Welke carburater Nrg Power LC

Roy81

Member
Goedemorgen,

Ooit heeft een of andere beunhaas van een scooterzaak de carburateur vervangen (zie professionele werkwijze op de foto's). Nu moet ik de carburateur vervangen want hij lekt aan alle kanten.

Vraag 1: welke carburater moet ik hebben, de gene die ik online tegenkom hebben een andere aansluiting voor de elektrische choke.

Vraag 2: op welke aansluiting moet hij want heb twee opties aan de kabelboom.IMG_20221021_113151.jpgIMG_20221021_113200.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ze ver ik weet hebben piaggio 2takt Dell orto PHVA carburateurs.

Ligt eraan welke bouwjaar scooter je hebt.. De ouderen hebben een 12mm carb en de nieuwe een 17,5 met een begrenzer kapje in de luchtinlaat.

Kan toch niet zo zijn dat je de stekker van de choke moet aanpassen..

Anders beter meteen goed doen en andere kabelboom erin die geheel origineel is. Dat knippen eraan en in elkaar draaien van draden maakt het er niet mooier of beter op.
 
Kun je je huidige carb niet gewoon reviseren? Zo'n setje kost over algemeen 10 15 euro ofzo.

De electrische choke gaat op de middelste stekker van de onderste foto, maar als het goed is past er ook maar 1
 
Ze ver ik weet hebben piaggio 2takt Dell orto PHVA carburateurs.

Ligt eraan welke bouwjaar scooter je hebt.. De ouderen hebben een 12mm carb en de nieuwe een 17,5 met een begrenzer kapje in de luchtinlaat.

Kan toch niet zo zijn dat je de stekker van de choke moet aanpassen..

Anders beter meteen goed doen en andere kabelboom erin die geheel origineel is. Dat knippen eraan en in elkaar draaien van draden maakt het er niet mooier of beter op.
Is een scooter uit 2008. Om nou de kabelboom te vervangen zie ik nou niet echt zitten om alleen een carburateur aan te kunnen sluiten.
 
Of een andere oudere kabelboom zoeken.. 2ehandse.

Desnoods haal je dan vanaf die connector.. 20cm extra draad eraan laten.. En dan soldeer je hem aan de oude.. En dan een krimpkous overheen doen.
 
Back
Top