Welke vering past onder mijn Firefox

EvoFOX

EvoFOX
HeeJ jongens..Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende probleempjuh van mijn firefox!!

Ik heb een vering (voor) die lek is..nu wil ik een andere eronder zetten...Maar van welke scooters past deze voorvering? Of kan ik deze misschien nog redden?

Hoop dat iemand mij kan helpen,

Alvast bedankt!!

GreetZ maan
 
Advertisement - register to remove this

Je voorvork kun je gewoon reviseren, ik zou dan wel allebei de voorpoten doen (ivm stugheidsverschil). Waarschijnlijk zijn de keerringgen gewoon lek, deze moet je vervangen en dan kun je gelijk even de olie vervangen en de veren nakijken.

Als je hier geen zin in hebt, denk ik dat alleen voorvorken van Benelli's passen als dat al gaat en anders gewoon van een andere Firefox. Natuurlijk zijn andere voorvorken ook wel pas te maken, maar denk dat je hier geen zin in hebt.
 
HeeJ melf weet je dan toevallig waar ik die voorvork keeringen kan halen en erin kan laten zetten?

Alvast bedankt..GreetZ maan

melf #50 said:
f12 vorkpoten passen :+

mja ,waarom wat anders? voor een paar euro heb je een stel vorkkeerringen , even erin (laten) zetten en klaar weer...
 
zijn gewoon universele keerringen , ik haal ze bij een lagerboer , maar je kunt ze ook gewoon in een set kopen voor malaguti , voor elk merk btw , gewoon bij een dealer of onlineshop :)

let wel op dat de buitenste zwarte rubbers de stofkeerringen zijn , binnenin zitten de oliekeerringen!

ik had altijd wel de maten ervan en meestal schrijf ik ze op ,maar deze toevallig niet..
 
En je moet ze allebei vervangen of iets dergelijks?? Ben bezig met een project namelijk en ja...dan kom je achter dingen waar 1 of andere malloot iets mee heeft gedaan!! Maar je kunt ze gewoon halen bij een dealer ofsow?? en weet je toevallig welke maat dat is welke ik moet halen??

GreetZ maan

melf #50 said:
zijn gewoon universele keerringen , ik haal ze bij een lagerboer , maar je kunt ze ook gewoon in een set kopen voor malaguti , voor elk merk btw , gewoon bij een dealer of onlineshop :)

let wel op dat de buitenste zwarte rubbers de stofkeerringen zijn , binnenin zitten de oliekeerringen!
 
de stofkeerringen moet je er voorzichtig uitpakken want die ben je nog nodig , je kunt ze er voorzichtig uitwippen door een scroevendraaier tussen de ring en de poot te zetten (vanaf de zijkant!)

lekke keerringen komt regelmatig voor bij malaguti btw..

als je het weer in elkaar zet moet je even wat vet aan de keerring doen , de stofkeerring moet goed schoon zijn , even met een doekje afnemen.

verder de binnenpoten altijd controleren op beschadigingen en/of slijtage.

alleen is de vraag of je de poten wel uit elkaar krijgt want dat is niet het meest eenvoudige
 
Ken je niet toevallig iemand die dat kan doen?? Een bedrijfjuh of zow??

GreetZ maan


melf #50 said:
de stofkeerringen moet je er voorzichtig uitpakken want die ben je nog nodig , je kunt ze er voorzichtig uitwippen door een scroevendraaier tussen de ring en de poot te zetten (vanaf de zijkant!)

lekke keerringen komt regelmatig voor bij malaguti btw..

als je het weer in elkaar zet moet je even wat vet aan de keerring doen , de stofkeerring moet goed schoon zijn , even met een doekje afnemen.

verder de binnenpoten altijd controleren op beschadigingen en/of slijtage.

alleen is de vraag of je de poten wel uit elkaar krijgt want dat is niet het meest eenvoudige
 
Back
Top