welke bougiedop?

DEUX

Yamaha Jog R
Hey, ik heb net een dr70 op mn scooter gedaan (en hem omgebouwd van LC naar AC) heb dus een ACdr70.
nu heb ik er een standaard bougiedop op gedaan met zo een beschermkap om je bougiedop.
kan het kwaad als ik zo een CHAMPION bougiedop op zet?
ik vroeg me af of bij AC dat beschermkapje ook je cilinderkap afsluit zegmaar.
anders heb je ipv 2 (ontsteking en naast cilinder) gaten.
en nu dan 3 (ook nog bij bougie) heeft dit invloed op de koeling van mijn cilinder?
 
Advertisement - register to remove this

ik heb hem op mn werk omgebouwd.
toen mn koelkap erop gezet en een gloednieuwe bougiedopsetje
ik vraag me dus af moet ik perse die kap voor om de bougie monteren of kan ik gewoon een CHAMPION dop er op draaien?
 
Je bent dus van LC naar AC gegaan? En hoe heb je nu je koeling geregeld? Kijk je dop na, want in principe zijn het gewoon goede doppen mits ze je juist vastzet.
 
mijn lc was kapot dus: een AC setje gekocht en een AC cilinder.
DR70AC gemonteerd Koelkap erover, koelvin @ ontsteking gedaan, khad al een CHAMPION dop maar volgens mn baas kon ik beter een NGK setje monteren (met een afdichtkap)
waarom weet ik niet meer.
maar is dus volledig AC opgebouwd alleen mn bougiedop gaat er steeds af (en weet de oorzaak niet) daarom wou ik dus mijn CHAMPION bougiedop monteren.
maakt het dus uit of ik dat kapje wel of niet om mijn bougiedop doe?
en koelt hij dan nog wel goed?

een afdichtkapje past namelijk niet om een CHAMPION dop..
 
Het is wel aan te raden, want je hebt geforceerde luchtkoeling. Als je dat gat openlaat, zal er veel lucht zo al uit het systeem gaan ipv langs de gehele cilinder gaan. Probeer anders zelf wat passend te maken? Of pak de oorzaak aan, onderzoek waarom je bougiedopje eraf gaat ipv er een workaround voor te maken.
 
oke flex, dat antwoord wou ik dus hebben. ben zeer tevreden over de CHAMPION dop dus dacht daarom dat ik hem zo kon monteren.

in ieder geval erg bedankt, dan ga ik vanmiddag een oplossing zoeken.
laat wel weten als het is gelukt :D
 
Back
Top