Welke carburateur is dit? Standaard BWS 2005

Fabiano

Ralf Fanclub
Hoi! :)

Kan iemand mij vertellen wat voor merk carburateur er onder een Yamaha BWS Bump uit 2005 zit?
Het is een standaard 12mm en ik moet grotere sproeiers hebben :)

Pic van sproeiertje zit er ook bij, standaard maat 74 klopt dat?
 

Attachments

  • IMAG0242.jpg
    IMAG0242.jpg
    46.3 KB · Views: 15
  • carb.jpg
    carb.jpg
    75.4 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

ik denk dat deze idd niet uit 2005 is , dat zal wel op het kenteken staan ;)

dit is wel een std type iig , en volgens mij zitten daar std Mikuni sproeiers in , maar er passen ook Dell'orto sproeiers in , welke wel een compleet andere maatvoering hebben!!

en idd , wat een bende!!

stationair zit ook wel ver ingedraaid , ik kan me niet voorstellen dat de cilinder ook nog geweldig is dan..
 
Aan de rotzooi te zien, heeft je oliedarm losgehangen.
Darmpje is ook 'afgebroken' aan carbu.

Lijkt erop dat er iemand sterk heeft met zitten Beunen!
Idd, en zoals ik zie staat de stationair ook volledig naar binnen gedraaid, en zijn alle darmpjes afgebroken. Ook van de vlotterbak-overloop.
Ik dacht dat Yamaha Mikuni carburateurs gebruiken. :? (Ik kan dat ook mis hebben, maar omdat de oude neo's ('99) van mijn broer wel een Mikuni had)

Maar dat je met die troep in die staat nog geen warmloper hebt gehad, met die olieleiding los.
 
Idd, en zoals ik zie staat de stationair ook volledig naar binnen gedraaid, en zijn alle darmpjes afgebroken. Ook van de vlotterbak-overloop.
Ik dacht dat Yamaha Mikuni carburateurs gebruiken. :? (Ik kan dat ook mis hebben, maar omdat de oude neo's ('99) van mijn broer wel een Mikuni had)

Maar dat je met die troep in die staat nog geen warmloper hebt gehad, met die olieleiding los.

Mikinu heeft er NOOIT std opgezeten.
Dell'orto, TK en al enige tijd gurtner.

Dell'orto en TK is altijd handchoke geweest
en gurtner zowel handchoke als elec choke.
(En dan spreek ik over: Aerox, Neos, Slider BW's, Jog R(R) en Next)
 
Dan zal het een DO zijn geweest in die tijd. Ik wist wel dat ie terug moest naar de dealer omdat de sproeier te klein was, en als de motor warm werd, hij te arm zou gaan rijden. (officiele recall van Yamaha)
 
een Neo's van 99 heeft een Dell'orto , met hanchoke , pas vanaf 2000/2001 is er een ander type op gekomen.

verder boeit het niet dat de slang van de vlotterbak eraf ligt :*

de TK heeft nooit op Neo's ,. Aerox e.d. gezeten , alleen op de verticale blokken en o.a. Yamaha Axis.
 
Omdat het me een onding lijkt, maar ga het wel even proberen met een aangesloten olie leiding en do sproeiers.

Wat voor maat sproeiertjes zal ik ongeveer nodig hebben? Nieuwe cilinder is een peppie 50cc snel.
 
omdat meestal bij een vastgelopen cilinder er resten IN het carter en tussen de lagers gaat zitten , en daar komt bij dat de rest er ook niet frus uit ziet en dus het carter zowieso al vervuild is waarschijnlijk. Nog 1 ding is dat de krukas ook op zijn donder heeft gehad , en je weet dan de echte staat dus niet.

kort gezegd , wil je vertrouwd kunnen rijden zou ik de carters uit elkaar halen (eerst schoonmaken), nieuwe krukas en lagers erin , nieuwe cilinder en de boel goed in elkaar zetten zoals het hoort en afstellen..

dit voorkomt vaak een hoop ellende , en je weet zeker dat je weer veel km's zonder te veel problemen op weg kunt , het lijkt nu prijzig maar uiteindelijk valt het wel mee en je hebt er plezier van ...

het is iets om over na te denken ;)
 
Dat zou inderdaad wel het meest verstandig zijn, maar ik neem het risico wel :)

Er zat geen speling op de as en het blok is alleen vuil van buiten. Enig idee waar ik moet beginnen met de maat sproeier?
 
Lees je wel? Ik ben alweer een stapje verder hoor. Ik doelde op melf#50 omdat hij eerder noemde dat de maatvoering anders is als ik DO sproeiers gebruik. Vandaar mijn vraag bij welke maat ik dan moet beginnen.
 
Lees je wel? Ik ben alweer een stapje verder hoor. Ik doelde op melf#50 omdat hij eerder noemde dat de maatvoering anders is als ik DO sproeiers gebruik. Vandaar mijn vraag bij welke maat ik dan moet beginnen.

Dat zou ik ook aan jou kunnen vragen.
Ik geef je de sproeier maat die je nodig hebt.

In een DO carbu hoord een andere maat sproeier ja. Die zitten std rond de 90.

Maar als je een DO sproeier in je TK wil zetten, zal je nog steeds iets rond 74 nodig hebben.

En ik wijs je erop, dat je beter even alles goed en zorgvuldig nakijkt ipv van alles snel in elkaar zetten,
en binnenkort weer 10 stappen terug zit.
 
Back
Top