welke sproeiermaat? mina hori LC

R

rickluten

Guest
Hallo,

Ik heb al een tijdje last van een probleem, mijn scooter gaat op volgas raar doen hij houd in, dus als ik volgas doe gaat hij van BWOAAAPPP. Maar er zat een 80 sproeier in, en heb der vandaag een 78 sproeier in het BWOAAAAPPP probleem is weg, maar als ik nu volgas rij houd hij in en begint hij te stotteren.
Maar als ik maar 1cm gas geef of iets meer doet hij het goed. waar kan dit aan liggen? heb een 12 mm dell'orto derop zitten en power1 cilinder volgens mij een 70cc zo te voelen aan de trekracht,
Mijn vraag is nu, welke sproeiermaat moet ik? en als ik mijn luchtschroef openzet gaat hij weer BWOAAAP doen en als hij helemaal dicht is niet maar dan gaat hij op de top stotteren,
HELP?9||6

gr:W
 
Advertisement - register to remove this

Luchtschroef dichtdraaien en dan 1,5 slag open (half 2). Daarna steeds lager in sproeier tot hij op top niet meer stottert dan zit je wel goed
 
ok dus helemaal in, en dan 1.5 slag terug en die van de benzine dan ? helemaal dicht en dan ?
 
luchtstel schroef op 1.5 zetten

nog steeds het probleem?

als hij beter loopt als je hem steeds dichter zet, of helemaal dicht dan moet de sproeier groter, moet hij verder open dan een kleinere;)

al andere bougie geprobeert?
 
bougie is mooi bruin van kleur(koffiebruin) heb net 15 k gereden en hij rijd super.
 
Hallo iedereen

Ik raad jullie op dit forum niet aan om een sproeiermaat te gaan voorzeggen dat is toch echt een kwestie van zelf testen, een heleboel mensen op dit forum hebben nog niet zoveel verstand hiervan en als je perongelijk de verkeerde maat voorschrijft hebben ze zo een warmloper of zelfs een vastloper. Beter zal ik deze drie links helemaal doorlezen dan kun je het zelf gaan proberen leer je een hoop van.
 
Hoi frans989. Heb jij hier iemand een sproeier maat horen noemen? Op de gene die deze zelf gemonteerd heeft na?
 
ik heb zelf gokozen voor 100, en die rijd beter dan die 84 enzo, dus niks van sproeiermaat gehoord.
 
Bovendien kan je heel lang met een te kleine sproeier rijden. Als het echt extreem te klein is wil het toch niet lopen of met zeer veel gehaper in verbrandingen dus dat merk je dan vanzelf. Met een net-iets-te-kleine, wat je dus niet of nauwelijks merkt kan je ook dagenlang rondrijden zonder dat het foutgaat, en wanneer het uiteindelijk wel fout gaat is dat meestal met een grotere sproeier en eventueel een beetje scotchbrite op de zuiger en cilinder wel weer op te lossen. Zonder olie rijden, dat is een stuk gevaarlijker ;)

100 is wel erg groot voor een std scooter. Druk die "begrenzer" weer in je luchtfilter en stel hem dan opnieuw af. Aanhalingstekens omdat dat 99/100 keer een resonantiebuisje (tegen lawaai) is, en geen begrenzer. Dat je vriendjes denken van wel komt omdat je meer geluid hoort als je hem eruit haalt, meer = harder = sneller volgens velen ;)
 
ooh okee, maar ik had 86 geprobeerd en dat liep neit mooi, stotteren enzo, en ook 94 en 96 en 98, allemaal kut, en nu 100 zelf uitgeboord, ja ik weet het de poosle manier, maar nu loopt ie wel goed.
 
Back
Top