welke kop voor power one cilinder

Advertisement - register to remove this

nou niet alle power one cilinders zijn vere van standaart.

wij hebben op het werk cilinders gehad met de poortiming van een evo 50 erin.

en probeer dat maar eens vatsoenlijk lopen op een standaart brommer. lukt dus niet. dus let daar wel goed mee op
 
RoP#6 said:
nou niet alle power one cilinders zijn vere van standaart.

wij hebben op het werk cilinders gehad met de poortiming van een evo 50 erin.

en probeer dat maar eens vatsoenlijk lopen op een standaart brommer. lukt dus niet. dus let daar wel goed mee op


waar zie je dit aan dan? ik heb verschillende powerone lc gezien voor minarelli die alleen hetzelfde waren , die liepen goed @ std scooter ,de uitlaatpoort was best groot , heb ook een keer een straatscooter voorzien van een powerone met mhr50 zuiger , 17,5mm , hebo vario ,hebo racing 1 uitlaat en wat afstellen (std kop) , ding trok gewoon als een gemiddelde laagtoerige 70cc , gewoon super , en je weet dat ik wel wat gewend ben. de timing was wel hoger dan std cilinder iig.
 
melf #50 said:
waar zie je dit aan dan? ik heb verschillende powerone lc gezien voor minarelli die alleen hetzelfde waren , die liepen goed @ std scooter ,de uitlaatpoort was best groot , heb ook een keer een straatscooter voorzien van een powerone met mhr50 zuiger , 17,5mm , hebo vario ,hebo racing 1 uitlaat en wat afstellen (std kop) , ding trok gewoon als een gemiddelde laagtoerige 70cc , gewoon super , en je weet dat ik wel wat gewend ben. de timing was wel hoger dan std cilinder iig.


melf als wij hem met de schuifmaat opmeten stond de poortiming 19,5 om 30 mm

dat vind ik voor een vervangings cilinder toch hoog. en dan monteer je dat op een straatbrommer van een klant. en omdat de cilinder hoogtoerig is met een standaart uitlaat werkt dat gewoon niet. dat is heel simpel. word een slooooom hok. tis zo bij mina horz lc 50 clinder en tevens ook bij de piaggio ac 50 waar Ben en Ik heb zelf bij gemeten hebben.

gegroet maar weer melfje;)
 
RoP#6 said:
melf als wij hem met de schuifmaat opmeten stond de poortiming 19,5 om 30 mm

dat vind ik voor een vervangings cilinder toch hoog. en dan monteer je dat op een straatbrommer van een klant. en omdat de cilinder hoogtoerig is met een standaart uitlaat werkt dat gewoon niet. dat is heel simpel. word een slooooom hok. tis zo bij mina horz lc 50 clinder en tevens ook bij de piaggio ac 50 waar Ben en Ik heb zelf bij gemeten hebben.

gegroet maar weer melfje;)


het zal wel zijn dat er verschil in zou kunnen zitten hoor ,ik heb alleen veel powerone cilinders op mina gebouwd en 1 lc en 1 ac @ piaggio , deze liepen prima als vervangingscilinder , dus met std uitlaat en met snellere uitlaten, dit is wel zo'n 2 jaar geleden dat ik voor het laatst deze cilinders heb gebruikt , toen waren het gewoon nette versie's met vrij grote poorten ten opzichte van std poorten , dit liep dus gewoon perfect.

dus of jij hebt andere cilinders dan ik gehad of ze hebben erna andere cilinders gemaakt dan.

ik heb ze niet opgemeten btw.
 
firefox reller said:
nou ik heb van de week nog een power1 op een aerox gegooid was 50 alumminium gewoon met st kop en trekt zelfs nog iets beter gelijk als st cillinder , top weet ik nog niet vanwege inrijden


power1 heeft geen alu cilinders voor aerox...
 
Dat dacht ik ook toen ik zijn post las, maar nieuwsgierig als ik ben ging ik toen even naar de Power1 website:

01ap51.jpg


En daar stonden, vers van de pers, diverse 50cc alu cylinderkes op.
Ze zullen er afgelopen maand op zijn gezet, eerst stonden ze er niet.
 
dan zijn die dus net nieuw 8P

had net al wel bij creco.nl gekeken maar daar doet het poweronegedeelte het niet op deze computer..

zit alleen nog ff te wachten op powerone 70 :P
 
Last edited:
RoP#6 said:
melf als wij hem met de schuifmaat opmeten stond de poortiming 19,5 om 30 mm

dat vind ik voor een vervangings cilinder toch hoog. en dan monteer je dat op een straatbrommer van een klant. en omdat de cilinder hoogtoerig is met een standaart uitlaat werkt dat gewoon niet. dat is heel simpel. word een slooooom hok. tis zo bij mina horz lc 50 clinder en tevens ook bij de piaggio ac 50 waar Ben en Ik heb zelf bij gemeten hebben.

gegroet maar weer melfje;)

om even hierop terug te komen , ik heb hier een mina lc van powerone , deze staat op 22,9 om 31+ , uitlaatdiameter aan de flens is 25mm ongeveer..
 
Back
Top