welke uitlaat beter op standaard scooter?

betatho

Well-Known Member
Hoi,

Ik heb een vraagje en dnk dat jullie me wel kunnen helpen.
binnenkort wil ik een andere uitlaat op me scooter zetten,
het gaat om een beta ark, gewoon alles standaard,
zelf zat ik te denken aan een bidalot s1r of een laser x-pro.
welke van de 2 zou ht beste er op lopen zonder al te veel herrie?

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ik vind persoonlijk dat de shot iets lekkerder loopt dan een yasuni R ( op standaard EN 70cc ).
Imo is deze wel iets moeilijker af te stellen.
Herrie heb ik nooit echt last van gehad bij beide uitlaten niet.
Verder kosten een R / Shot amper meer dan een Laser, dus had ik sowieso eerder voor één van deze twee gekozen :)
( minarelli horizontaal heb ik dan wel over )

Vertel btw eerst maar is eens WAT voor scooter je hebt, aangezien dit vaak ook nog wat uitmaakt.
 
ik heb een beta ark AC, helemaal standaard onbegrensd.
maar wil wat lkkrder geluid dan standaard uitlaat die ik nu heb, maar geen herrie zoals ik al zei. Zelf vielen mijn keuzes op die uitlaatjes omdat ze me wel aanspraken maar over de yasuni zal ik dan nog wel denken.

maar welke is beter op 50cc cilinder, laser of bidalot?
 
de standaard uitlaat loopt ook al niet verkeerd :)

ik zelf vind de Bidalot S2 toch 1 van de betere uitlaten op een minarelli , shot vind ik niet zo geweldig op een std cilinder , loopt wel goed opzich maar kan beter , laser net zo , laser is ook moeilijker af te stellen net als shot.

een R geeft een leuk koppel en loopt over het algemeen ook goed , de Bidalot is zo goed als gelijk alleen loopt deze net wat sneller , de R is net weer wat beter af te stellen..

imo kun je het beste gaan voor een R of een S2 ... R makkelijk af te stellen, Bidalot wat moeilijker maar gaat net weer wat langer door @ top..

mja , al met al scheelt het elkaar niet al te veel...
 
ok bedankt:)
iemand nog goede sites om die uitlaatjes te bestelle(bidalot s2, yasuni R)? of kan ik ht beter laten bestellen door dealer?
 
ja dat wilde ik ook nog weten hoeveel kost dat allemaal bij elkaar?
rollen trekveren sproeiers en drukvere
Dat ligt er maar net aan hoe snel je hem goed afgesteld hebt. Een set rollen zal 5 - 10 euro kosten, en een drukveer ook 5-10. Meestal kan je met een witte of gele drukveer altijd wel goed afstellen, maar je hebt meerdere sets rollen nodig om hem goed af te stellen waarschijnlijk. Sproeiers zijn 1 euro per stuk ongeveer, en ik denk dat je max 2 - 4 maten groter in sproeier moet.
 
laten we zeggen dat je ongeveer 30 euro kwijt bent aan 2 setjes rollen ,een drukveer , setje trekveren en wat sproeiers , maar dan is nog niet gezegd dat het dan met dat spul ook goed loopt..

ik zou dus eerst een drukveer kopen en proberen met een x gram rollen , dus bijv. gele malossi drukveer met 4,5 gram rollen , en dan proberen , eventueel andere trekveren erin als ie niet van onderuit toeren maakt. als dat redelijk loopt kun je verder met afstellen, mja , kan ook zijn dat je een zwaardere drukveer nodig bent , of lichtere rollen etc.
 
ok dankje;)
maar ik ben zelf niet echt handig, dus laat ht waarschijnlijk doen dus dan wordt ht nog wel iets duurder dnk ik! doe ik uit voorzorg voordat ik ht zelf verpruts;) en daar zit ik niet echt op te wachten!
bedankt voor de info allemaal.
 
Back
Top