Welke kleur primer?

Matthias Flion

Well-Known Member
hallo ik heb een derbi met nu momenteel zwarte kappen.
Ik wil mijn kappen in het wit spuiten, maar er zijn 2 soorten primers transparante & grijze primer. welke kan ik gebruiken? En welke zou ik moeten gebruiken als ik hem in het blauw wil spuiten?
alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Kleur primer is tegewoordig altijd grijs.
Teminste bij auto spuiter want die dekt veel beter als wit(is mijn pas verteld door de spuiter)
 
Die transparante is een hechtlaag waarop de verf en primer beter hecht. Daar overheen kun je dan primer spuiten.
 
Hier bij de verfwinkel vertelde ze me dat je gewoon verf over de plastic primer mag spuiten maar je hebt zwarte kappen en je wilt ze wit maken dus misschien dat je er nog primer over moet doen. Of je moet natuurlijk gewoon een paar goede lagen wit erop zetten en daarna nog blanke lak.
 
je kappen zwart voorzien van zwarte laklaag? dan heb je geen plastic primer nodig dat is alleen voor kale kunstof zegmaar

doe gewoon grijse primer dan witte lak
 
Ik heb 1x hecht primer gebruikt en dat was toen op een voorkapje waar een grote 46 sticker op het gezeten.
Ik spuit die hechtprimer erop en het was niks anders als ellende alleen maar reageren.
 
Als er al lak op de kappen zit moet je het alleen met korrel 600 dof schuren. Niet helemaal door dus, als het dof uitslaat is het al voldoende. En dan goed ontvetten, en gelijk de witte lak erop!

Succes:)
 
Als er al lak op de kappen zit moet je het alleen met korrel 600 dof schuren. Niet helemaal door dus, als het dof uitslaat is het al voldoende. En dan goed ontvetten, en gelijk de witte lak erop!

Succes:)
maar als ik het met primer wil doen, hoe gaat dit dan?
-dof schuren
-ontvetten
-Primer erop spuiten
-terug schuren
-de kleur spuiten
Is dit de goede manier?
 
ik ben auto spuiter en je kan het best gewoon
overal waar je doorheen ben geschuurt plastic primer spuiten voor de hechting maar ook tegen het opbranden van de verf !. daarna spuit je eerst 1 dunnen laag primmer en dan 2 x dik , daarna schuur je met 800 waterproof uit , en dan spuit je je kleur erop, en laat hem even drogen anders droogt de kleur niet meer zodra je blanke lak spuit ,. spuitdaarna eerst weer 1 dunne laag blanke lak en dan 2 x dik , even poetse en klaar is kees


gr stefan www.tuningsport.nl
 
Back
Top