This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke koppeling?

MrSelected

Selected User
Hey,

ik moet een nieuwe koppeling en ik vroeg mij af welke koppeling goed is, ik ken nml. alleen de polini 2G en voor een (redelijK) standaard scooter lijkt mij die wel geschikt. Alleen; welke is beter?

Heb er nu een Yasuni Z, sproeier 82 en 5 gram rollen in zitten, als jullie daar wat aan hebben. Hij liep hiermee 80 op de (aprilia ) teller.

Wat zijn evt nog meer relatief goedkope mogelijkheden om de scoot sneller te laten trekken?

Grtz,

MrSelected

De oude koppeling is versleten/verrot/aan vervanging toe, dus er moet sowieso een nieuwe in.. een polini 2G is dan wel goed genoeg?

Welke vario zou je aanraden?

malossi of hebo vario.

zoals RemcoV al zegt, gaat je koppeling je niet helpen, mja als je dan toch een andere koppeling wilt, kun je in principe de koppeling kopen die je zelf wil, denk aan hebo of malossi koppeling. polini heb ik zelf geen ervaring mee.

Minder strakke drukveer heb je weer topsnelheid winst en eventueel andere vario als je nog iets harder wil.

Koppeling: Hebo verstelbare (zijn ze eigenlijk allemaal van hebo), is niet zo duur, erg goed en als je ooit een hoogtoerige cilinder aanschaft is het wel zo fijn als je al een verstelbare koppeling hebt

Ik moet een nieuwe koppeling, ouwe is versleten, (ligt er al 22.000 km onder) waarom dan niet gelijk een iets leukere? Ik bedoel; ik probeer hem elke keer weer wat sneller te maken.

Ik heb zelf een Polini 2G en vind het een onding. Hij doet zn werk prima op mn std scootertje, maar het is een crime om hem af te stellen.
Je kunt met een klein steeksleuteltje maar slagen van een paar graden doen aan de stelmoeren, en je komt er met je schuifmaat vrijwel niet bij om na te meten of beide stelmoeren gelijk zijn afgesteld.
Ook moet je de koppeling telkens van de poulies afhalen om hem af te stellen.

Als hij eenmaal goed staat heb je er geen last van, maar tot die tijd is het een ramp Ik zou voor een hebo gaan als je dan toch een nieuwe nodig hebt

Je weet dat de koppeling en vario geen ruk met elkaar te maken hebben he? De vario werkt met de achterpoulies, welke koppeling daar aan hangt staat er los van. Als je huidige vario nog goed is is het zonde van je geld.