Welke is beter uit de doos?

macio

RTC member
Oke ik search me aarz eraf hier:|. Ik heb de keuze tussen een Hebo 70cc en een Malossi 70cc beide gietijzer. De cilinder ondergaat geen tuningskuurtje en gaat er zo op. Dus nu is mijn vraag welke het best presteert op het gebied van BETROUWBAARHEID en KOPPEL. Top maakt me niks uit.
(en een DR is hier niet aan de orde ivm niet tunen)

Advertisement - register to remove this

De DR is een zeer goeie cilinder. Netjes afgewerkt, slijtvast en zorgt voor een berg koppel en een kleine winst in top. Precies wat jij wil, als ik het zo aflees. Daarnaast is het ook nog eens een goedkopere cilinder, en mocht je hem uiteindelijk toch willen tunen, dan heeft hij daar veel potentie voor. Ik ken veel meer mensen die met DR70 rijden (net als ik btw) dan mensen die met een malossi of een hebo giet rijden.

Nou dan is de keuze bij mij wel gemaakt jongens. Ik ga met de flow voor de DR70. Weet iemand een ruwe schatting aan pk's?
Ik dacht zo'n 8pk? Met Gianelli Reverse, 17.5 Del'orto, Hebo vario, Ventilvar, Polini kevlar snaar en korte vertanding uit SRwww.
Het is een LC btw.

Op Mina LC is de DR zeker sneller dan de Mal giet. Pia geen ervaring mee.
Ik heb meerdere nieuwe DR cilinders gezien en nog nooit 1tje met rare onafgewerkte mankementen.
Hebo Giet= NO GO, niet aan beginnen, kan je beter een Char Mo cilinder voor 2 streepjescodes halen
Mal Giet= ook niks mis mee, misschien ietsjes betere afwerken dan DR en een betere zuiger. Maar dat maakt in principe niet zoveel uit en jou laagtoerige setup

Samenvattend: DR nemen, en van die 50 euro die je bespaard lekker een avond van gaan zuipen :)

Zo veel!? Ik zat toch echt wel wat lager in me gedachten. Maarja als ie zich maar rustig gedraagt en rustig in toeren blijft. Maakt zo'n Dr btw veel meer herrie dan een std?

T kan wel maar is niet aan te raden... verbrandingskamer van de kop komt niet overeen met de 70 cc cilinder. Maar passen zal het net wel doen maar koop maar bijbehorend kop toch, moet je ff searchen zijn al meer topics over geweest.

Back