BigW said:Een viertakt is een goede optie omdat je met je autorijbewijs een 125 cc met maximaal 11 kW mag rijden in België. Dan kan je wel op gaan voeren ed, maar waarom haal je niet je motorrijbewijs? Waarschijnlijk krijg je hem met moeite op de 110 dus om nou te zeggen dat je er zoveel lol mee gaat hebben...
BeNe said:die yamaha dt125x heeft:
Maximum vermogen 11 kW @ 8.000 tpm
Maximum koppel 13 Nm @ 8.000 tpm
ik denk niet dat je dat haalt met een 125cc 4takt
BigW said:Honda CBR 125 R: http://www.honda.nl/content/mc/18326_22735.html
Honda XL125V: http://www.honda.nl/content/mc/18326_37789.html
De 125 cc tweetakt motoren zijn bijna allemaal begrensd. Ik denk dat je beter een 4 takt kan nemen ivm onderhoud ed. Als je tweetakt geen bezwaar vind dan zou ik voor een Rs 125 of een Cagiva Mito gaan, maar het lijkt mij maar niks zo'n afgeknepen twee takt.
BeNe said:Tja de enige oplossing is dan om een motorijbewijs te doen
Ik vind het wel vreemd dat een standaard 125cc viertakt 11kw heeft...
want 2takt is ongeveer 1.8 keer zo krachtig dus 125/1.8=70cc
nu ga je me niet vertellen dat een std DR70 + standaard uitlaat 11KW haalt
Waarom wel? Zo heb ik het altijd geleerd (op voorwaarde dat er een voldoende grote carbu op zit met voldoende flow en bij ongeveer gelijk toerental want 2takt heeft om de 2 slagen een ontbranding en 4 takt slechts om de 4. en een 125cc zal wel geen compressor/turbo hebben)crazybond700 said:Is ook niet erg te vergelijken. Vind dit wel hele vreemde vergelijking.
omdat het binnen het "std brommer" toerental moet blijven om te kunnen vergelijken?crazybond700 said:Zowiezo vergelijk je een schakel met een scooter, jij berekend het aantal kw naar cc's. Maar waarom is het dan een standaard dr met standaard uitlaat, en niet een evo met een leuke pijp? Zo krom was wat dus jouw conclusie.