Welke olie op twin air filter

XtremeDNA

Wanna play
Ik heb laatst een twin air filter gekocht voor een 24mm vlakschuif.
Klopt het dat je olie op het filter moet doen?
Zoja welke olie moet ik hiervoor dan gebruiken
Toen ik hem gekocht had bij twins heb ik er geen olie bij gekregen.
 
Advertisement - register to remove this

Inderdaad, het is dus echt niet de bedoeling om 2 tact olie of versnellingsbakolie erop te smeren. Olaf & method-man, waarom breng je de topicstarter op het verkeerde spoor door een antwoord te geven wat gewoon helemaal fout is? Zeg gewoon nix als je het niet zeker weet, de olie waar jullie het over hebben is veels te dik, en belemmert de luchtdoorlaat zoals Raki al zegt.

Dus...koop een bus twin air filter olie, is een spuitbus, dus lekker makkelijk aan te brengen. Anders zoals Chiel al zei gewoon filter olie in een crosszaak halen.
 
Originally posted by Pronk
Inderdaad, het is dus echt niet de bedoeling om 2 tact olie of versnellingsbakolie erop te smeren. Olaf & method-man, waarom breng je de topicstarter op het verkeerde spoor door een antwoord te geven wat gewoon helemaal fout is? Zeg gewoon nix als je het niet zeker weet, de olie waar jullie het over hebben is veels te dik, en belemmert de luchtdoorlaat zoals Raki al zegt.

Dus...koop een bus twin air filter olie, is een spuitbus, dus lekker makkelijk aan te brengen. Anders zoals Chiel al zei gewoon filter olie in een crosszaak halen.
Sorry 'mister-know-all', als ik er niet zeker van zou zijn zou ik het zelf ook niet doen en dus ging er vanuit dat het gewoon kon ("volgens mij"). Blijkbaar kan het dus niet (weer wat geleerd) maar waarom moet je dan weer zo'n beschuldigende reactie geven?
 
Omdat je de topicstarter op het verkeerde spoor brengt...
Als je er gewoon 2 takt olie op gooit zuigt het filter veel minder lucht aan...

Wees nou verstandig en koop gewoon filterolie :)
 
het is echt niet mijn bedoeling om de topicstarter op het verkeerde been te zetten ofzo, het maakt echt niet uit wat voor een olie je gebruikt, rij al heel lang met me luchtfilter die met 2-takt olie is ingesmeerd.

maarja luchtfilterolie zal dan wel beter zijn als jullie t zegge maar beetje rustig aljeblieft probeer ook alleen maar te helpe
 
Het is niet erg om te helpen maar dan moet je wel zekerheid hebben..

Als je bijvoorbeeld iemand heb met een sproeier vraag en jij zegt de maat die eigenlijk 20 maten te klein is , naait zn cilinder omdat jij zei dat die sproeier goed was...snap? ;)
 
Kijk uit met dat spul want verneukt je kleren echt. En blijft afgeven. Ik zet altijd eerst filter op carb en dan doek tegen carb en dan spuiten dan worden mijn handen niet vies en de carb ook niet. Twin-air filter olie doe je lang zat mee.
 
Kijk uit met dat spul want verneukt je kleren echt. En blijft afgeven. Ik zet altijd eerst filter op carb en dan doek tegen carb en dan spuiten dan worden mijn handen niet vies en de carb ook niet. Twin-air filter olie doe je lang zat mee.
 
Ik reedt vroeger met een malossi filter rond, dat heb ik toen een keer schoongemaakt, ingeolied met TTS, toen weer gaan rijden, ik mocht gelijk weer met de luchtschoef gaan spelen. De luchtdoorlaat wordt zeker wel belemmert als je er gewone olie opsmeert. Dat is ook hardstikke lochisch, want filterolie is bijna water, is echt veel dunner. Dus wat je nu zegt is niet waar Xander..

En @ Mister-method man. Je kan wel sarcastisch gaan lopen blaten, maar ik heb het zelf getest, en ben dus zeker van me zaak. Als jij dan gaat zeggen dat het niet uitmaakt met watvoor olie je het doen mag ik daar best wat van zeggen lijkt me zo. Tuurlijk is 2tact olie op een powerfilter beter dan helemaal geen olie, maar beter gewoon de olie erop doen die ervoor gemaakt is...
 
Originally posted by Marco_v_W
hoeft niet perse een spuitbus te zijn.... ze zijn ook verkrijgbaar in flessen filterolie die je erin moet smeren/kneden :)

Weet ik marco, zoals hierboven vermeldt wordt ben ik 'mister know-all' ;)

Maar zoals ik al zei, is het met de spuitbus zeer makkelijk aan te brengen.
 
Originally posted by Pronk
Ik reedt vroeger met een malossi filter rond, dat heb ik toen een keer schoongemaakt, ingeolied met TTS, toen weer gaan rijden, ik mocht gelijk weer met de luchtschoef gaan spelen. De luchtdoorlaat wordt zeker wel belemmert als je er gewone olie opsmeert. Dat is ook hardstikke lochisch, want filterolie is bijna water, is echt veel dunner. Dus wat je nu zegt is niet waar Xander..

Dat bedoel ik dus met juiste hoeveelheid. Met Twin Air olie bijvoorbeeld kun je exact hetzelfde probleem krijgen.

PS. Ik doel dus niet op remvloeistof olieen ed. :)
 
Back
Top