Welke cilinder onder mijn Runner?

bartje

Well-Known Member
Hallo, ik heb een Runner SP en wil graag wat harder gaan/sneller trekken en ben daarom op zoek naar een andere cilinder.
Setup (voor zover bekend)
- Laser X pro uitlaat
- Malossi vario
- Onbegrensd

hij haalt nu ongeveer 80-85 op teller, zit slome cilinder onder :S (waarschijnlijk model '99)
Ik zou er graag rond de 20km harder mee gaan, en hem sneller laten trekken.

Ik gebruik hem vooral om naar school en werk toe te rijden, zijn vrij korte afstanden. Heb al wat rondgekeken op internet, zie veel verschillende prijzen (van 100 tot 300 euro).
Wat zou de beste cilinder zijn voor mijn setup (als je het zo kan noemen :P) en gebruiksmanier?

Alvast bedankt,

Bartje

Advertisement - register to remove this

het is maar wat je gewent bent...
als je een evo gewent bent zal het niet hard voor je gaan...
maar als je van een originele cilinder overstapt op een dr-70 zal het voor je gevoel wel lekker trekken...
de rest van je setup is er ook wel goed genoeg voor en zeker met die uitlaat zul je wel lekker trekken...

bartje said:
Gietijzer hoor ik meer van mensen... die trekt als ie goed is afgesteld ook flink door?

ik heb nu de charmoo 70cc big bore kit onder mijn runner ICM: 17,5 ,sito plus, en ori filter

cilinder kost nieuw +-95 euro

k haal een top van iets over de 100 digi

wat wel aan te raden is is om voor de montage de ziuger ff na te lopen met waterproof schuurpapier en de spoelpoorten en alle overige randen oook

dan ff uitblazen en met 2takt olie alles ff met je vinger insmeren

dan monteren {!ZONDER ZAND!!!

en ff lekker rustig rijden

iig je merkt het verschil DIRECT een behoorlijke dosis power

franky said:
wat wel aan te raden is is om voor de montage de ziuger ff na te lopen met waterproof schuurpapier en de spoelpoorten en alle overige randen oook
of je betaald ff 30 euro meer en je hebt iets meer kwaliteit in je handen en je hoeft ook niet te gaan beunen met schuurpapier om knap te kunnen rijden :rolleyes: (heb t over DR dus...)

Ok bedankt voor de snelle reacties hierzo...
Zijn er trouwens ook snellere 50cc gietijzers te krijgen, of moet ik hiervoor echt een 70cc nemen?
Zoals in me post stond, 15 á 20 Km @ teller harder is genoeg...

70cc klinkt beetje eng voor scootnoob als ik ;)

Stephan@Spy said:
Alsof DR zo fantastisch is afwerkt :X Gewoon airsal kopen en laten afwerken, kan je later nog sneller mocht je dat willen.
heb nooit problms gehad met me DR koppel en snelheid is leuk Airsal heb k slechte dingen over gehoord (zuiger) en wat je zelf al zegt...je moet em laten afwerken aka weer meer (onnodige) kosten maken

je kunt ook een evo 50 doen bereik je hetzelfde mee als met die DR70
alleen ruim 2 keer zo duur en de bijkomende kosten...
krukas +/- 100 euro
krukaslagers +/- 30 euro
en dat klinkt pas eng of niet })

Hmm weer bedankt voor de goeie reacties, ga binnenkort maar eens ander cilindertje halen :W

Denk dat deze thread wel gedelete kan worden, voor mij is ie heel nuttig geweest, thx allemaal :)

Back