Welke kleur heeft mijn scooter

Melv16

Gewoon Melvin..
Ik wil de achterkappen van mijn scooter spuiten in dezelfde kleur als de voorkappen. Het leek mij het verstandigst gewoon de originele lak te gebruiken zodat ik 100% dezelfde heb. (minimaal kleurverschil is geen probleem).

Maar bij easyparts staat bij lang niet elke spuitbus van de originele peugeot lakken een foto bij.. Wel staan er een hoop namen zoals excalibur blue etc. Hoe kan ik achterhalen welke kleur mijn scooter heeft ?

Het gaat om het blauwe op deze foto:

[ir]http://a.imageshack.us/img90/61/img8420.jpg[/ir]

Zou het misschien op de binnekant van de kappen kunnen staan, dat het mee erin is gezet met gieten ? Zoja, waar is de meest logische plek waar dat op staat ?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt in dit geval 3 opties.

Contact op nemen met Peugeot.
Met een kleurenwaaier de RAL code opzoeken die er het meest op lijkt.
De originele Peugeot spuitbus kopen.

Maar je zal altijd kleur verschil houden.
Ook door vervaging door het weer, je ziet verschil in spuitbussen werk of profesioneel gespoten kappen, etc.

Als ik jou was, zou ik dus een kleurenwaaier ernaast houden, de RAL kiezen die er het meest op lijkt, en dan ook gelijk de voorkap mee spuiten.
Als minimaal kleur verschil je toch niet boeit, lijkt het mij mooier om die voorkap dus ook mee te nemen.

Ik denk niet dat het in de kappen staat.
 
Mja minimaal kleurverschil tussen de voorkap en die achterkappen boeit me niet, zit ver genoeg uit elkaar dat het waarschijnlijk niet mega veel opvalt.. En anders kan ik de voorkappen altijd nog spuiten.

Was in ieder geval niet van plan de hele scooter te spuiten, alleen die achterkappen en m'n nieuwe voorspatbord.

Moet ik dan gewoon bellen naar Peugeot Nederland ? Of is dat voor het autogebeuren en hebben de peugeot scooters een aparte afdeling ?
 
abl075.png
 
[ir]http://a.imageshack.us/img828/7777/scooterc.jpg[/ir]

:+

Maar toch bedankt dat je er de moeite voor hebt genomen !
 
Probeer je foto's via Tinypic up te loaden, Imageshack is zo langzaam dat mijn pc het niet eens laad.

EDIT: Nu ineens wel, zal wel aan mijn pc liggen, maar even opnieuw opstarten.
 
Bij mij duurt het laden van mn eigen foto ook wel langer als de foto van anne, maar mijn foto is ook in een veel hogere resolutie, houd daar ook rekening mee he.
 
Voorspatbord ligt hier al. Was de bedoeling om het met carbon stickerfolie te beplakken, dus dat het hetzelfde is als die z-kapjes. Maar dat is gewoon zo ontiegelijk moeilijk om dat goed strak te doen, dat ik daar maar van afzie.

Word nu dus denk ik gewoon metallic zwart gespoten. Blauw voorspatbord word namelijk weer iets teveel blauw denk ik.
 
Voorspatbord ligt hier al. Was de bedoeling om het met carbon stickerfolie te beplakken, dus dat het hetzelfde is als die z-kapjes. Maar dat is gewoon zo ontiegelijk moeilijk om dat goed strak te doen, dat ik daar maar van afzie.

Word nu dus denk ik gewoon metallic zwart gespoten. Blauw voorspatbord word namelijk weer iets teveel blauw denk ik.
Mijn oom is super goed in bestickering!
Stuur maar PM als je nog wilt :)
 
Last edited:
SF2 voorlicht gaat sowieso niet passen in deze kap geloof ik, en ik vind die maar lelijk die originele met dat vergrootglas ding erin :p Dan zou het sowieso een andere worden maar ik weet niet of dat wel past.

Weesp is een beetje ver weg. Als het nou om de hoek was vond ik het niet erg maar om dat ding weer op te gaan sturen enzo heb ik allemaal geen zin in.

Spuit hem denk ik zwart en anders blauw, dat moet ik nog effe kijken. Wat denken jullie ?
 
Back
Top