Welke cil?.

#AthenA#

MHR MH RX Beuner
Hey

Nadat ik dus mn dr50 naar de klote heb gerede word t weer tijd voor een nieuwe krachtbron...
Ik moet er dagelijks mee naar school en ivm met nieuwe rollerbank hoef ik geen 100 te rijden.
maar ik weet niet welke cilinder ik zou pakken.
ik heb dus nu als setup:

Cilinder???
Power1 vario (rolletjes nog niet ivm afstellen)
Laser Xpro onbegrensd

ook heb iknog een hebo verstelbare koppeling + rode drukveer van malossi hier liggen die er ook op komt

Ik wil het liefst gietijzer ivm slijtvastheid.. En zowiezo nog geen 70cc ivm hoge kosten voor krukas etc...Maar ik wil tog wel iets sneller als een dr50

Nou kwam het volgende in me op:

Dr50 > stage 1 of 2 laten tunen zodat iej sneller loopt.
Stage6 50 > maar ik kan nergens vinden of die nou wel gietijzer is

Polini 50cc is me te duur en malossi ook... Airsal heb ik nog niet naar gekeken maar heeft iemand anders nog tips wat betreft cilinderkeuze? ik weet namelijk helemaal niet wat ik wil op dit moment

Ook heb ik dan nog een vraag wat betreft de afstelshit enzow in welke richting moet ik gaan zitten met een bepaalde cilinder met rolletjes sproeier trekveertjes etc...

Thx
Chris
 
Advertisement - register to remove this

Hey

Nadat ik dus mn dr50 naar de klote heb gerede word t weer tijd voor een nieuwe krachtbron...
Ik moet er dagelijks mee naar school en ivm met nieuwe rollerbank hoef ik geen 100 te rijden.
maar ik weet niet welke cilinder ik zou pakken.
ik heb dus nu als setup:

Cilinder???
Power1 vario (rolletjes nog niet ivm afstellen)
Laser Xpro onbegrensd

ook heb iknog een hebo verstelbare koppeling + rode drukveer van malossi hier liggen die er ook op komt

Ik wil het liefst gietijzer ivm slijtvastheid.. En zowiezo nog geen 70cc ivm hoge kosten voor krukas etc...Maar ik wil tog wel iets sneller als een dr50

Nou kwam het volgende in me op:

Dr50 > stage 1 of 2 laten tunen zodat iej sneller loopt.
Stage6 50 > maar ik kan nergens vinden of die nou wel gietijzer is

Polini 50cc is me te duur en malossi ook... Airsal heb ik nog niet naar gekeken maar heeft iemand anders nog tips wat betreft cilinderkeuze? ik weet namelijk helemaal niet wat ik wil op dit moment

Ook heb ik dan nog een vraag wat betreft de afstelshit enzow in welke richting moet ik gaan zitten met een bepaalde cilinder met rolletjes sproeier trekveertjes etc...

Thx
Chris

De 70 dr..gietijzer en erg slijtvast.... ( zullen er veel meer zeggen..)

stage 6 50 is aluminium
Polini 50 gietijzer is niet snel... de alumium wil je niet
airsal = alu
malossi = alu

We kunnen nog niets over je afstelling zeggen omdat je de cilinderkeuze nog niet hebt gemaakt en die dan heel best belangrijk.

En dat tunen van een 50 zou ik maar laten.. je merkt er gewoon niks van. En dan voor dat geld..
 
ik wil het liefst gietijzer ja... maar als t niet anders kan is alu ook wel goed maar ik heb liever niet dat k na een jaar rijden ineens de zuiger door mn cilinder heen zie komen snap je :p

Maja DR70 vind k wel erg hard gaan... vriend van me had die... en dan met de boetes van tegenwoordig oejoej
 
dat is allemaal een beetje BS , maar als je geen Alu nodig bent zou ik dat gewoon niet nemen.

maar waarom laat je niet gewoon je DR50 honen met een nieuwe zuiger erbij? als dat toch goed liep..
 
Kijk hij wil iets sneller alsn dr50... maar wel 50 cc..dan krijg je die alu cilindertjes al ( stage 6 50 ofzo)...En die wil je ook eigenlijk niet ivm slijtage enz wat eigenlijk nogal meevalt als je goed smeert enz..Ik heb met mijn cilinder iig geen problemen gehad. Rijd perfect.

maar daarom raadde ik de dr70 , gietijzer , slijtvast en ja hij is wel sneller. Anders zou ik net als melf al zei gewoon je dr50 weer oppakken ofzo.
 
mja ,. wat is sneller , je kunt wel een snellere cilinder kopen (bijv evo oid) maar dan loopt ie nog niet sneller , dan moet je ook weer andere dingen aanpassen voordat het echt sneller loopt ,bijv. uitlaat etc.

en een Stage6 50cc loopt niet veel sneller dan dr50 etc...
 
ok to gbedankt

Ik had dus mn scooter op het achterwiel getrokken en vast laten houden door mn broertje :)P)

toen zag ik de circlip liggen... dus toen ben ik met n tang proberen hem te gaan pakken maar toen viel die dus mn carter in dus mn carter moet zowiezo open :(

Welke nieuwe lagers zou ik dan erin zetten? c3 c4?
 
c-3 heeft een andere speling dan c-4 , het gaat om de warmte die geproduceert word in het lager , als een c-3 lager te heet word kun je c-4 monteren , maar als je niet te hoogtoerig rijdt is het iig al niet nodig. c-4 op een setup waarop het niet nodig is kan onnodige speling veroorzaken.
 
wat is hoogtoerig? ik rijd @ races met bijna 13.000 tpm ook met c-3 lagers , ook andere setups zoals met stage6 racing ,of evo setups maak ik ook klaar met c-3 , anderen doen het met c-4 , maar dat moet je voor jezelf bekijken maar ik kan je wel zeggen dat c-3 op zo'n setup prima is en c-4 imo overbodig of zelfs slecht.
 
Back
Top