welke cil ? 50cc

spun

Well-Known Member
een kennis heeft een neo's
met sito+ zonder prop en de vario en luchtfilter begrenzer er ook uit..

eerst zat er een athena sport 50cc onder,
daarmee liep hij op de teller 75..
maar trok hij onderin iets minder..

daarna een orginele imi cilinder,
daar leek hij wel wat beter te trekken,
maar de top was maar 60 op de teller..

er wordt verder niks aangepast meer,
maar hij zou eigenlijk goed moeten trekken
en de top rond de 70..

nu heb ik naar een paar cilinders gekeken
de prijs maakt niet zoveel uit..

nu kwam ik uit bij:

weer een athena sport 50 cc (nadeel trekkracht onderin)
airseal t6 50cc
hebo alu 50cc
malossi sport 50cc
polini gisha 50cc

ik weet niet welke van deze cilinders ik het beste kan gebruiken?

vooral de trekkracht onderin is wel belangrijk..
 
Advertisement - register to remove this

ik zou een Powerone cilinder kopen dan , een std onbegrensde Neos rijdt zo al 75 a 85 , met een Sitoplus zou dat ook moeten willen..

als je gewoon een imitatie gietijzer cilinder neemt ben je het beste af , de snellere cilinder icm een std uitlaat heeft totaal geen nut , moet alleen maar meer toeren draaien.

Airsal is bagger voor deze setup , Hebo en Polini vrij duur ..

ik zou iig al geen Aluminium cilinder nemen
 
ik zou een Powerone cilinder kopen dan , een std onbegrensde Neos rijdt zo al 75 a 85 , met een Sitoplus zou dat ook moeten willen..

als je gewoon een imitatie gietijzer cilinder neemt ben je het beste af , de snellere cilinder icm een std uitlaat heeft totaal geen nut , moet alleen maar meer toeren draaien.

Airsal is bagger voor deze setup , Hebo en Polini vrij duur ..

ik zou iig al geen Aluminium cilinder nemen


waarom geen van alu?

en wel vreemd dat hij nu dan 60 rijdt,
waar zit die begrenzer in de filter dan precies,
ik zag namelijk niks zitten,

met die athena reed hij wel 75...

zit er nog een begrenzer?

en waar haal ik die power one, want ik kan ze nergens vinden?
 
Last edited:
omdat A alu onzin is , B de alu cilinders hoger getimed zijn (dus pas koppel op een hoger toerental) en C de meeste Alu cilinders zijn uitgerust met 1 zuigerveer , 2 is beter voor zo'n setup.

in het filter zit GEEN begrenzer...
 
wat je ook kunt doen is een goeie imitatiecilinder nemen , deze zijn stukken goedkoper maar rijden perfect :)

bijv. Motoforce:

http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=601_847_606&products_id=4615

of DR :

http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=601_847_609&products_id=5644

ook cilinders als TNT en Italkit zijn goedkope maar goeie en ook nog snelle cilinders , ik heb zelf vaker deze types cilinders gebruikt op Minarelli horizontaal luchtgekoeld en ben er goed te spreken over :)
 
hoi,
toch besloten om naar je te luisteren en wil de dr aanschaffen ..

ook besloten om toch maar een 17,5 mm dellorto te halen en
een mallossi sport vario...

is de cilinder nog steeds de goede keus/?

en welke sproeier moet er in de dellorto?
en aan welk rollen gewicht moet ik ongeveer denken tussen de 3,9 en 4,7?
 
de rollen is moeilijk te zeggen , met een sito plus zou ik met iets van 5,5 gram beginne en std drukveer.

de sproeier is ook een beetje moeilijk te zeggen , probeer eens met een 90 ongeveer..
 
Back
Top