Welk merk, versie etc.

Status
Not open for further replies.

Scooty16

AeroXtreme
Heey,

ik heb is even wat hulp nodig van de prof's hier.
Ik ga in september ergens een scooter kopen. Nou ging mijn voorkeur uit naar een Yamaha Aerox maar die zijn niet goed te vinden op marktplaats ofzo. Mij opa kwam wel later ineens met zijn idee om sowieso een nieuwe te kopen.

Binnekort ga ik langs een paar winkels hier in de buurt voor info enz.
Maar jullie kunnen me natuurlijk ook al een beetje helpen.
Laatst zag ik een CPI Formula R staan, en de eigenaar kwam net aanlopen -> even gepraat. Hij vertelde dat die motorisch ongeveer gelijk is aan Yamaha maar dat de onderdelen iets slechter zijn maar dan ook goedkoper. Ik vond 't zelf ook wel een leuke scooter, maar hij is wel luchtgekoeld.

Dus;
1. Welk merk, type, takt, enz. raad je mij aan?
2. Waar moet ik heel goed op letten bij het kopen van een scooter?
3. Hoe veel slechter is luchtgekoeld dan watergekoeld?

Heel erg bedankt! :winner:
 
Advertisement - register to remove this

als ik eerlijk moet zijn.....

CPI is een ellende ding.
bij ons op de zaak nooit zoveel gezeik gehad als met CPI.

motorisch lijkt het een beetje op minarelli, maar die cilinders e.d. zijn zo verrot afgewerkt en het loopt lang niet zo mooi als minarelli.
 
@ Vinnie

Ik ben vergeten te zeggen dat met dat me opa dat zij bedoelde die ook mee betalen.
Dus ik betaal 600 ofzo en hij de rest, of dat nou een van 2300 of 1300 is maakt dan niet echt uit.

@ evolution18

Oke, goed om te weten. Want die jongen was er heel tevreden mee en hij was zelf al 19 of 20 denk ik en hij zij dat die geen auto reed omdat die altijd lekker op ze CPI zat en hij rijd elke dag naar ze werk 15 kilometer en dan nog terug. Dus hij gaat lang en goed mee zij hij.
 
naja, je moet geluk hebben ;) Er zijn veel positieve verhalen over, maar de kans is ook erg groot dat het allemaal niet zo soepel loopt...

Als ik jou was zou ik (zeker als je opa betaald) voor een betrouwbaarder merk gaan, zoals Yamaha of Piaggio, of evt Peugeot...
 
als je opa betaald zou ik zeker ook zoals FGX al zei een bekend merk zoals yamaha, peugeot, aprilia, piaggio, ... nemen hoor, gaje veel minder problemen mee hebben. als je nou zelf alles moest betalen lijkt het wss verleidelijk om een goedkoper merk te kopen alhoewel je wss meer kosten gaat hebben later.
 
1. Welk merk, type, takt, enz. raad je mij aan?
2. Waar moet ik heel goed op letten bij het kopen van een scooter?
3. Hoe veel slechter is luchtgekoeld dan watergekoeld?

Heel erg bedankt! :winner:

1. Een mooie MALAGUTI FIREFOX? Lekker grote stevige scooter, zou hem overigens niet 2e hands kopen. Gasveer eronder en blazen maar*

Anders gewoon een bekend merk zoals door de anderen hier genoemd yamaha aprillia enz. GEEEEEEN CPI !!!

Verder zou ik sowieso een 2-takt scooter halen.

2. Goed op letten dat je koopt wat je hebben wil ;) Als je een nieuwe koopt hoef je verder nergens echt op te letten.

3. Maakt niets uit, als je er zelf aan wil sleutelen is luchtgekoeld wat makkelijker vind ik zelf ipv telkens dat gedoe met die waterkoeling. Zolang je er geen echte racer (en dan bedoel ik niet dat je er een snelle uitlaat op gooit maar echt een hele dikke 70cc met passende pijp en meer dan 17,5mm neemt) van maakt maakt het niets uit. LC leuk dat je kan zien hoe warm je water is, AC leuk omdat je ook in de file koeling hebt

Wat betreft sneller maken, ik denk dat je eerst met ontgrensd rijden wel een tijdje zoet zal zijn. Daarna kom je maar weer hier. Maakt wbt keuze van scooter niet zoveel uit, overal is wel snel(ler) spul voor te krijgen.

*die originele veer heb je met 1000km kapot
 
Bedankt voor alle snelle comments tot nu toe!
Ik begrijp dat over de CPI niet heel erg te spreken is.
Dan kan ik toch beter een Aerox of zo nemen.

Tja wil je de scooter ook nog een beetje sneller laten gaan e.d.?
Waar ga je hem voor gebruiken?

Lijkt me wel handig om te weten ook.

