uit kan door de setup die er te slap voor is.
Dus ik zou niks aan die vertanding doen, voor dat geld kan je dan beter bij leggen op een Yasuni R wat een veel betere winst op zal leveren.
Ja oke alleen helaas heb je geen hoogtoerige uitlaat nu op de markt voor peugeotC-16 is als voorbeeld ,,, dus een middel tot hoog toerige uitlaat , oude troep als Speedfight 2 hou ik mij niet mee bezig .
Temperatuur van de verbrandings kamer kan je niet meten , dus ook niet in de gaten houden.
Ovale uitlaatpoort en 2 kleine fluitpoortjes er naastvolgens mij wel ... Bidalot bijv??
Geef eerst eens aan welke Cilinder ( Replica ) je heb , 1 : met Ovale uitlaatpoort ? of 2 : Met Vlinderpoort.
Bedankt boor je bericht wat bedoel je precies met RF sorry heb niet veel verstand van de vertanding de rest wel maar alleen dat niet haha
En weet je misschien of get zin heeft om van de yasuni z naar de r te gaan en weet je misschien waarom hij overtoeren gaat maken al ga ik van 8,5g rollen naar 8
Alvast bedankt
Ik kan niks vinden qua andere uitlaat peugeot verticaal.RF= Reductie Factor.. google maar voor de rest.
Vermoed dat er betere uitlaten zijn voor op die cilinder.. Om nou dan een Yasuni R te kopen... (weet niet of dat zo slim is)
Laatste moet je de drukveer veranderen naar een sterkeren.. Zou eens malossi geel proberen en anders een rode.