Weerstand Bobine Aprilia rs50 lc

jasper79

Well-Known Member
Hallo,

Mijn Aprillia RS 50 LC vonkt niet. Ik heb de bobine vervangen en de cdi ook, nieuwe bougie erop, maar hij vonkt niet. Nou ben ik mijn bobine aan het doormeten, maar hoeveel weerstand moet er tussen de ene en de andere pool staan? Ik meet nu geen weerstand en ik heb het idee dat er wel wat weerstand moet zijn. Waar haal ik deze gegevens vandaan, of weet iemand dit voor mij?

Alvast bedankt!

Jsaper

Advertisement - register to remove this

Hoe kan ik dat meten? En is dit makkelijk zelf te vervangen? Ik heb het electrische schema er op na geslagen en gewoon gaan meten. Moet er weerstand staan op de bobine? Anders gaan we inderdaad meteen verder.

Groet
Jasper

Is er een stappenplan/beschrijving hoe ik de stator vervang? Is dit een kostbaar geheel of valt dat wel mee?

Alvast bedankt!

Jasper

om je bobine door te meten moet je een aparaat hebben waarmee je de weerstand kan meten.
deze houd je vervolngen met de ene pen op de bovenste ( dat is gewoon de aarde van je ontsteking) en de ander op je 2e pin dit moet een vrij hoge weerstand zijn vervolgens haal je pen van de 2e pin en verplaats deze naar de 3e deze weerstand is waarschijnlijk niet groot 3 a 4 ohm
vervolgens meer je de weerstand tussen de 2e en 3e pin deze mag geen verbinding hebben !

als dit goed is is je bobine waarschijnlijk goed.
neem de waarden mee naar de brommerboer deze verteld je dan wel of je bobine dood is of niet.

suc6

er zijn apparaten waarmee je SOMMIGE bobine's door kan meten ,alleen moderne niet meer , waaronder deze...

verder , heb je wel een goeie massa?

Back