Sneller laten gaan wel, maar niet té snel. Niet 70 ofzo omdat ik weet dat ik dan veel problemen ga krijgen. Wel kan 60/65.
Ik ga er sowieso een terugloop uitlaat op zetten.
Ik ga hem gewoon als straat-scooter gebruiken.
Misschien ga ik ook nog wel wat spuiten, wat lichtjes en stereo erin. Maar dat doet er niet toe ivm. of er een groot waterkoeling in zit e.d.
 
Wat moet je met zon politiemagneet (terugloper) als je onder de 70 wil blijven rijden!? Dat is echt onzin als je het mij vraagt. Kan wel hoor, je kan er ook wel 50 mee rijden maar of het zin heeft..

Ook geen speedfight halen trouwens. Beta Ark is ook een goeie en zie je niet allllll teveel (wat bij aerox dus wel het geval is die kom je om de 15meter tegen)

btw woon je in nederland?
 
Last edited:
Nou, als ik jou was zou ik dan inderdaad zoals eerder al gezegd is; gewoon voor een goeie scooter gaan, van een van de bekendere merken.

En hem ontgrenzen, hierdoor zul je rond je snelheid van 60 - 70 komen.
Maar dat ligt natuurlijk aan wat voor scooter je gaat kopen.

Succes er mee, ik raad je Runner, Aerox, Speedfight, Zip of Beta Ark aan.

Vind ik toch wel de mooiere scooters.

Succes ;)
 
kies gewoon een scooter die je mooi vind en dan van een bekend merk is, dan is het altijd goed als je er niet (te veel) mee rotzooit.
dat je hem mooi vind en dat ie lekker rijd is toch het voornaamste waar je naar moet kijken.
 
@ lodyx;

Ja ik woon in Nederland.
En ik ga er dus wel een terugloper op zetten ;)
----------------------------------------------
Van de paar opties die jullie me gaven neem ik toch 't liefst of de Aerox of de Beta Ark maar die heb ik al vaker gezien en vind ik persoonlijk een lelijke voorkap hebben.

Ik hou het voorlopig maar op een Aerox :)
 
Er staan nix anders dan aeroxe op die veiling sites man :p

Maar goed, ik denk dat je keuze, Yamaha Aerox, wel een goede is. Het is een goeie brommer, ziet er leuk uit. Alleen jammer datie zo ongelooflijk populair is dus origineel zal je niet zijn....

Succes ermee
 
Er staan nix anders dan aeroxe op die veiling sites man :p

Maar goed, ik denk dat je keuze, Yamaha Aerox, wel een goede is. Het is een goeie brommer, ziet er leuk uit. Alleen jammer datie zo ongelooflijk populair is dus origineel zal je niet zijn....

Succes ermee

Mja een neos zie je deze dagen ook iedereen mee rijden jong en oud.


Even over die terugloper.
Met een terugloper 50/60 gaan rijden krijg je slechte presaties van.
Een standaard uitlaat geeft juist het meeste koppel.
Een terugloper gaan begrenzen zal bagger lopen.

Mja als je perse een glimmend uitlaatje wilt kan je ook kijken voor een stainles steel uitlaatje.
Standaard geluidje en glimmende looks van een terugloper.
 
Er staan nix anders dan aeroxe op die veiling sites man :p

Maar goed, ik denk dat je keuze, Yamaha Aerox, wel een goede is. Het is een goeie brommer, ziet er leuk uit. Alleen jammer datie zo ongelooflijk populair is dus origineel zal je niet zijn....

Succes ermee

Ja maar je moet m'n topic- en 2e bericht even lezen.
Daarin zeg ik dat ik ongeveer 600 MEEbetaal, dus als ik er zelf een 2e hands zou kopen zonder hulp van me opa moet ik wel een Aerox van 600 kunnen vinden, en dat is het moeilijkere deel. snapje ;)
----------------------------------------------------------------------
Ja ik kijk dan nog wel wat voor uitlaat, maar terugloper vind ik gewoon zo mooi uitzien en ik kan hem toch ook 70 laten gaan en zelf maar 55 rijden ofzo? Dat dee die jongen van die CPI ook.
 
Mocht ik nu een scooter kopen,
zou ik dus echt een nieuwe piaggio nrg kopen.

Die dingen zijn gewoon zo verschrikkelijk robuust en met het beste blok eronder wat je kan krijgen zowat. + motorisch vind je gewoon alles ervoor tot de kleinste schroef.

Met zo'n scooter kan je overal tegenop rijden, alles gaat kapot, behalve de scooter. :p

Erg vette dingen vind ik, in super vette kleuren 8)
22849_0_1_2_nrg%20power%20dt_Image%20credits%20-%20Piaggio.jpg
 
Bedankt Sandor ^^

Heel toevallig was ik vandaag even weg geweest en zag ik bij een winkel een mooie scooter staan. En ik ga dan altijd even kijken :p.
Er stond op de tank, dus onder het zadel "NRG" toevallig dus :).
Hij was wel custom of zelf gespoten denk ik want hij was silver/blauw met ook blauwe velgen. Ik ga er is wat meer over opzoeken, Bedankt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top