Welke rollen voor Polini 4 race ?

Jossie000

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Polini 4 race hangen, hoeveel gram rolletjes raden jullie aan om in men polini speedcontrol te steken?

Greetz
 
Advertisement - register to remove this

sorry maar ken je zelf niet de moeite nemen om het zelf uit te zoeken :S... idd streep vario af en je ziet het.. en trouwens wij kenne dit neit zomaar precies zeggen..

[edit] Scooter algemeen [/edit]
 
Welja ik ben niet van plan 5 sets rollen te kopen daarom vraag ik het aan mensen die dezelfde uitlaat hebben welk gewicht zij gebruiken?

dank u ...

en waarom zou ik het hier nie vragen da duurt 5 seconde het alternatief een namiddagje...
 
Het valt gewoon niet te zeggen hoeveel gram je moet pakken. Al heeft iemand dezelfde setup als jij dan nog kan het gewicht van je rollers schelen met dezelfde prestaties. Het verschilt gewoon per scoot. Dus dat wordt toch maar je vario aftekenen en dan moet je de rollers hebben waarbij je v-snaar het hoogst komt.

greetzzz.... Jeroen
 
tis idd niet te zeggen, maar snaar moet niet zo hoog mogelijk..., 3.4 lijkt mij ook een beetje weinig, zeg anders ff wat je verder voor setup hebt... cilinder ?
als je het echt niet weet kan je eens beginnen met 4,5 ofzo
 
Originally posted by PiTu
Kan je me uitleggen wat je precies bedoelt met: "Streep je vario af".

Met een merkstift een streep op het loopvlak van de vario zetten... Daarna gaan rijden [geen gasgeven op de standaard, want dat is je streep meteen pleite]... Daarna demonteren, en kijken of de streep weg is... Dan komt hij bovenaan in de vario...

Zelf gebruik ik deze methode overigens nooit, ik doe het gewoon op het gehoor...
 
Oh ja, maar dat kan je meestal sowieso wel zien, want het gedeelte waar je vario niet uitloopt is meestal glad en daaronder is het meestal strepig.

Ik ga meestal zelf ook op het gehoor af, luisteren of hij overtoeren maakt in het begin enz.

Maar toch bedankt voor je uitleg.
 
van iemand die ik ken via i-net met 4race @ aerox rijd met 4.3grams rollen op std vario.
Op Polini vario is iets zwaardere rollen misschien slim (eigen ervaring tenminste)
Dus als je daar in de buurt gaat zitten moet het wel goed komen, mits je ook koppeling netjes afstelt.
 
Back
Top