welke schakelbrommer?

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

persoonlijk vind ik een kreidler of zundapp de beste schakelbrommer maar als je voor een nieuwer type wilt gaan zou ik voor 1 met een derbi blok gaan
 
even terugkomend op dat schakelen

is bullshit derbi en am6 allebij net zo lang mee als je je bak verrot trapt doe je toch echt zelf iets goed fout

ik zou persoonlijk voor am6 kiezen vind het fijne blokjes nooit echt problemen mee gehad:)

aprilia rs of yamaha tzr is erg goed

derbi heeft een hele tijd schakelbrommers uitgebracht zoals gpr enzo die allemaal een verkeerde ontsteking hebben zodat sommige dingen niet meer werken of juist wel:p
 
Niks mis met derbi hoor.. Ze hebben gewoon 2 types ontsteking gebruikt(leonelli en ducati) maar dat is geen enkel probleem. Alleen als iets wil vervangen zorgen dat je de juiste koopt..

Derbi is wel gevoelig op z'n electra vooral rond het balhoofd. Maar zo heeft iedere (schakel)brommer wel wat minpuntjes. Tzr heeft bv zwakke achtervering.

Ik zou zelf voor een Derbi Senda gaan, maar ik ben dan misschien ook bevooroordeeld :)
 
vandaar dat een kerel die ik ken een gpr heb en alles soms ging trippen van ze elektra enzo en soms werkte het goed

was die naar de dealer gegaan(uit ze garantie tijd al) en die vertelde dat hij een nieuwe ontsteking kreeg omdat de derbi fabriek de fouten had gevonden en iedereen die het had een nieuwe ontsteking krijgt;)van de derbi fabriek

toch netjes opgelost dat wel
 
Zou kunnen hoor, maar zo heeft elke brommer weleens een serie gehad met fouten erin.

Worden zat scootertjes terug gebracht met problemen die de leverancier al gelijk herkent omdat het standaard probleempjes zijn. En dan word er een aanpassing gemaakt, of een nieuw onderdeel geclaimed en dan is het verder een super brommer :)

Heb zelf 2 jaar een Senda gehad en nooit problemen gehad. Ook ben ik jaren lang admin en moderator op een forum voor derbi schakelbrommers geweest en ken dus opzich wel een beetje de meest voorkomende problemen.

Meest voorkomende probleem bij alle schakels brommers is wel dat ze verbeunt worden, en juist de onderhouds puntjes worden vergeten.
 
Ik rij zelf nu al z'n 3 jaar schakel altijd met AM6, Rs2/tzr.

Nooit problemen gehad. Heeft me eigenlijk ook nooit laten staan !

Smaken verschillen hè
 
Het ligt natuurlijk ook aan hoe je met je brommer omgaat en hoe vorige eigenaars dat gedaan hebben. Ik had nooit echt problemen met mijn am6 blokje op een warmloper en een kapotte krukas na in 1,5 jaar tijd ofzo. Maar die jongen die me brommer nu heeft rijd m achter elkaar kapot.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top