Welke Cilinder/Krukas????

PhantomStefan

Well-Known Member
Ik heb een Malaguti Phantom F12 die helaas is vastgelopen een tijdje geleden. Ik heb er uiteindelijk een nieuwe cilinder voor gekocht de: Airsal T6 70cc Alu. Ik was bezig om rustig in te rijden, pakt iemand anders de scooter snel en gaat volgas rijden... Je raad het al.... WEER vastgelopen.

Nu ben ik van plan weer een nieuwe cilinder te kopen. Ik wil rond de 90/100 rijden. Ik heb een Tecnigas RS uitlaat. Welke cilinder moet ik kopen (beetje laagtoerig, want ik wil een 2e hands standaard krukas kopen, verstandig????)?
 
Advertisement - register to remove this

ik-zou-iig-een-pen12-asje-nemen-als-je-hem-toch-gaat-vervangen..

power-one-heeft-goede-asjes;)

als-cilinder-zou-ik-voor-de-polini-corsa-gaan..

ennuh-je-laat-gewoon-die-andere-gast-dokken-dus-geld-moet-geen-probleem-zijn

(zou-er-btw-wel-minimaal-een-17,5-bijzetten-en-een-andere-uitlaat-nemen-:rolleyes:-)
 
Ik heb toevallig ook net mijn standaard rukas(klein beetje verbogen, dus trillen) vervangen door een doppler as met skf lagers. Die doppler voor mijn zenith was 80 euro. Ik merk dat hij ineens nog wat harder optrekt maar ik moet de carb nog wat beter afstellen want hij heeft ineens meer benzine nodig. Dat komt waarschijnlijk doordat de krukas wangen bij deze as gevuld zijn en bij de originele as niet.

Dus ik zou zeker zo'n doppler as aanraden, met gevulde krukas wangen wordt er meer mengsel in je cilinder geperst door de hogere karterdruk.
 
Back
Top